Nu ne ingrasam, ci devenim acizi! Alimente acide versus alimente alcaline

Adevar si mit. In realitate, nu alimentele bogate in grasimi te ingrasa, ci acidul! Ce este pH-ul?  Este masura folosita pentru a determina nivelul dintre alcalin si acid.

Cu cat nivelul nostru de alcalinitate este mai ridicat, cu atat posibilitatea de a dezvolta anumite boli este mai mica. Nivelul de alcalinitate crescut indica o persoana sanatoasa, cu o greutate stabila fara riscul de a se ingrasa.

In realitate, nu grasimea te ingrasa ci acidul!

Daca acidul nu este eliminat din corpul nostru fie prin urina, transpiratie ori respiratie, el se depune ca si rezerve de grasime pe solduri, coapse, abdomen. Grasimea este modul prin care corpul uman se protejeaza impotriva acidului in exces.

 

Alimente acide (de evitat sau limitat)

Carne; oua; produse lactate (lapte, branza, iaurt); drojdia; zaharul; alunele, caju; porumbul; bauturile alcoolice; cafeaua; bauturile carbogazoase; otetul; sosul de soia; ciupercile; ciocolata; pasta de tomate; majoritatea fructelor.

Evitati sa gatiti pasta de tomate in mancaruri.

Observatie: fructele cu nivel scazut de zahar alcalinizeaza corpul nostru, in timp ce fructele cu nivel ridicat de zahar il acidifiaza.

Produse procesate de tip: mezeluri, sunca, salamuri;

Paine, biscuiti (din faina alba sau neagra);  Puteti consuma cu moderatie, acele produse cu faina integrala.

Grasimi: uleiul (exceptie facand cel presat la rece), margarina, untul; 

 

Alimente alcaline

Patrunjel, marar, busuioc; majoritatea germenilor; castraveti; ardei; varza; conopida; usturoi; ceapa; mazare; ridiche; avocado; spanac; broccoli; migdale (crude); uleiuri presate la rece si uleiul de peste; seminte: de floarea-soarelui, susan, dovleac (crude); orez brun, salbatic.

 

Fructe pe care le poti consuma cu moderatie

Ananas; grapefruit; struguri; pepene; mandarine; banane; pere; caise; piersici; portocale; mango; fructe de padure: afine, coacaze, zmeura, catina, fragi, mure.

 

Pare o lista foarte mare de alimente acide, insa natura ne-a dat tot atatea alimente alcaline ce ne ajuta sa ne pastram vitalitatea. Trebuie sa mancam in proportie de  60-80% alimente alcaline pentru a pastra un raport optim alcalin/acid.

 

Ce se intampla atunci cand nivelul acid este predominant?  Ne imbolnavim, ne ingrasam.

Sfaturi:

1.       Modereaza cantitatea de mancare gatita, incalzita la temperaturi mai mari de 40 de grade. Este bine ca la fiecare masa, sa incluzi o salata bine proportionata.

2.       Foarte importanta este ca apa pe care o bem, aceasta trebuie  sa aiba un nivel de alcalinitate cat mai ridicat (pH 9-12). Exista diverse mecanisme pentru asta (dispozitive Kangen, preparate pe care le poti dizolva in apa si aceasta se alcalinizeaza, celebra apa cu lamaie ce ridica nivelul de alcalinitate al corpului.

3.       Mancati cat mai multe legume verzi, bogate in clorofila.

4.       Consumati bauturile verzi de tip shake sau smoothie.

5.       Buna dispozitie este alcalina!

6.       Faceti sport!

 

Nu numai ceea ce mancam schimba nivelul de alcalinitate, dar si ceea ce bem si ceea ce gandim.

Practicand sportul sau orice fel de miscare, te vei alcaliniza, iar prin transpiratie contribui la scaderea nivelului de acid. Atentie: si sa faci sport prea mult este o greseala, de aceea atunci cand suferim de febra musculara de fapt corpul nostru produce acid lactic.

 

Este corect sa spui ca: “Oamenii nu se ingrasa, ci devin acizi!”

 

Pentru a-ti masura nivelul de alcalinitate, poti cumpara de la farmacie o hartie ce masoara nivelul PH al corpului.

Cititi cartea revolutionara a Dr. Robert Young: “The pH Miracle for Weight Loss”. Informati-va!

 

Un articol de: Alina-Natasa Culea

Nota obtinuta:
10 (27 voturi)
3531 vizite
Noteaza si tu acest articol:
10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

Postat de: Redactor-Colaborator Marţi, 14 August 2012

Etichete pentru acest articol:

slabit, dieta, sanatate, alcalin, acid


S-ar putea sa va intereseze si:

De acum stai linistita cand auzi in jur "nu mai manca atata ciocolata, nu mai bea [..]
citeste si comenteaza
Atunci cand organismul uman este supus unor cresteri mari de temperatura, el reactioneaza [..]
citeste si comenteaza
Soarele a venit, la fel si problemele pielii. Desi ne place bronzul, soarele, acesta este [..]
citeste si comenteaza
Odata cu racirea vremii, organismul nostru este mai expus virusurilor. De aceea, ianinte [..]
citeste si comenteaza

De acelasi autor:

Moda vara 2013 costume de baie. Odata cu venirea anotimpului cald, indiferent de varsta, statut [..]
citeste si comenteaza
Reprezentant al realismului psihologic, Knut Hamsun(1859-1952) este un scriitor norvegian distins [..]
citeste si comenteaza
Avem o problema si trebuie sa o rezolvam. Iata ce intrebari pas cu pas trebuie sa avem listate [..]
citeste si comenteaza
Cui nu-i place sa calatoreasca? Fie ca mergem in interes de afaceri, fie ca mergem din placere, [..]
citeste si comenteaza

comentarii:

Adauga comentariu

Care este varsta ta, cititoare a portalului www.femeiastie.ro?

  • - 10 ani
  • 11 - 14 ani
  • 15 - 18 ani
  • 19 - 24 ani
  • 25 - 30 ani
  • 31 - 35 ani
  • 36 - 40 ani
  • 41 - 45 ani
  • 46 - 50 ani
  • 50 + ani

vezi rezultate