Advertorial
Una dintre “binefacerile” jurnalismului, bloggingului si a publicitatii este fara indoiala si advertorialul. Importat direct de la stramosii nostri ... englezi (to advertise = a face reclama) advertorialul a devenit acum, in era internauticii, o sursa financiara pentru bloggeri, redactori si administratorii de siteuri.
Aceasta fiindca tot mai multe companii puternice intrate nou pe piata doresc sa-si promoveze produsele rapid si la preturi atractive, iar bloggerii (din ce in ce mai multi) isi doresc si ei o oportunitate financiara suplimentara pentru ei.
Bineinteles ca oricine poate face un advertorial, dar nu toata lumea stapaneste arta de a face un advertorial, unic, original, cu cuvinte ancora, atractiv si mai ales vizibil. Fiindca asa cum spunea si marele nostru poet national, Mihai Eminescu: “E usor a scrie versuri, Cand nimic nu ai a spune”, iar acest lucru a ramas perfect valabil inca din secolul al XIX-lea.
Nu vreau sa fiu snob si sa scriu acest articol asa “din auzite” asa ca pot sa ma laud ca ceva timp m-am inscris pe un site de advertoriale, adica un site unde diferite firme platesc bloggeri pentru a le face reclama pe blogurile lor. Asa ca pot spune ca exista si aici minime conditii pentru a putea face reclama cuiva intr-un advertorial si fiindca va vad deja foarte curiosi le voi enumera: blogul sa aiba macar Page Rank 1, text original fara Copy & Paste, un numar minim de cuvinte sau caractere, existenta unei fotografii in cadrul advertorialului si uneori poza sa faca redirectionarea catre anumite pagini online ale firmei careia i se face publicitate, blogul sa nu fi fost creat special pentru postarea de advertoriale, daca in advertorial se folosesc citate din alte surse sa se posteze linkul catre aceste surse, dar pe site-ul respectiv sa nu existe reclama la concurenta companiei pentru care se creeaza advertorialul.
Personal as considera aceste reguli deontologice si normale, pe care orice jurnalist si/ sau blogger ar trebui sa le respecte si sa nu fie obligat sa adere la ele de o lista de “Termeni si Conditii”. Dar fiindca orice padure are si uscaturi, s-a impus necesitatea de a posta aceste reguli la vedere pe aceste site-uri de advertoriale. O alta regula de bun simt spune sa nu te apuci sa scrii un advertorial despre o companie, serviciu sau produs cu care ai avut experiente neplacute, fiindca acest lucru se va reflecta negativ (involuntar) si in advertorialul pe care-l vei scrie.
Chiar daca blogul tau nu este unul cu reputatie online, nu te vinde pe 2 lei si 10 clickuri, fiindca si-n viitor vei fi tentat sa ceri putin pe un advertorial valoros pentru o companie, produs sau serviciu de top. Nu scrie advertoriale unul dupa altul pe blogul tau, chiar daca ai primit multe solicitari, sfatul meu este ca dupa un advertorial scrie macar o postare despre ceea ce simti, ce-ti doresti, despre ceva frumos din jurul tau, despre orice iti face tie placere la momentul respectiv. Ai mare grija cand scrii un advertorial la gramatica si la termenii folositi, fiindca nu este etic (si nici nu-ti va fi aprobat) un advertorial cu abrevieri de messenger, cu emoticoane sau cu expresii de la tine din cartier sau din galeria echipei tale de fotbal.
Recunosc ca nu ma exprim intotdeauna coerent si la subiect, dar daca nu ati inteles ce este, cum se face si cum arata un advertorial, va rog respectuos sa considerati acest articol ca fiind un advertorial pentru ... advertoriale.
Postat de: Robert-Codescu Miercuri, 04 Iunie 2014
advertoriale, articole platite
S-ar putea sa va intereseze si:
citeste si comenteaza
citeste si comenteaza
citeste si comenteaza
citeste si comenteaza
De acelasi autor:
citeste si comenteaza
citeste si comenteaza
citeste si comenteaza
citeste si comenteaza
comentarii:
- Cum sa te imbraci la o cina romantica? 5 sfaturi utile
- Drepturile pasagerilor: tot ce trebuie sa stii inainte de zbor
- Ce trebuie sa stii despre asigurarea RCA cand inchiriezi o masina?
- Beneficiile utilizarii produselor de curatenie profesionale in gospodaria ta
- 3 sfaturi utile pentru curatarea si intretinerea pardoselilor