Sanatatea pe culori: fructele rosii

beneficii_fructelor_rosii_cirese_capsuni

Din cele mai vechi timpuri culoarea rosie a fost considerata culoarea puterii, sanatatii si pasiunii. Rosu este culoarea iubirii, a energiei, este un stimul al apetitului fiind adesea folosit in designul interior al restaurantelor. Fructele rosii aduc o serie de beneficii extraordinare pentru organism.

Sunt bogate in fier si potasiu, iar consumul lor in mod regulat pe termen lung te pot tine departe de bolile cardiovasculare si scad riscul dezvoltarii anumitor forme de cancer. In continuare iti voi prezenta o scurta lista cu cele mai iubite fructe rosii alaturi de caracteristicile si beneficiile nutritive pe care acestea ti le ofera.beneficii_capsuni_si_cirese.jpg

Capsunile sunt o sursa importanta de mangan si vitamina C. Consumul lor aduce organismului un aport esential de potasiu, acid folic, vitamina K si magneziu, iar nivelul crescut de antioxidanti iti vor intari sistemul imunitar si te vor ajuta sa lupti mai usor impotriva racelilor comune sau a gripei. Un lucru mai putin stiut despre capsuni este acela ca ele mai sunt folosite si pentru albirea dintilor. Specialistii in domeniu afirma ca acidul din fruct ajuta intr-un mod eficient la inlaturarea petelor de la suprafata dintelui, de la nivelul smaltului.

Ciresele isi au denumirea de la orasul turces Cerasus. Ciresele rosii contin cea mai mare cantitate de melatonina naturala ajutandu-ti pielea sa lupte impotriva efectelor radicalilor liberi. Melatonina este la fel de importanta si pentru inducerea somnului. O cescuta de suc natural de cirese are acelasi efect inainte de culcare ca cel al unui supliment alimentar cu melatonina. Ciresele sunt bogate in antioxidanti, au un continut redus de sodiu si sunt o sursa importanta de fibre si vitamina C. Vitamina B6, tiamina si riboflavina din continutul cireselor te vor ajuta in lupta cu kilogramele in plus deoarece ele accelereaza metabolismul si implicit arderea grasimilor.

Zmeura este un aliat de nadejde in lupta cu kilogramele in plus. Cerectarile recente au demostrat ca fitonutrientii care se gasesc in zmeura, in special rheosmina, accelereaza arderea grasimilor la nivel celular. Zmeura este bogata in flavonoide si acid galic, ambele jucand un rol important in prevenirea bolilor cardiovasculare, iar continutul de cupru, fier si acid folic reduce riscul aparitiei anemiei si ajuta la formarea globulelor rosii. Antioxidantii din zmeura incetinesc procesul natural de imbatranire, neutralizand radicalii liberi din organism, iar antocianinele, responsabile pentru culoarea rosie a zmeurei, stimuleaza productia de colagen, ajutand la imbunatatirea aspectului tenului.

beneficii_zmeura.jpg

rodie.jpg

Rodiile contin pe langa vitamina C, vitamina K, antioxidanti si acid folic, un compus specific numit punicalagin. Acesta are un rol important in scaderea colesterolului rau si a presiunii sangvine, reducand astfel riscul de infarct miocardic si accident vascular, afectiuni intalnite din ce in ce mai des in randul persoanelor tinere. Consumul regulat de rodii, ca atare sau sub forma de suc natural, poate inhiba dezvoltarea cancerului mamar si aparitia leucemiei. Pe langa beneficiile de ordin fizic, rodiile te ajuta si la nivel psihic prin continutul de fitochimicale care stimuleaza secretia de serotonina. Asadar, rodiile pot fi consumate cu incredere pentru combaterea simptomelor deranjante ale depresiei.

Alte fructe rosii cu proprietati asemanatoare celor de mai sus sunt: fragutele sau capsunile salbatice, visinile, macesele, pepenele verde, coacazele rosii, portocalele rosii, merele rosii, merisoarele, coarnele sau fructele exotice ca de exemplu: fructul dragonului sau anumite fructe de cactus.

La final, pentru ca stiu cat de atenta esti cu silueta ta:), iti voi oferi o lista cu indicele caloric/100 g al fructelor mentionate mai sus:

► Capsuni - 32 kcalbeneficii_consum_fructe_vara.jpg

► Cirese - 63 kcal

► Zmeura- 50 kcal

► Rodii - 68 kcal

► Coacaze rosii - 33 kcal

► Merisoare - 46 kcal

► Macese - 51 kcal

► Mere rosii - 52 kcal

► Pepene verde - 30 kcal

► Portocale rosii - 47 kcal

► Visine - 50 kcal

 Un articol de: Andreea Preda

Nota obtinuta:
10 (6 voturi)
2943 vizite
Noteaza si tu acest articol:
10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

Postat de: Redactor-Colaborator Joi, 27 Februarie 2014

Etichete pentru acest articol:

beneficii fructe rosii, beneficii capsuni, beneficii visine, cirese


S-ar putea sa va intereseze si:

Vegetarienii si nu numai ei au nevoie de informatii legate de alimentele care sa le [..]
citeste si comenteaza
Ca fructele sunt un necesar zilnic stim deja cu totii, chiar daca foarte multi le [..]
citeste si comenteaza
Tamarillo mai este numit si rosia de arbust. Este un fruct exotic ce provine din America [..]
citeste si comenteaza
Provenind din Asia si apartinand genului Mangifera, mango, acest fruct tropical creste pe [..]
citeste si comenteaza

De acelasi autor:

De ce ne place Vampire Diaries? Mi-am pus aceasta intrebare inca de la inceputul vizionarii lui, [..]
citeste si comenteaza
In ideea ca investitiile reprezinta cheltuieli care angajeaza cel mai mult viitorul, amintim ca In [..]
citeste si comenteaza
Visuri si amintiri, spuse cu nostalgie, si asternute cu dibacie, intr-un testament de [..]
citeste si comenteaza
Cand veti auzi povestindu-se de Jurnalul Annei Frank veti auzi probabil povestea uimitoare a unor [..]
citeste si comenteaza

comentarii:

Adauga comentariu

Care este varsta ta, cititoare a portalului www.femeiastie.ro?

  • - 10 ani
  • 11 - 14 ani
  • 15 - 18 ani
  • 19 - 24 ani
  • 25 - 30 ani
  • 31 - 35 ani
  • 36 - 40 ani
  • 41 - 45 ani
  • 46 - 50 ani
  • 50 + ani

vezi rezultate