5 sfaturi pentru o viata lunga

Se zice ca nimic nu-i mai important decat sanatatatea. Dar, oare cati dintre noi intelegem asta cu adevarat? Cati dintre noi ne gandim de doua ori inainte de a cumpara un produs alimentar? Cu siguranta putini, pentru ca tot atatia isi gurverneaza viata dupa reguli bine scrise, in timp ce altii traiesc dupa regula ”cat mai mult, cu atat mai bine”.

 

Insa, trecerea la un stil de viata sanatos, nu inseamna intotdeauna schimbari majore, carora putini le-am face fata. Adoptarea unui stil de viata sanatos inseamna in primul rand vointa. Si daca vrem sa traim sanatos, si cat mai mult, nu trebuie sa privim orice schimbare ca pe-un lucru irealizabil. Putem trai sanatos si fara sa ne inhamam la reguli aspre. Iata cateva sfaturi practice pentru o viata lunga.

 

1.      Portii adecvate

Un aspect important care priveste alimentatia sanatoasa este ajustarea portiilor cu hrana. De exemplu, portia de carne rosie, de carne alba, de peste nu trebuie sa depaseasca dimensiunea unui pachet de carti de joc sau a unei bucati de sapun (adica 100 si ceva de grame, ca sa intelegeti). In timp ce pastele si orezul nu trebuie sa depaseasca marimea unei mingi de tenis.

De la masa  nu trebuie sa lipseasca legumele. Portia cu legume nu va depasi marimea unei mingi de tenis, iar leguminoasele jumatatea unei mingi de tenis. Pe de alta parte, branza, ca si sursa de lactate vor fi de dimensiunea a patru zaruri alaturate.

 

2.      Obiective reale

Nu va stresati prea mult din pricina colaceilor, tot ce trebuie sa faceti  este sa va setati obiective reale. Sa slabiti lent, dar sanatos. Reusiti  sa faceti asta daca serviti mesele dupa un orar, iar zi de zi faceti sport.

 

3.      Alimente nutritive

Planificarea fiecarei mese trebuie sa aiba in vedere includerea de alimente sanatoase, integrale, sarace in grasimi. De exemplu, sa consumati numai cereale integrale, lactatele sa aiba putine grasimi, fructele, legumele sa fie proaspete. La toate acestea sa se adauge proteine de calitate: carne slaba de pasare, seminte, nuci si peste.

4.      Nu uitati de hidratare

Consumati zi de zi 8 pahare cu apa.

 

5.      Mai putine calorii

Este bine stiut faptul ca, un aport caloric redus promoveaza longevitatea. Asa ca, primul vostru obiectiv ar trebui sa fie reducerea caloriilor. O puteti face reducand grasimile din hrana, renuntand la zaharul rafinat si la alimentele procesate.

Nota obtinuta:
10 (1 vot)
3136 vizite
Noteaza si tu acest articol:
10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

Postat de: Andreea-Stama Sâmbătă, 25 Septembrie 2010

Etichete pentru acest articol:

cereale integrale, longevitate, fructe, legume, lactate, sport, nutritie sanatoasa, dieta de slabire


S-ar putea sa va intereseze si:

Un abdomen plat si tonifiat este visul oricarei femei, iar cu un pic de efort fiecare [..]
citeste si comenteaza
Mi-am propus intr-o zi, desi nu era luni…un alt stil de viata! De fapt, imi doream sa [..]
citeste si comenteaza
Traim intr-o societate care cere performanta. Mai mult de-atat, cere sa avem o silueta de [..]
citeste si comenteaza
Daca va doriti un abdomen perfect, si-ati incetat sa mai sperati sa va vedeti visul cu [..]
citeste si comenteaza

De acelasi autor:

Creat pentru a acoperi micile imperfectiuni ale pielii, fondul de ten a devenit in timp un produs [..]
citeste si comenteaza
Daca va doriti un abdomen perfect, si-ati incetat sa mai sperati sa va vedeti visul cu ochii, avem [..]
citeste si comenteaza
I s-au adus numai vorbe bune. Ca reduce riscul bolilor de inima, al obezitatii, al unor boli [..]
citeste si comenteaza
Daca multi dintre barbati nu ar face asta, catalogand gestul ca pe un moft, femeile s-au obisnuit [..]
citeste si comenteaza

comentarii:

Adauga comentariu

Care este varsta ta, cititoare a portalului www.femeiastie.ro?

  • - 10 ani
  • 11 - 14 ani
  • 15 - 18 ani
  • 19 - 24 ani
  • 25 - 30 ani
  • 31 - 35 ani
  • 36 - 40 ani
  • 41 - 45 ani
  • 46 - 50 ani
  • 50 + ani

vezi rezultate