Dormi prea putin? Sau prea mult?

Fie ca ai un program incarcat ce te face sa te duci la culcare tarziu, fie ca obisnuiesti sa dormi in exces pentru ca nu ai nimic de facut peste zi, concluzia este aceeasi: NU procedezi corect!

 

Oamenii de stiinta ne avertizeaza ca somnul pe o durata mai mica de 5 ore sau pe pe o durata mai mare de 9 ore, aduce cu sine o functie mentala incetinita. Si problemele nu se opresc aici! Un astfel de obicei, desfasurat pe o perioada lunga de timp, poate compromite sanatatea prin boli de inima, diabet sau chiar Alzheimer.

Autorul studiului despre somn, Elizabeth Devore, afirma ca a demarat cercetarile pornind de la premisa ca aceste tulburari ale duratei somnului perturba functiile cognitive, si prin ele, ritmul circadian.

Definitia ritmului circadian se refera la suma modificarilor fizice, psihice si comportamentale, ce survin pe o durata determinata de 24 de ore. Cercetatorii dau ca exemplu de dereglare circadiana, pe cei care dorm mai putin decat ar trebui, iar pe parcursul zilei simt, in special dupa-amiaza, nevoia de a dormi. Asa cum am mai amintit, aceasta comportare practicata pe termen lung, poate favoriza aparitia anumitor boli.

Insa, autorul cartii "Beauty Sleep", Michael Breus, este de parere ca oamenii de stiinta care cerceteaza somnul, nu se concentreaza indeajuns pe calitatea sa. Acesta indeamna la adoptarea unui stil de somn linistit. El propune, pentru reusita unui somn linistit, sa evitam privitul la televizor si luatul mesei exact inainte de a merge la culcare. De asemenea, este nevoie de o atmosfera linistita in camera in care dormim.

Totusi, indemnurile cercetatorilor aduc o singura perspectiva la iveala. Aceea ca somnul reprezinta o parte extrem de importanta din viata noastra si trebuie sa ne organizam in asa fel incat sa putem dobandi numai beneficii de pe urma lui.

O atitudine optimista si un program de somn, pe cat posibil fix, si o buna organizare a timpului pe parcursul zilei, ne pot ajuta sa ne imbunatatim si calitatea vietii, nu doar a somnului!

Nota obtinuta:
9 (8 voturi)
2550 vizite
Noteaza si tu acest articol:
10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

Postat de: Ana-Maria-Doroftei Luni, 03 Septembrie 2012

Etichete pentru acest articol:

"somnul", "circadian", "Alzheimer", "diabet", "boli".


S-ar putea sa va intereseze si:

Profilul lipidic reprezinta un grup de analize care evalueaza metabolismul grasimilor, [..]
citeste si comenteaza
Fara sa sune a lectie de stomatologie, ne dorim cu toate sa avem o respiratie proaspata. [..]
citeste si comenteaza
In urma stirilor din presa privind inchiderea activitatilor comerciale de catre [..]
citeste si comenteaza
Care parte a corpului tau reprezinta intre 1% si 3% din totalul greutatii tale si [..]
citeste si comenteaza

De acelasi autor:

Silimarina este o substanta naturala, cunoscuta in special de cei cu probleme hepatice si se [..]
citeste si comenteaza
Se pare ca avem dreptate aproape de fiecare data cand ne contrazicem cu barbatii despre evenimente [..]
citeste si comenteaza
Fie ca ai un program incarcat ce te face sa te duci la culcare tarziu, fie ca obisnuiesti sa dormi [..]
citeste si comenteaza
In corpul nostru exista conform ultimelor descoperiri, trei tipuri de grasime. Doar unul, insa, [..]
citeste si comenteaza

comentarii:

Adauga comentariu

Care este varsta ta, cititoare a portalului www.femeiastie.ro?

  • - 10 ani
  • 11 - 14 ani
  • 15 - 18 ani
  • 19 - 24 ani
  • 25 - 30 ani
  • 31 - 35 ani
  • 36 - 40 ani
  • 41 - 45 ani
  • 46 - 50 ani
  • 50 + ani

vezi rezultate