Importanta micului dejun

Stim cu totii ca pentru fi sanatosi trebuie sa ne hranim corespunzator. Numai ca, multi dintre noi incalca aceasta regula vrand-nevrand. Fie din cauza lipsei de timp sar peste mese, in special peste micul dejun, fie din cauza prejudecatiilor ce planeaza deasupra meselor copioase, care abunda in calorii si-n consecinta ingrasa.

Ultima cauza este invocata de cei mai multi, obisnuiti sa sara peste micul dejun.

Micul dejun nu ingrasa

Ideea ca micul dejun ingrasa este nefondata. Tot ceea ce se consuma in aceasta parte din zi, dimineata, reprezinta ”combustibilul” organismului pentru restul zilei. Neexistand acest ”combustibil” apare senzatia de oboseala, iar adesea, in special seara, multi recupereaza printr-o cina imbelsugata - care aduce mult mai multe calorii decat are nevoie organismul, de-aici apar si kilogramele in plus, prin senzatia de foame care persista pe parcursul zilei. Foamea este accentuata prin saritul peste mese, iar omiterea micului dejun este o greseala imensa.

Un mic dejun copios nu inseamna kilograme in plus, ci furnizarea de vitamine si minerale organismului. Daca vreti sa aveti energie pe tot parcursul zilei, sa va mentineti in forma, va trebui sa serviti zi de zi macar 3 mese, iar micul dejun sa fie una dintre ele.  

Cerealele integralecereale-mic-dejun.jpg

Ce-ar trebui sa consumati la micul dejun? Raspunsul il stiti probabil: cereale integrale. Adica: mei, grau incoltit, paste din faina integrala, biscuiti din faina integrala, paine integrala, fulgi de ovaz, fulgi de secara etc. Pe-acestea le puteti servi impreuna cu un pahar cu suc proaspat de fructe ori lapte, cateva fructe uscate, mieji de seminte si nuci.

Daca fructele ori sucul de fructe vine cu vitamine si minerale remineralizand organismul, cerealele integrale asigura o buna digestie prin fibrele pe care le contin. Tot din acest motiv, cerealele integrale grabesc satietatea (va saturati mai repede) se elibereaza lent, adica tin de foame si veti avea energie mai mult timp. Insa nu alegeti variantele de cerealele integrale cu ciocolata si alte combinatii dezastruoase. Optati doar pentru cereale integrale, pentru asta cititi etichetele produselor alimentare.

 

Cu alte cuvinte, servind un mic dejun copios ii asigurati organismul dumneavoastra energie tot timpul zilei, iar din acest motiv reusiti sa preveniti foamea, lucru care v-ar impinge sa dati iama in frigider seara de seara, reusind ca in timp scurt sa puneti cateva kilograme pe voi. Asa ca, serviti micul dejun, ca de altfel si restul de mese principale, pentru ca numai astfel reusiti sa va mentineti rata metabolismului, adica sa preveniti kilogramele in plus.

Nota obtinuta:
9 (5 voturi)
3277 vizite
Noteaza si tu acest articol:
10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

Postat de: Andreea-Stama Marţi, 02 Noiembrie 2010

Etichete pentru acest articol:

cereale integrale, mic dejun, fructe, sucuri de fructe, proteine, nutritie sanatoasa, rata metabolismului, diete, dieta


S-ar putea sa va intereseze si:

Aveti nevoie de un regim hipocaloric? Doriti sa va ingrasati? Sa luati in kilograme? Iata [..]
citeste si comenteaza
Toate stim ca pentru a slabi trebuie sa aplicam o dieta echilibrata! Si aceasta, pentru [..]
citeste si comenteaza
Daca este vara, cu siguranta este mult mai usor sa ne controlam greutatea daca ne luam ca [..]
citeste si comenteaza
Chiar daca vara a trecut, iar toamna si-a facut rapid aparitia nu trebuie sa neglijati [..]
citeste si comenteaza

De acelasi autor:

Odata cu schimbarea de vreme, sistemul imunitar devine vulnerabil in calea virusilor-raspunzatori [..]
citeste si comenteaza
Creat pentru a acoperi micile imperfectiuni ale pielii, fondul de ten a devenit in timp un produs [..]
citeste si comenteaza
Daca va doriti un abdomen perfect, si-ati incetat sa mai sperati sa va vedeti visul cu ochii, avem [..]
citeste si comenteaza
Dar lucrurile se pot schimba, micutul poate sa invete ca stomatologul nu este el cel raspunzator [..]
citeste si comenteaza

comentarii:

Adauga comentariu

Care este varsta ta, cititoare a portalului www.femeiastie.ro?

  • - 10 ani
  • 11 - 14 ani
  • 15 - 18 ani
  • 19 - 24 ani
  • 25 - 30 ani
  • 31 - 35 ani
  • 36 - 40 ani
  • 41 - 45 ani
  • 46 - 50 ani
  • 50 + ani

vezi rezultate