Sanatatea pe culori: fructele rosii

beneficii_fructelor_rosii_cirese_capsuni

Din cele mai vechi timpuri culoarea rosie a fost considerata culoarea puterii, sanatatii si pasiunii. Rosu este culoarea iubirii, a energiei, este un stimul al apetitului fiind adesea folosit in designul interior al restaurantelor. Fructele rosii aduc o serie de beneficii extraordinare pentru organism.

Sunt bogate in fier si potasiu, iar consumul lor in mod regulat pe termen lung te pot tine departe de bolile cardiovasculare si scad riscul dezvoltarii anumitor forme de cancer. In continuare iti voi prezenta o scurta lista cu cele mai iubite fructe rosii alaturi de caracteristicile si beneficiile nutritive pe care acestea ti le ofera.beneficii_capsuni_si_cirese.jpg

Capsunile sunt o sursa importanta de mangan si vitamina C. Consumul lor aduce organismului un aport esential de potasiu, acid folic, vitamina K si magneziu, iar nivelul crescut de antioxidanti iti vor intari sistemul imunitar si te vor ajuta sa lupti mai usor impotriva racelilor comune sau a gripei. Un lucru mai putin stiut despre capsuni este acela ca ele mai sunt folosite si pentru albirea dintilor. Specialistii in domeniu afirma ca acidul din fruct ajuta intr-un mod eficient la inlaturarea petelor de la suprafata dintelui, de la nivelul smaltului.

Ciresele isi au denumirea de la orasul turces Cerasus. Ciresele rosii contin cea mai mare cantitate de melatonina naturala ajutandu-ti pielea sa lupte impotriva efectelor radicalilor liberi. Melatonina este la fel de importanta si pentru inducerea somnului. O cescuta de suc natural de cirese are acelasi efect inainte de culcare ca cel al unui supliment alimentar cu melatonina. Ciresele sunt bogate in antioxidanti, au un continut redus de sodiu si sunt o sursa importanta de fibre si vitamina C. Vitamina B6, tiamina si riboflavina din continutul cireselor te vor ajuta in lupta cu kilogramele in plus deoarece ele accelereaza metabolismul si implicit arderea grasimilor.

Zmeura este un aliat de nadejde in lupta cu kilogramele in plus. Cerectarile recente au demostrat ca fitonutrientii care se gasesc in zmeura, in special rheosmina, accelereaza arderea grasimilor la nivel celular. Zmeura este bogata in flavonoide si acid galic, ambele jucand un rol important in prevenirea bolilor cardiovasculare, iar continutul de cupru, fier si acid folic reduce riscul aparitiei anemiei si ajuta la formarea globulelor rosii. Antioxidantii din zmeura incetinesc procesul natural de imbatranire, neutralizand radicalii liberi din organism, iar antocianinele, responsabile pentru culoarea rosie a zmeurei, stimuleaza productia de colagen, ajutand la imbunatatirea aspectului tenului.

beneficii_zmeura.jpg

rodie.jpg

Rodiile contin pe langa vitamina C, vitamina K, antioxidanti si acid folic, un compus specific numit punicalagin. Acesta are un rol important in scaderea colesterolului rau si a presiunii sangvine, reducand astfel riscul de infarct miocardic si accident vascular, afectiuni intalnite din ce in ce mai des in randul persoanelor tinere. Consumul regulat de rodii, ca atare sau sub forma de suc natural, poate inhiba dezvoltarea cancerului mamar si aparitia leucemiei. Pe langa beneficiile de ordin fizic, rodiile te ajuta si la nivel psihic prin continutul de fitochimicale care stimuleaza secretia de serotonina. Asadar, rodiile pot fi consumate cu incredere pentru combaterea simptomelor deranjante ale depresiei.

Alte fructe rosii cu proprietati asemanatoare celor de mai sus sunt: fragutele sau capsunile salbatice, visinile, macesele, pepenele verde, coacazele rosii, portocalele rosii, merele rosii, merisoarele, coarnele sau fructele exotice ca de exemplu: fructul dragonului sau anumite fructe de cactus.

La final, pentru ca stiu cat de atenta esti cu silueta ta:), iti voi oferi o lista cu indicele caloric/100 g al fructelor mentionate mai sus:

► Capsuni - 32 kcalbeneficii_consum_fructe_vara.jpg

► Cirese - 63 kcal

► Zmeura- 50 kcal

► Rodii - 68 kcal

► Coacaze rosii - 33 kcal

► Merisoare - 46 kcal

► Macese - 51 kcal

► Mere rosii - 52 kcal

► Pepene verde - 30 kcal

► Portocale rosii - 47 kcal

► Visine - 50 kcal

 Un articol de: Andreea Preda

Nota obtinuta:
10 (6 voturi)
2840 vizite
Noteaza si tu acest articol:
10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

Postat de: Redactor-Colaborator Joi, 27 Februarie 2014

Etichete pentru acest articol:

beneficii fructe rosii, beneficii capsuni, beneficii visine, cirese


S-ar putea sa va intereseze si:

Fructele si legumele constituie cele mai bune surse de energie care ar trebui sa fie [..]
citeste si comenteaza
Organismul nostru are nevoie de anumite alimente in functie de perioada in care ne aflam, [..]
citeste si comenteaza
Desi sezonul cald a trecut medicii recomanda consumul regulat de pepene rosu pentru un [..]
citeste si comenteaza
Macar o data in viata cu toti ne-am confruntat cu aceasta problema a lipsei de calciu [..]
citeste si comenteaza

De acelasi autor:

Cum sa iti vopsesti parul cu produse naturiste? Vopsirea parului cu substante chimice este [..]
citeste si comenteaza
Pentru iubitorii de animale alegerea unui prieten patruped sau necuvantator este destul de [..]
citeste si comenteaza
Un local de vis, care ofera clientilor o gama variata de activitati artistice imbinate cu mancare [..]
citeste si comenteaza
Frumoase cititoare ale site-ului Femeiastie - acest articol este pentru voi, bucurati-va din plin [..]
citeste si comenteaza

comentarii:

Adauga comentariu

Care este varsta ta, cititoare a portalului www.femeiastie.ro?

  • - 10 ani
  • 11 - 14 ani
  • 15 - 18 ani
  • 19 - 24 ani
  • 25 - 30 ani
  • 31 - 35 ani
  • 36 - 40 ani
  • 41 - 45 ani
  • 46 - 50 ani
  • 50 + ani

vezi rezultate