Cura de slabire fara mituri! Mitul numarul 4: Renuntarea la grasimi

diete_de_slabit_fara_grasimi

Toate  stim ca pentru a slabi trebuie sa aplicam o dieta echilibrata! Si aceasta, pentru ca ne cam pricepem la teorie! Dar pana la adoptarea acestui tip ideal de dieta, n-ar fi bine sa evitam sa consumam grasimi alimentare?! Doar ele sunt responsabile de tot “raul” existent ba pe soldurile noastre, ba pe abdomen sau doar sub forma de “aripioare?!

Citeste si despre: Pastilele de slabitRetentia de lichide

Ei bine, adoptarea unui regim sarac in grasimi alimentare descrie o asa-zisa “dieta rapida”. Este cea care ne incanta ochiul si spiritual, dar intr-un mod absolut trecator!

Probabil ca nici nu mai pare surprinzator, (de cand citim despre tot felul de diete, sau de dieta ketogenica!) ca un consum crescut numai de lipide nu duce la o acumulare de tesut gras in organism, asa cum se intampla in cazul consumului crescut de glucide.

Cercetari efectuate in acest domeniu au scos in evidenta faptul ca grasimile de depozit ale persoanelor supraponderale provin mai putin din grasimile ingerate, ele povenind preponderent din glucide. De altfel, se constata cu usurinta ca glucidele ocupa un loc important in alimentatia persoanelor supraponderale sau obeze. Bazandu-se pe asta, in practica s-au creat si au fost prescrise regimuri alimentare bazate chiar pe principiul unui aport ridicat de grasimi.

O dieta care exclude grasimile in totalitate nu este numai inutila, ci chiar daunatoare. In plus,in absenta grasimilor,  alimentele sunt fade, neapetisante. Si inca un dezavantaj: lipsa grasimilor din alimentie duce la evacuarea mai rapida a continutului gastic, consecinta imediata fiind declansarea senzatiei de foame mai devreme decat ar fi necesar.

In instituirea unei diete de slabit, fie ca ne bazam pe lipsa grasimilor sau doar micsorarea aportului lor zilnic, fie ca bazam pe lipsa glucidelor sau doar micsorarea aportului zilnic, nu trebuie sa pierdem din vedere continutul caloric general.

 In ceea ce priveste aportul lipidelor, trebuie sa fim mult mai atenti la cantitatile de alimente pentru ca doar 1 gram dintr-un lipid ne confera 9.3 calorii – adica destul de mult, in comparatie cu gramul proteic sau cel al carbohidratilor, care ne elibereaza doar 4,1 calorii.

Cum trecem la fapte?

Asadar, ajungem tot la …regimul echilibrat! Adica un regim cu tot ce “trebuie”, dar fara ce “nu trebuie”! pare simplu, nu?

Astfel, in cadrul unui astfel de regim, echilibrat dar care sa ne asigure si pierderea ponderala, cantitatea totala a lipidelor nu trebuie sa depaseasca maximul de 20-30 g/zi, procent din totalul aportului global calculat.

 

Aceste 20-30 grame trebuie sa inglobeze si grasimea "invizibila", adica aceea care intra in compozitia produselor alimentare, dar nu este vizibila ca parte distincta, palpabila. De exemplu,

stiati ca arahidele, alunele de padure, nucile si migdalele contin, in functie de soiul lor si de metoda de procesare,  intre 55-65% grame de grasimi/100 g produs?!?.. adica destul de mult, fata de cat ne-am astepta. Asta inseamna ca 100 g de astfel de produse, ne asigura intreg aportul de grasimi zilnic, prin doar 100 g – si nu mai mult!

Stiati ca chipsurile – in functie de brand, contin intre 20-35 % grasimi in compozitie?!

Branza, de asemenea, in functie de tipul sau, poate contine de la 20 la 40 g grasimi/100 g produs?!

 

Dincolo de calculele pe care le facem matematic cu privire la cantitatea de grasimi, aproape chiar mai important trebuie sa nu scapam din vedere calitatea grasimilor pe care le consumam. Si ne vom referi la grasimile de origine animala, dar si la cele de origine vegetala.

Regimul alimentar trebuie sa includa, in egala masura, lipide de origine animala si vegetala, pentru a ne asigura necesarul de vitamine liposolubile si acizii grasi esentiali.

Compozitia in lipide trebuie sa fie diversificata: uleiul de masline, uleiul de porumb, uleiul de cocos, pestele gras, avocado, fructe oleaginoase, dar si semintele - toate consumate cu moderatie! -  insa nu trebuie sa ne  lipseasca din dieta!

Nota obtinuta:
10 (8 voturi)
1579 vizite
Noteaza si tu acest articol:
10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

Postat de: Mirela-Calutu Joi, 28 Noiembrie 2013

Etichete pentru acest articol:

dieta de slabit, renuntarea la grasimi, diete


S-ar putea sa va intereseze si:

Dietele vegetariene capata din ce in ce mai multa notorietate in ziua de azi, pe masura [..]
citeste si comenteaza
Pentru ca rezonam cu vremea de afara si simtim un nou suflu de energie, ce-ar fi sa ne [..]
citeste si comenteaza
Iti este frica sa nu iei prea mult in greutate? Te abtii de la alimente care contin orice [..]
citeste si comenteaza
Asa cum spune si o melodie, e cel mai bun pretext sa renunti la dieta. Eu nu tin diete [..]
citeste si comenteaza

De acelasi autor:

Toate stim ca pentru a slabi trebuie sa aplicam o dieta echilibrata! Si aceasta, pentru ca ne cam [..]
citeste si comenteaza
A mai ramas putin timp pana la Craciun, mai putin de o luna. Voi tineti post?! Pentru ca, daca [..]
citeste si comenteaza
Poate ca putine dintre noi sunt cele care stiu deja faptul ca, atat ceaiul verde, ceaiul alb, [..]
citeste si comenteaza

comentarii:

Adauga comentariu

Care este varsta ta, cititoare a portalului www.femeiastie.ro?

  • - 10 ani
  • 11 - 14 ani
  • 15 - 18 ani
  • 19 - 24 ani
  • 25 - 30 ani
  • 31 - 35 ani
  • 36 - 40 ani
  • 41 - 45 ani
  • 46 - 50 ani
  • 50 + ani

vezi rezultate