Fermierul de...linkuri
Urmatorul articol se doreste a fi o noua pagina si etapa din seria dedicata bloggerilor si strategiilor de promovare si SEO si nu are nicio legatura cu vreun joc de strategie din mediul online de care, cu siguranta, ati auzi si dumneavoastra.
Ferma de linkuri sau Link Farm (in limba engleza) reprezinta unul din modurile cele mai usoare dar foarte periculoase de promovare a unor bloguri si site-uri. Mai exact se creeaza mai multe bloguri pe teme diferite si se face link si/ sau banner exchange intre ele cu scopul declarat de a mentine un rating cat de cat acceptabil chiar daca pe blogul respectiv nu s-a mai postat nimic de ani de zile. Cel mai rau este atunci cand nu esti informat, iar diferiti webmasteri si/ sau programatori iti promit marea cu sarea (un site sau blog cu Page Rank mare), iar de cele mai multe ori uita (voit sau nu) sa-ti mentioneze metoda folosita si mai ales ca Google penalizeaza astfel de manevre care nu sunt tocmai ortodoxe.
Ajungi sa te intrebi ce Dumnezeu are Google cu blogul tau ca doar nu ai plagiat pe nimeni, iar fotografiile si textul iti apartin in totalitate si nu au mai fost niciodata in mediul online sau print. Atunci iti dai seama ca ceea ce ai platit si ceea ce ai primit nu mai coincide deloc, fiindca, fara nicio indoiala, nu mai poate fi vorba de SEO atunci cand poemenim de Link Farm si nu poti avea pretentia sa fii un blogger cat de cat accesat si apreciat, atunci cand principalul tau mod de promovare este ferma de linkuri. O alta problema poate aparea atunci cand vei decide sa faci ceva euro cu blogul tau, iar unele advertoriale pe care le vei scrie s-ar putea sa-ti fie respinse de catre cei care le-au comandat tocmai fiindca unul sau mai multe dintre linkurile din ferma ta nu corespundeau cu politica de promovare a celor ce-ti comandasera advertorialul. Bineinteles ca mai exista si posibilitatea ca la un moment dat in blogul tau sa fie o adevarata jungla de linkuri, iar potentialii clienti iti vor ocoli blogul tocmai fiindca advertorialul pe care ei vor sa-l comande s-ar putea sa fie mai de folos concurentei decat lor.
Asa ca daca din blogul tau nu se mai intelege nimic, iar sutele de linkuri incetinesc sa nu ar trebui sa te mire daca bunul tau amic cu o tema mai simpla decat a ta va fi preferat in locul tau pentru urmatorul advertorial. De asemenea, ai mare grija ca blogul tau sa nu devina unul dedicat 100% advertorialelor fiindca te vei putea trezi ca la un moment dat ti-a disparut creativitatea si nu mai poti scrie decat la comanda si pe teme date, iar finalitatea va fi pierderea cititorilor, a traficului, a Page Rank-ului si a sursei tale financiare online. Prin urmare un Link Farm poate face in principiu bine, dar cu siguranta iti va face rau, atunci cand tu te astepti mai putin, chiar cand esti pe val, iar restul bloggerilor te invidiaza si te aclama totodata, lovitura pe care o vei primi (penalizare Google, Page Rank scazut, scoatere de la cautari in motoarele de cautare si mai putini vizitatori), toate astea te vor face sa regreti amarnic strategia de promovare total paguboasa si neortodoxa pe care singur ti-ai ales-o!
Alegerea strategiei apartine insa fiecarui blogger in parte, iar meritele si laudele la fel si criticile si observatiile vor veni catre acesta, exact in aceiasi masura in care bloggerul a decis sa foloseasca aceste strategii!
Postat de: Robert-Codescu Miercuri, 04 Iunie 2014
linkuri, despre linkuri
S-ar putea sa va intereseze si:
citeste si comenteaza
citeste si comenteaza
citeste si comenteaza
citeste si comenteaza
De acelasi autor:
citeste si comenteaza
citeste si comenteaza
citeste si comenteaza
citeste si comenteaza
comentarii:
- Transformarea pielii cu retinal: ingredientul de 10 ori mai puternic decat retinolul
- Top 5 motive pentru care anvelopele de vara Barum sunt o alegere excelenta
- Cum sa-ti rambursezi creditul mai rapid: strategii eficiente
- Ce sa porti la o conferinta de afaceri: idei de tinute office chic
- Costul fatetelor dentare: cum poti sa iti planifici financiar pentru un zambet perfect?