20 moduri de a te mentine pozitiv la munca
Chiar daca nu este o boala, stresul intens si de durata indelungata, poate sa duca la aparitia unor probleme de sanatate mentala si fizica. De aceea, iti propunem sa aplici cele 20 de moduri care te ajuta sa transformi job-ul dintr-o activitate stresanta si de rutina intr-o activitate placuta.
Stresul legat de activitatea profesionala apare in momentul in care solicitarile de la job depasesc capacitatea ta ca angajat de a-i face fata sau de a le mentine sub control. Chiar daca nu este o boala, stresul intens si de durata indelungata, poate sa duca la aparitia unor probleme de sanatate mentala si fizica.
Desi multi specialisti considera ca este natural, stresul manifestat, in mod intens, are efecte puternice nu doar in viata profesionala a angajatului, ci si in viata personala a acestuia. Oboseala, pierderea capacitatii de concentrare, scaderea performantelor, iritare, demoralizare, pierderea interesului pentru activitatile de la birou toate sunt efecte directe ale stresului.
In acest context, este bine sa stii cum poti sa-ti manageriezi stresul de la job! De aceea, iti propunem sa aplici cele 20 de moduri care te ajuta sa transformi job-ul dintr-o activitate stresanta si de rutina intr-o activitate placuta si relaxanta.
1. Evita persoanele care iti rapesc mult timp.
2. Imbunatateste-ti, in permanenta, abilitatile de comunicare.
3. Fa des mici pauze astfel incat sa poti sa te misti, sa bei apa si sa mananci sanatos.
4. Concentreaza-te sa rezolvi sarcinile care-ti sunt la indemana.
5. Time management. Gandeste-te cum sa-ti imbunatatesti productivitatea.
6. Planifica-ti activitatile zilnice.
7. Nu te suprasolicita.
8. Nu fa promisiuni pe care nu poti sa le onorezi.
9. Trezeste-te suficient de devreme pentru a putea sa-ti duci la capat rutina de dimineata fara sa fii tot pe fuga ca intarzii la job.
10. Stabileste care sunt task-urile cu prioritate.
11. Identifica care sunt lucrurile care te streseaza la munca si fa-ti un plan despre cum sa rezolvi acest aspect.
12. Imbunatateste-ti inteligenta emotionala! Lucreaza la constiinta de sine; a-ti recunoaste emotiile are un impact asupra sentimentelor si deciziilor pe care le iei.
13. Recunoaste cand incepi sa te simti stresata si incearca sa identifici cauza.
14. Intampina provocarile cu umor! E mult mai sanatos sa lucrezi cu zambetul pe buze.
15. Mentine, in mod ordonat, spatiul de lucru/biroul.
16. Mananca, pe parcursul zilei, alimente care-ti confera energie.
17. Odihneste-te suficient! Un adult trebuie sa doarma intre 6 si 8 ore pe noapte pentru a se odihni si pentru a evita problemele de sanatate.
18. Renunta la control. Amineste-ti ca nu poti sa detii controlul absolut si ca uneori este mai bine sa te lasi dusa de val.
19. Rezolva conflictele intr-un mod pozitiv si constructiv.
20. Daca mediul de lucru te face sa te simti nefericita, afla daca mediul este de vina sau tu, si fa schimbarile necesare. Incearca sa te muti intr-un alt departament.
Tu ce metode folosesti pentru a-ti mentine o stare de spirit buna la munca?
Un articol de: Andreea Samoila
Postat de: Andreea-Samoila Luni, 06 Aprilie 2015
metode de eliminare a stresului, pozitiv la munca, cum sa fii relaxat la job, odihnit, succes, stres, job stresant, scapa de stres
S-ar putea sa va intereseze si:
citeste si comenteaza
citeste si comenteaza
citeste si comenteaza
citeste si comenteaza
De acelasi autor:
citeste si comenteaza
citeste si comenteaza
citeste si comenteaza
citeste si comenteaza
comentarii:
- Cele mai elegante ceasuri de dama in 2025: modele care cuceresc scena fashion
- Contraindicatiile RMN: cand si de ce nu este indicat
- Cele mai frumoase plaje din Aruba: unde sa te relaxezi pe nisipul alb
- Curatarea pardoselilor din gresie, lemn si beton: ce detergent folosesti?
- Procedurile legale pentru import/export folosind containere maritime