Tot ce trebuie sa stii despre exercitiile pe bicicleta eliptica!

adv-fpb-bicicleta-eliptica_(1)

Exercitiile cu variatii in pozitii, miscari si prize pe bicicleta eliptica sunt deosebit de eficiente in ceea ce priveste efectele asupra corpului. Antrenamentele de acest tip te vor ajuta sa tonifiezi diverse grupe de muschi (ale bratelor, coapselor, gambelor, spatelui si posteriorului) si sa arzi calorii intr-un ritm deosebit de rapid.

Daca si tu vrei sa incepi un program de antrenamente pe bicicleta eliptica, din randurile ce urmeaza vei afla cum sa “lucrezi” eficient si care este pozitia ideala pe bicicleta eliptica. In plus, vei afla toate beneficiile de care te poti bucura atunci cand exersezi cu regularitate pe un astfel de aparat fitness.

 

Care este pozitia corecta?

 

- Acorda atentie pozitiei spatelui, intrucat trebuie sa tii spatele drept si privirea inainte, nu in jos sau la picioare. Pentru a evita durerile de gat, incearca sa tii umerii sus pe parcursul antrenamentelor.

 

- Tine mainile pe manere fara a strange foarte tare. Daca manerele au senzori de puls, plaseaza palmele acolo. In caz contrar, incearca sa nu apuci manerele prea jos pentru a nu-ti curba spatele.

 

- Atunci cand folosesti manerele mobile, vei solicita si musculatura din partea superioara a corpului. Daca tii mainile pe manerele fixe, vei antrena foarte puternic muschii picioarelor si pe cei ai posteriorului.

 

- Talpile vor ramane in contact cu pedalele in permanenta. Trebuie sa impingi pedala in jos cu calcaiul pentru a nu forta gleznele si apoi sa ridici usor calcaiul pentru a urma miscarea ascendenta a pedalei. Este o miscare simpla cu care te vei familiariza foarte rapid.

 

- Picioarele trebuie sa se miste cursiv, fara schimbari bruste de ritm. Astfel, unul dintre picioarele tale va impinge inainte si va cobori, in timp ce piciorul celalalt impinge inapoi si se ridica. Cursa pedalelor ti se va intipari imediat in memoria musculara, deosebindu-se foarte putin de alergare.

biciclete eliptice

Ce beneficii iti pot aduce exercitiile? 

Daca vrei ca efectele antrenamentelor tale sa fie vizibile, ideal ar fi sa folosesti bicicleta eliptica de cel putin 3 ori pe saptamana in cadrul sesiunilor de 30-45 de minute. Iata ce obiective ai putea atinge in timp scurt!

 

Pierderea greutatii in exces. Numarul de calorii arse pe durata unui antrenament depinde de intensitatea exercitiilor pe care le alegi si efortul depus, asadar factorii decisivi sunt rezistenta la care setezi aparatul si viteza cu care pasesti. Pentru a avea un exemplu, iata cate calorii poti consuma in functie de antrenament:

 

- mers (5 km/h) - aprox 200 kcal;

- program de intensitate medie - 450 kcal;

- program de intensitate ridicata - 650 kcal;

- program de intensitate foarte ridicata - 830 kcal.

 

Tonifierea musculaturii. Acest aparat iti va solicita tot corpul, asadar te vei bucura de antrenamente complete. Daca ajustezi rezistenta bicicletei eliptice la valori ridicate, vei dezvolta si intari musculatura. Atunci cand alegi valori mici ale rezistentei, vei imbunatati doar conditia fizica pe care o ai. Cu toate acestea, trebuie sa stii ca indiferent de intensitatea sesiunilor tale, volumul muschilor nu va creste foarte mult. Bicicleta eliptica ofera exercitii de tip cardio, nu bodybuilding, asadar vei pierde tesut adipos si vei intari si sculpta muschii posteriorului si picioarelor, iar rezultatele vor fi vizibile treptat, nu imediat.

 

Recuperare musculara. Bicicleta eliptica solicita muschii in cadrul unor miscari controlate in totalitate, lipsind socurile si ruperile de ritm, asadar acest aparat va fi perfect si pentru recuperarea musculaturii in urma accidentarilor sau a unor perioade lungi de convalescenta. Cu toate acestea, daca ai avut o interventie chirurgicala recent, recomandarea este sa intrebi medicul inainte de a incepe antrenamentele pe un aparat fitness. 

Photo by: pixabay.com

Nota obtinuta:
10 (2 voturi)
166 vizite
Noteaza si tu acest articol:
10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

Postat de: A-Editor Vineri, 20 Noiembrie 2020

Etichete pentru acest articol:

bicicleta eliptica


S-ar putea sa va intereseze si:

De cele mai multe ori, atunci cand incercam sa tinem o dieta, persoana iubita este cel [..]
citeste si comenteaza
Ai platit abonamentul la sala? Foarte bine! Ai inceput sa mergi la sala? Foarte bine! [..]
citeste si comenteaza
Sa vorbesti despre cure de ingrasare, in vreme ce tot mai multi dintre noi au probleme cu [..]
citeste si comenteaza
Daca in anotimpul rece mai trecem cu vederea kilogramele in plus, vara ele devin o [..]
citeste si comenteaza

De acelasi autor:

Nu mai este mult si ne vom bucura de caldura celui mai frumos anotimp din an, primavara. Toate [..]
citeste si comenteaza
Produsele obtinute prin supraprocesare sau procese chimice au tot felul de efecte nocive asupra [..]
citeste si comenteaza
In fiecare dimineata, pentru femei ritualul coafarii parului este un must-have. Fie ca alegi un [..]
citeste si comenteaza
Dormitorul este locul in care toata lumea merita sa aiba parte de relaxare, mai ales dupa o zi [..]
citeste si comenteaza

comentarii:

Adauga comentariu

Care este varsta ta, cititoare a portalului www.femeiastie.ro?

  • - 10 ani
  • 11 - 14 ani
  • 15 - 18 ani
  • 19 - 24 ani
  • 25 - 30 ani
  • 31 - 35 ani
  • 36 - 40 ani
  • 41 - 45 ani
  • 46 - 50 ani
  • 50 + ani

vezi rezultate