Bronzul frumos si sanatos

summer

Cu totii consideram ca soarele ne este mai mult un dusman decat un prieten. Insa nu este asa. Vara, pe timpul concediului la mare, daca vom sti cum sa abordam soarele, tinand cont de orele de expunere, de protectia cu creme, de alimentatie si hidratare, vom observa ca soarele ne-ar putea fi aliat in cazul unor boli.

Sa le luam pe rand si sa vedem cum anume ne putem pregati cat mai bine petru un concediu reusit si o cura benefica de soare.

Alimentatia: trebuie sa luam in considerare ca o alimentatie bazata pe fructe si legume proaspete, sucuri naturale, pe care ni le putem face chiar noi acasa, pe consumul de cereale integrale si lactate foarte slabe caloric, ne va ajuta sa ne expunem la soare fara probleme. De asemenea, in mod evident este necesar acest tip de alimentatie vara, cand ar trebui sa ne simtim foarte usoare, sa aratam bine la plaja, sa ne simtim bine in propriul corp si sa dispunem in acelasi timp de o sanatate de fier.

Hidratarea este un aspect foarte important, de aceea sa nu uitam sa bem 2-3 litri pe zi pe timp de vara, mai ales daca practicam si activitate fizica. Sportul este un factor de asemenea important care ne pregateste sa fim prieteni cu soarele. Si pentru ca este vara, sportul in aer liber este ideal, fie ca alegem alergarea, sau exercitiile simple.

Adoptarea acestui stil de viata este necesar atat pentru ce am specificat mai sus, sanatate si frumusete, cat si pentru faptul ca ne pregateste pentru schimbarea de anotimpuri, care pe multi ii bulverseaza, si pentru temperaturile excesive de iarna si vara.

Daca inca nu am adoptat pe deplin un astfel de stil de viata, este bine ca macar cu doua saptamani inainte de a pleca in concediu sa ne pregatim si sa urmam acesti pasi. Sa mancam cat mai multi morcovi, pentru ca ei favorizeaza un bronz frumos si uniform, rosii, caise, cirese, piersici si verzituri proaspete de gradina. Toate acestea contin vitamine si carotenoide, ce contribuie la accelerarea sintezei melaninei, principalul filtru natural contra razelor violete.

Ar fi indicat sa facem si o cura de masaj sau sa hidratam pielea zilnic cu o crema cu galbenele, tot in aceste doua saptamani de dinainte de plecare, pentru ca pielea sa nu aiba de suferit la impactul cu soarele, ci sa fie deja hidratata, respectiv pielea sa fie elastica de la masaj.

Expunerea la soare: este indicat sa stam la soare in primele ore ale diminetii pana in ora pranzului si seara dupa ora 16. Este mai bine sa ne expunem putin si des, decat mult si in ore de maxima caldura, cand ne-am putea arde pielea. Sa nu uitam sa folosim si pe plaja creme de protectie, cea mai indicata fiind tot cea cu galbenele care, nu numai ca protejeaza de razele soarelui, creand o pelicula hidratanta pentru piele, ci ajuta si la obtinerea unui bronz uniform si rapid, mai ales daca ne-am obisnuit pielea cu crema inca de acasa. Astfel evitam si arsurile atat de neplacute si dureroase.

In functie de pigmentul fiecareia, crema trebuie aplicata mai des sau mai rar. De asemenea, luand in considerare acelasi lucru, putem alege si creme cu diferiti factori de protectie. Sa nu uitam umbrela de soare, pentru situatiile in care vom dori sa ne odihnim pentru cateva minute la umbra. Bineinteles, sa nu neglijam hidratarea si pe plaja: cu apa, este de preferat sau cu sucuri naturale de fructe. Putem insa inlocui intr-o anumita masura lichidele cu fructele, luandu-ne un pachet cu fructe pe plaja, evident fructe zemoase: piersici, rosii, citrice, cirese, visine. Banana este buna pentru mentinerea nivelul glicemic, asa ca sa nu uitam sa o punem si pe ea la pachet.

Baile de soare pot fi de fapt foarte benefice organismului, numai daca stim cum sa ne intretinem pe noi, cum sa abordam soarele. El favorizeaza obtinerea vitaminei D in organism, care, la randul ei, fixeaza calciul in oase. Sa nu uitam ca lumina solara are efect benefic, pentru ca intareste musculatura si firul de par. Podoaba capilara beneficiaza de un tratament excelent. Impreuna cu apa marii, o cura pe litoral este un adevarat miracol pentru corp si minte. Chiar daca suntem in concediu, am putea sa nu abandonam nici activitatea fizica, adica sa practicam o jumatate de ora de jogging in fiecare dimineata de-a lungul malului marii. Aerosolii intaresc plamanii, iar alergatul destul de dificil pe nisip ne va scapa de eventualele kilograme in plus, sau pur si simplu ne va modela corpul rapid, fara sa ne dam seama.

Conluzia ar fi ca un concediu reusit ar trebui proiectat luand in considerare toate aceste detalii. Nu trebuie sa facem excese de nici un fel: alimentar, fizic, expunere prelungita la soare etc. Trebuie doar sa ne ghidam dupa niste repere simple pe care fiecare le poate adapta propriilor necesitati.

Sa ne bucuram din plin de natura!

Nota obtinuta:
10 (2 voturi)
1550 vizite
Noteaza si tu acest articol:
10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

Postat de: Ana-Nedelcu Duminică, 11 Iulie 2010

Etichete pentru acest articol:

concediu, soare, mare, alimentatie, masaj, sport, natura


S-ar putea sa va intereseze si:

Faptul ca mesele de astazi sunt tot mai rar sanatoase, au loc tot mai rar acasa, se [..]
citeste si comenteaza
Boala Alexander este o boala neurodegenerativa care progreseaza foarte lent, insa este [..]
citeste si comenteaza
Atunci cand organismul uman este supus unor cresteri mari de temperatura, el reactioneaza [..]
citeste si comenteaza
Herpesul este una dintre cele mai frecvente infectii virale umane. Herpesul se manifesta [..]
citeste si comenteaza

De acelasi autor:

Cu siguranta ca intr-o lume lipsita de culori, viata omului ar fi exasperant de monotona si poate [..]
citeste si comenteaza
Cicoarea este denumita stiintific ‘chihorium intybus’. Ea este o planta perena, originara din [..]
citeste si comenteaza
Doamnelor, este primavara, asa ca sa profitam la maxim de legumele si fructele proaspete, mai ales [..]
citeste si comenteaza
Mediul in care traim inspira si expira ca si noi, pentru ca este o parte din noi. Mediul suntem [..]
citeste si comenteaza

comentarii:

Adauga comentariu

Care este varsta ta, cititoare a portalului www.femeiastie.ro?

  • - 10 ani
  • 11 - 14 ani
  • 15 - 18 ani
  • 19 - 24 ani
  • 25 - 30 ani
  • 31 - 35 ani
  • 36 - 40 ani
  • 41 - 45 ani
  • 46 - 50 ani
  • 50 + ani

vezi rezultate