Marele mic dejun

Tuturor ni s-a spus, macar o data, ca micul dejun este cea mai importanta masa a zilei. Dar cati dintre noi tinem cont de aceasta afirmatie? Micul dejun este, intr-adevar, cea mai importanta masa a zilei. Din punct de vedere nutritional, ne asigura toti nutrientii de care avem nevoie pe parcursul zilei. De asemenea, previne senzatia acuta de foame care ar putea aparea pe parcursul zilei daca nu am manca dimineata.

Importanta micului dejun

Susan Kraus, nutritionist in cadrul Centrului Medical Universitar Hackensack din New Jersey, spune ca micul dejun are o importanta

psihologica si una fiziologica. Psihologic, ne face sa realizam ca incepem ziua asa cum trebuie, iar daca devine parte a regimului nostru ne asigura o constanta si certitudinea ca facem o schimbare in bine.

Din punct de vedere fiziologic, micul dejun are numeroase avantaje. Contribuie la cresterea capacitatii de concentrare pe parcursul zilei. Totodata, ne da energia de care avem nevoie pentru a incepe o noua zi in forta.

Un studiu la care au participat aproximativ 10.000 de tineri a demonstrat ca cei care sar peste micul dejun au probleme cu greutatea. S-a constatat ca cei care ignora masa de dimineata merg mai des la restaurante de tip fast food si consuma alimente nesanatoase.

 

Ce contine un mic dejun potrivit?

Carbohidrati. Alimentele bogate in carbohidrati ne asigura un nivel optim de energie. Fructele si cerealele sunt doar cateva dintre alimentele pe care le putem consuma fara probleme. Produsele de patiserie, desi contin carbohidrati, nu sunt recomandate daca vrem sa fim plini de viata intreaga zi. Iar daca la acestea adaugam si o ceasca de cafea, putem fi siguri ca, in jurul pranzului, ne vom simti apatici si vom avea o stare de somnolenta.

Grasimi. Dimineata este momentul cel mai potrivit pentru a consuma grasimi. Ouale sunt cele mai potrivite din acest punct de vedere. Totodata, laptele si alte produse lactate contin si ele un nivel adecvat de grasime.

Fructe. Capsunele, merele, perele sau papaya sunt bogate in antioxidanti si sunt o sursa excelenta de energie.

Nota obtinuta:
10 (6 voturi)
2920 vizite
Noteaza si tu acest articol:
10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

Postat de: Irina-Badescu Sâmbătă, 27 August 2011

Etichete pentru acest articol:

mic dejun, fructe, dieta, diete


S-ar putea sa va intereseze si:

Bineinteles ca fiecare femeie isi doreste sa arate cat mai bine in preajma sotului sau a [..]
citeste si comenteaza
Consumul salatei ofera suplete si stralucire tenului, o silueta de invidiat, [..]
citeste si comenteaza
Multe femei daca se ingrasa cu cateva kilograme, deja incearca sa slabeasca prin diferite [..]
citeste si comenteaza
Multe persoane vor intreba: de ce sa alegem sportul in aer liber? Ei bine, raspunsul [..]
citeste si comenteaza

De acelasi autor:

Ce fac doua persoane care se urasc, dar trebuie sa aiba grija impreuna de un copil ramas orfan? [..]
citeste si comenteaza
Midnight in Paris este o comedie romantica, dar putin neobisnuita. Asta daca nu sunteti [..]
citeste si comenteaza
Cea de-a doua parte a filmului “Ghost Rider” (Vanatorul de fantome) se va filma in Romania, [..]
citeste si comenteaza
Sigur va este cunoscuta sintagma: „pentru sanatatea dumneavoastra, consumati cel putin doi litri [..]
citeste si comenteaza

comentarii:

Adauga comentariu

Care este varsta ta, cititoare a portalului www.femeiastie.ro?

  • - 10 ani
  • 11 - 14 ani
  • 15 - 18 ani
  • 19 - 24 ani
  • 25 - 30 ani
  • 31 - 35 ani
  • 36 - 40 ani
  • 41 - 45 ani
  • 46 - 50 ani
  • 50 + ani

vezi rezultate