Seminte chia, ce sunt si la ce folosesc?

Chia, la prima auzire te face sa te gandesti la marca de masini, fara sa stim ca nu se scrie a fel, iar cand il vezi scris consideri ca este cuvantul “cheia” scris gresit.  Dar de fapt cand spunem chia, facem referire la semintele de chia, un aliment devenit foarte popular in ultima perioada, in urma descoperirii beneficiilor extraordinare asupra organismului.

Cu un aspect asemanator cu macul, un pic mai lunguete si de culoare negre-gri, sunt rezultatul produs de planta Salvia hispanica, planta ce se inrudeste cu menta.

In urma cercetarilor nutritionale, expertii au ajuns la conluzia ca 2 lingurite de chia, fiind si consumul zilnic indicat, contin aproximativ urmatoarele valori:  11gr de fibre, 4 grame de proteine, 9 grame de grasimi din care 5 gr sunt Omega 3 si bineinteles ca aduc aportul de vitamine de calciu, magneziu, mangan,zinc, vitaminele B1, B, B3 si fosfor, in proportie de 20 – 40 % din cel zilnic recomandat.

Pe langa aceste beneficii extraordinare, cel mai important aspect de subliniat la semintele chia, este faptul ca ajuta in curele de slabire si la mentinerea greutatii corporale. Acestea au capacitatea de a reduce pofta de mancare si ofera sentimentu de satietate. Consumate la micul dejun, in cantitatea de o lingurita, ofera energie si taie nevoia de a mai rontai si altceva pana la ora pranzului. Metabolismul se acelereaza, energia vine, kilogramele dispar.

Semintele pot fi inserate cu mare usurinta in mancare, amestecate in iaurt, presarate in salata, adaugate in felurile de mancare, nu schimba textura sau gustul mancarurilor, ci pur si simplu ii da un plus de sanatate. Lasate in lichid capata un aspect gelatinos si isi maresc de 3 ori dimensiunea, dar si uscate si inmuiate, nu isi schimba beneficile.

Atentie insa ca raman intre dinti, neaparat sa verificati dupa o masa cu chia daca zambetul a ramas intact.:)

Totusi, pe cat de benefic este acest aliment, pe atat de mult poate sa fie daunator corpului daca se depaseste doza zilnica recomandata. Efectele consta in balonare si afectarea sistemului difestiv in general, scaderea presiunii arteriale, reactii alergice si cresterea nevoii de consum al produselor ce contin zahar.

Trebuie retinut de asemenea ca semintele de chia chiar daca sunt o oaza de sanatate, nu trebuie sa inlocuiasca un regim alimentar, trebuie doar sa suplimenteze in stilul de viata sanatos pe care incercam sa il obtinem.

Nota obtinuta:
10 (5 voturi)
1233 vizite
Noteaza si tu acest articol:
10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

Postat de: Luisa-Stefan Joi, 14 Decembrie 2017

Etichete pentru acest articol:

chia, seminte, sanatate, dieta, slabit


S-ar putea sa va intereseze si:

Recomandarea de a efectua un RMN mamar te poate surprinde si ingrijora. Cu informatii [..]
citeste si comenteaza
Narcolepsia, cunoscuta si sub denumirea de „boala somnului”, este o tulburare de somn [..]
citeste si comenteaza
Salatele sunt tot timpul bine-venite la o masa. Fie ca aperitiv, fie ca garnitura la o [..]
citeste si comenteaza
Primul ajutor in caz de hemoragie 1. Intinde-l pe accidentat pe orizontala cu fata in [..]
citeste si comenteaza

De acelasi autor:

Din sutele de parcuri pe care Bucurestiul le pune la dispozitie, unul dintre cele mai vizitate [..]
citeste si comenteaza
Glutenul prin definitia din dictionar este substanta alcatuita dintr-un amestec elastic de [..]
citeste si comenteaza
Cat de minunata este lumea care ne inconjoara. Sunt poate sute de lucruri pe care le folosim in [..]
citeste si comenteaza
Se spune ca muzica iti atinge sufletul, si stim cu totii ca asa este. Cu puterea de a creea [..]
citeste si comenteaza

comentarii:

Adauga comentariu

Care este varsta ta, cititoare a portalului www.femeiastie.ro?

  • - 10 ani
  • 11 - 14 ani
  • 15 - 18 ani
  • 19 - 24 ani
  • 25 - 30 ani
  • 31 - 35 ani
  • 36 - 40 ani
  • 41 - 45 ani
  • 46 - 50 ani
  • 50 + ani

vezi rezultate