Sfaturi pentru o viata sanatoasa

cum-sa-slabesc-viata-sanatoasa

Vrei sa arati mai tanar? Acum este momentul sa apesi pe butonul de refresh!

Stiai ca: unghiile arata gradul de sanatate al corpului tau?

Daca esti dependent de telefonul mobil sau alte dispozitive electronice atunci trebuie sa stii ca cercetatorii de la Universitatea Howard spun ca timpul prelungit petrecut in fata televizorului mareste riscul de diabet de tip II si a bolilor cardiovasculare. Lumina albastra de la tablete, telefoane mobile sau e-readere perturba ritmul cardiac si reduce sansele unui somn odihnitor peste noapte. Suntem sfatuiti sa luam o pauza de cca 10 minute la fiecare ora de utilizare a computerului si sa gasim alta forma de relaxare inainte de culcare cu cel putin o ora.

 

Fa din somn o prioritate! Adultii cu varste intre 18 si 64 de ani trebuie sa doarma intre 7 si 9 ore pe noapte. Orele insuficiente de somn maresc riscul de accident vascular cerebral, obezitate si chiar depresie. Exista studii in acest caz care spun ca cei privati de somn imbatranesc prematur si chiar arata cu cativa ani mai in varsta decat in realitate.

 

Foloseste ata dentara! Specialistii in domeniu ne sfatuiesc sa folosim ata dentara de fiecare data cand ne spalam pe dinti pentru evitarea dezvoltarii bolilor gingivale. Acestea vestesc odata cu aparitia lor si alte probleme precum cele cardiace.

 

Nu mai sari peste mese! Cea mai importanta masa din zi este micul dejun. Alegeti alimente sanatoase, bogate in proteine si veti avea energie pentru tot restul zilei iar nivelul de concentrare va fi la cote maxime. Orice persoana trebuie sa ia trei mese principale si doua gustari pe parcursul unei zile.

 

Renunta la fumat! Folositi toate resursele ce le aveti la dispozitie pentru a incerca sa renuntati la fumat. Materiale video, carti tematice, consiliere psihologica si alte artificii precum produsele farmaceutice. Daca renuntati la tigari in jurul varstei de 40-50 de ani reduceti riscul de accident vascular, cancer pulmonar sau alte boli cardiace cu doua treimi.

 

Nu abuzati de sare! Orice produs semipreparat de pe piata are un adaos de sare suplimentar. Painea, branza, sosurile toate contin mai multa sare decat are nevoie organismul nostru. Asa ca sfatul este sa nu mai adaugam si noi sare mai mult decat este deja necesar. Excesul provoaca hipertensiune arteriala ceea ce duce la infarct miocardic.

 

Bea mai multa apa! Apa hraneste fiecare celula din organism, inclusiv pielea. Este important sa fim bine hidratati pentru ca organismul sa functioneze la cote maxime. Chiar daca nu exista senzatia de sete tot trebuie sa bem apa.

 

Fa sport! Miscarea stimuleaza metabolismul, imbunatateste flexibilitatea si va ajuta sa aveti un tonus muscular de invidiat. Puteti folosi banda de alergat, greutatile sau sa va testati rezistenta trupului folosindu-va de propria greutate.

 

Nu renuntati la viata sexuala! Chiar daca aveti o multime de responsabilitati si obligatii nu renuntati la intimidate alaturi de partener. O viata sexuala activa mentine echilibrul intre minte si trup.

 

Renuntati la bauturile carbogazoase sau la cele care contin zahar! Apa trebuie sa fie principala sursa de hidratare si nu sucurile. Zaharul din ele nu face decat sa va pacaleasca organismul stimulandu-l intr-un mod fals pentru o perioada scurta de timp. Nevoia de dulce poate fi satisfacuta prin consumul de suc de fructe proaspat stoarse.

 

Dependenta de retelele de socializare. Relatiile interumane se intretin prin socializare. Nu renuntati la timpul petrecut alaturi de prieteni si familie in detrimentul computerului. Bunastarea voastra mentala este usor mentinuta daca petreceti timpul liber inconjurat de alti semeni.

 

Discuta cu medicul istoricul medical al familiei tale! Astfel medicului ii va fi mai usor sa-ti recomande anumite tratamente preventive. Iti place sau nu, genele tale conteaza si-ti influenteaza viata. Este mai usor sa previi decat sa tratezi!

Nota obtinuta:
10 (11 voturi)
557 vizite
Noteaza si tu acest articol:
10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

Postat de: Psiholog-Florentina-Dumitru Marţi, 20 Octombrie 2015

Etichete pentru acest articol:

dependenta de fumat, dependenta de internet, dependenta de dulciuri


S-ar putea sa va intereseze si:

Semnele unei alergii variaza de la caz la caz in functie de manifestare si intensitate. [..]
citeste si comenteaza
Uterul antevers este pozitia normala a uterului. Putin ridicat si aplecat in fata, el [..]
citeste si comenteaza
Carceii sunt crampe musculare dureroase si foarte dureroase, care apar brusc si dispar [..]
citeste si comenteaza
Intr-o pestera din Gastein, oamenii din intreaga lume se vindeca de psoriazis, dureri de [..]
citeste si comenteaza

De acelasi autor:

Ati observat vreodata ce licar se naste in privirea unei femei indragostite? Ea nu mai are timp sa [..]
citeste si comenteaza
O mare parte din idei de la nutritionistul Heather Bauer le regasiti si la celebra autoare a cartii [..]
citeste si comenteaza
Copilul vede dincolo de ceea ce afiseaza mama. Vibratia pe care ea o transmite micutului este de [..]
citeste si comenteaza
Miruna afiseaza un zambet resemnat. Intra pe usa localului cu ochii tintuind podeaua. Nu are pofta [..]
citeste si comenteaza

comentarii:

Adauga comentariu

Care este varsta ta, cititoare a portalului www.femeiastie.ro?

  • - 10 ani
  • 11 - 14 ani
  • 15 - 18 ani
  • 19 - 24 ani
  • 25 - 30 ani
  • 31 - 35 ani
  • 36 - 40 ani
  • 41 - 45 ani
  • 46 - 50 ani
  • 50 + ani

vezi rezultate