Pliantul publicitar, instrumentul ancora in demersul cresterii afacerii
Pliantul publicitar nu mai reprezinta pentru multi, se pare, o buna strategie de promovare a unei afaceri, de crestere a acesteia sau de prezentare pe o piata in continua miscare.
Gradul de formalizare a procesului de planificare cand vine vorba de publicitate, a crescut considerabil, iar acest fapt a fortat intr-o mare masura renuntarea la asa-zisul ”invechit” pliant si adaptarea rapida la noile mijloace de promovare online, considerate totodata si cele mai eficiente datorita eficacitatii lor ca urmare a raspandirii mult mai sigure si mai rapide catre un public tinta mai larg. Si totusi, indiferent de predispozitia la crestere a unei afaceri care se promoveaza in mediul online, pliantul ramane un instrument extrem de puternic cand discutam de publicitate, mai ales cand acesta este unul realizat corect. Pentru ca nu orice pliant atrage, foarte multe dintre ele ajung extrem de rapid la cosul de gunoi. Aceasta sesizare a determinat retragerea managerilor din demersul promovarii de acest tip si reticenta lor cand vine vorba de aceasta investitie si strategie. Insa pliantul ramane una dinte primele si cele mai importante - inca - strategii de comunicare promotionala, prezentare si publicitate.
Desigul pliantului publicitar care atrage
Pentru a-si indeplini in mod eficient rolul, pliantul publicitar trebuie sa beneficieze de un design care sa fie placut, atractiv si in acelasi timp serios, in concordanta cu mesajul transmis. Acest tip de canal de comunicare publicitara este specific, in primul rand, distributiei serviciilor astfel ca, inainte de toate, trebuie tinut cont de particularitatile serviciilor sau produselor cae urmeaza a fi promovate astfel incat structura pliantului sa respecte specificul serviciilor oferite. Aici intervine marimea pliantului, forma lui, urmata de culoarea care sa vina in concordanta cu ceea ce acesta doreste sa transmita, iar in final – si foarte important - textul. Pentru ca, oricat de atractiv a fi pliantul ca atare, in momentul in care textul care intampina publicul nu este unul care sa atraga, pliantul isi reduce la mai bine de jumatate sansele de a fi studiat.
In acest punct, in vederea realizarii unui pliant corect din toate punctele de vedere, se va alege o forma care sa ofere specificitatea afacerii si recognoscibilitaea acesteia intr-o pata in plina schimbare si miscare, se vor adauga culorile care sa o reprezinte si mesajul care sa atraga. Iar prima regula pentru atrage este aceea de a nu transmite un mesaj banal, neclar sau mult prea tehnic – care sa nu poata fi inteles decat de personae din domeniu.
Cea de-a doua regula importanta este headline-ul – adica propozitia - fraza ingrosata care sare in ochi inainte de toate. Acest headline trebuie sa ofere o prima idee despre natura ofertei (de pilda, la deschiderea unei noi cafenele, un headline puternic ar fi “Cafea + croissant gratuit daca vii cu acest pliant"). In felul acesta persoana la care ajunge pliantul va fi intresata sa descopere, mai departe, si despre ce local este vorba, si unde este situat, si care este oferta si specificul. Iata cum un headline atractiv ofera nu numai sansa de a te lansa si de a fi studiat cu atentie dar si o prima strategie inteligenta de fidelizare a viitoarei clientele. Asadar, esential in acest tip de demers publicitar este ca mesajul transmis sa fie atractiv, sa intereseze, sa fe pe intelesul tuturor. Doar urmand aceste criterii va fi mai departe analizat si va deveni de interes pentru un anumit public.
Dupa realizarea acestui foarte important headline urmeaza a fi oferite cateva detalii, la fel de attractive, despre oferta, despre serviciile/ produsele comercializate, urmate de numele firmei, datele de contact, pagina de internet sau a retelei de socalizare pe care firma navigheaza.
Nu in ultimul rand, rolul pliantului publicitar nu se rezuma la a fi informativ, ci la necesitatea de a atrage clientii catre oferta prezentata. Iar de multe ori, o simpla prezentare sau o prezentare intr-un limbaj de neinteles nu vor fi de success. Asadar, ultimul pas pentru realizarea unui pliant corect si care sa atraga clienti este inserarea in text a unei oferte care sa-i provoace. Cateva exemple dintre cele mai bune ar fi: ”Daca suni pana in ora X, vei avea o reducere de...” sau “Vino cu acest pliant si vei primi un cadou surpriza“ sau ”Primii 30 de clienti care se vor prezenta maine la adresa specificata vor beneficia de…" Si tot asa. In functie de specificul afaceri, formularile si ofertele care sa atraga clienti - indiferent ca afacerea este la inceput sau ca doreste sa se dezvolte - sunt multiple si se pliaza pe domeniul de activitate.
Scopul unui pliant este ca, in final, cel in mana caruia ajunge, sa poata spune ”da, m-ai convins", sa studieze oferta, sa sune, sa se prezinte la o intalnire pentru a afla detalii si mai departe sa devina statul unei baze de date cu clienti fideli, intr-o colaborare de interes reciproc.
Postat de: Sorina-Corneanu Joi, 26 Martie 2015
pliante publicitare, despre pliante, rolul pliantului publicitar
S-ar putea sa va intereseze si:
citeste si comenteaza
citeste si comenteaza
citeste si comenteaza
citeste si comenteaza
De acelasi autor:
citeste si comenteaza
citeste si comenteaza
citeste si comenteaza
citeste si comenteaza
comentarii:
- Cum sa te imbraci la o cina romantica? 5 sfaturi utile
- Drepturile pasagerilor: tot ce trebuie sa stii inainte de zbor
- Ce trebuie sa stii despre asigurarea RCA cand inchiriezi o masina?
- Beneficiile utilizarii produselor de curatenie profesionale in gospodaria ta
- 3 sfaturi utile pentru curatarea si intretinerea pardoselilor