Din ce alimente iti poti obtine macronutrientii necesari?

adv-sh-macronutrienti

Macronutrientii sunt nutrienti esentiali pentru organismul uman, trebuie consumati in cantitati mari si furnizeaza energie. [1] Iata ce trebuie sa stii despre acestia si din ce alimente ii poti obtine!

 

Cate tipuri principale de macronutrienti exista?

Exista trei tipuri de macronutrienti: carbohidrati, proteine si grasimi. Fiecare tip de macronutrient are un rol specific in organism si este necesar pentru mentinerea unei stari de sanatate optime. Afla mai multe despre macronutrienti si rolul lor in organism citind in continuare.

Potrivit Centrului pentru Controlul si Prevenirea Bolilor din SUA (CDC), o dieta echilibrata ar trebui sa contina aproximativ 45-65% carbohidrati, 10-35% proteine si 20-35% grasimi. [2] Este important sa se consume o varietate de alimente din fiecare grup alimentar pentru a asigura o dieta echilibrata care contine toate cele trei tipuri de macronutrienti.

Surse de alimente cu macronutrienti

Carbohidratii, proteinele si grasimile sunt cele trei tipuri principale de macronutrienti si fiecare are un rol specific in organism. O dieta echilibrata care contine toate cele trei tipuri de macronutrienti poate fi obtinuta prin consumul unei varietati de alimente sanatoase.

Proteinele slabe

Proteinele slabe sunt o sursa importanta de macronutrienti in dieta noastra. Acestea pot fi obtinute din carne de pui, curcan sau peste, oua, lactate degresate, nuci si seminte, fasole si leguminoase. 

Carbohidratii complecsi

Carbohidratii complecsi sunt un alt tip important de macronutrienti. Acestia se gasesc in alimente precum orezul brun, quinoa, cartofii dulci, cereale integrale (ovaz, grau), fructele cu coaja lemnoasa (mere, pere) si legumele cu continut scazut de zahar (broccoli, spanac). Carbohidratii complecsi sunt o sursa importanta de energie pentru organism si pot ajuta la mentinerea nivelului de zahar din sange.

Grasimile sanatoase

Grasimile sanatoase sunt esentiale pentru organism si pot fi obtinute din alimente precum avocado, seminte de chia si in, nuci si migdale, uleiul de masline si cel de cocos si pestele gras (ton, somon). Grasimile sanatoase pot ajuta la reducerea inflamatiei si la mentinerea sanatatii pielii si a parului.

Beneficii ale consumului de macronutrienti

Beneficiile consumului adecvat de macronutrienti sunt numeroase si au un impact semnificativ asupra sanatatii si performantei fizice.

Macronutrientii pot ajuta la sustinerea sanatatii generale. Proteinele, carbohidratii si grasimile sunt esentiale pentru functionarea corecta a organismului si mentinerea unui sistem imunitar puternic. Aceste grupe alimentare pot ajuta si la reducerea inflamatiei si la imbunatatirea starii generale de sanatate.

Proteinele sunt esentiale pentru cresterea si mentinerea masei musculare. Consumul adecvat de proteine poate ajuta la construirea de muschi si la mentinerea acestora in timp. O dieta bogata in proteine poate fi benefica pentru persoanele care fac exercitii fizice regulate sau care isi doresc sa creasca masa musculara.

Carbohidratii sunt principala sursa de energie pentru organism, iar grasimile pot fi folosite ca rezerva de energie. Consumul adecvat de carbohidrati si grasimi sanatoase poate ajuta la imbunatatirea performantei fizice si la mentinerea unei stari optime de energie pe parcursul zilei. Este important sa mentionam ca este necesar sa se consume carbohidrati cu indice glicemic scazut, cum ar fi cerealele integrale, fructele si legumele proaspete.

In concluzie, o dieta echilibrata care contine toate cele trei tipuri de macronutrienti poate fi obtinuta prin consumul unei varietati de alimente sanatoase. Sursele de alimente bogate in proteine includ carne slaba, peste, oua, lactate, fasole si nuci. 

Este important sa ne asiguram ca alimentele pe care le consumam sunt cat mai naturale si cat mai putin procesate, pentru a beneficia de toate nutrientii pe care acestia ii ofera. Pentru a te asigura ca incluzi in dieta toate alimentele benefice organismului tau, discuta in prealabil cu un medic sau cu un nutritionist, pentru recomandari punctuale.

Surse de referinta:

1. Ratini, Melinda. “What Are Macronutrients?” WebMD, 1 June 2021, www.webmd.com/diet/what-are-macronutrients. Accessed 15 Mar. 2023;

2. Streit, Lizzie. “What Are Macronutrients? All You Need to Know.” Healthline, 1 Nov. 2021, www.healthline.com/nutrition/what-are-macronutrients. Accessed 15 Mar. 2023.

Foto: shutterstock.com

Nota obtinuta:
0 (0 voturi)
610 vizite
Noteaza si tu acest articol:
10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

Postat de: A-Editor Vineri, 21 Iulie 2023

Etichete pentru acest articol:


S-ar putea sa va intereseze si:

Fructele si legumele constituie cele mai bune surse de energie care ar trebui sa fie [..]
citeste si comenteaza
Organismul nostru are nevoie de anumite alimente in functie de perioada in care ne aflam, [..]
citeste si comenteaza
Pentru o dezvoltare armonioasa a organismului, copiii au nevoie de vitamine, pe care le [..]
citeste si comenteaza
Broccoli reprezinta o super-leguma ce are nenumarate beneficii pentru noi si ceilalti [..]
citeste si comenteaza

De acelasi autor:

Implantologia este astazi una dintre cele mai moderne tehnici in stomatologie care aduce rezultate [..]
citeste si comenteaza
Multe femei intampina dificultati atunci cand vine vorba despre alegerea unui cadou pentru [..]
citeste si comenteaza
Bijuteriile nu sunt doar cele care completeaza tinuta, ci sunt si cele mai bune solutii pentru [..]
citeste si comenteaza
Odata cu trecerea timpului, in cuplu, viata sexuala tinde sa devina o rutina si, chiar daca rutina [..]
citeste si comenteaza

comentarii:

Adauga comentariu

Care este varsta ta, cititoare a portalului www.femeiastie.ro?

  • - 10 ani
  • 11 - 14 ani
  • 15 - 18 ani
  • 19 - 24 ani
  • 25 - 30 ani
  • 31 - 35 ani
  • 36 - 40 ani
  • 41 - 45 ani
  • 46 - 50 ani
  • 50 + ani

vezi rezultate