Psihologia copilului, activitati intre 3 si 4 ani
Acest articol contine cateva sugestii de stimulare psihologica pentru copiii dvs, raportate orientativ la grupa de varsta 36-48 de luni.
Emotiile conteaza
Tineti cont de faptul ca orice emotie este buna, daca este exprimata in cuvinte – nu exista emotii mai bune si altele mai putin bune.
Rolul dvs in aceasta perioada este sa va ascultati copiii, sa-i sustineti atunci cand trec prin perioade mai dificile (anumite pierderi, dezvoltarea anumitor frici) si sa elaborati - adica sa vorbiti despre – continutul acestora. Evitati pe cat posibil sa interziceti exprimarea unor emotii sau sa incurajati altele – de exemplu nu plangi pentru ca esti baiat/ fetele nu sunt furioase samd.
Atunci cand ii atentionati evitati negatia sau etichetarea comportamentala (de genul: nu poti, nu esti in stare) deoarece din punct de vedere neuropsihologic pentru fiecare remarca de acest tip este nevoie de alte 10 pozitive pentru a restabili increderea in sine. Stim cu totii ca in aceasta perioada apar mai multe momente de negativism, inerente si care sunt sanatoase in anumite limite si permit manifestarea individualitatii, de aceea recomandare este sa va inarmati cu multa rabdare si sa faceti echipa, pe aceiasi lungime de unda, cu cei implicati in cresterea si educarea copilului.
Stiu sa fac si vreau sa fac
Orice cerinta cognitiva incepe cu indeplinirea cerintelor de autoservire.
Folosirea biberonului dupa 24 de luni, folosirea scutecelor dupa 36 de luni, folosirea cu copilul a vorbirii tipice bebelusului, hranirea lui cand se poate descurca singur, imbracarea acestuia cand este capabil sa se imbrace singur si timpul o permite, sunt tot atatea modalitati de infantilizare a copilului si de cresterea a intervalului in care acesta poate deveni independent. Asa ca, spre bine lor si al dvs, va sugerez ca treptat sa actionati in directia cresterii autonomiei si alegerii individuale. De indata ce sunt capabili, dati-le ocazia sa-si puna pantalonii (alegeti imbracaminte usor de imbracat), bluza, rochia, fusta, incaltamintea, geaca, sa incheie fermoarul samd.
Lasati-i acasa sa manance folosind lingura/furculita si oferiti-le ocazia sa-si stranga singuri masa.
Si evident sunt destept!
Din punctul de vedere al dezvoltarii cognitive, ca obiectiv in aceasta perioada acordati atentie activitatilor de desen si de motricitate fina si corectati pozitia creionului in mana – sa faca pensa tridigitala.
Activitati utile in acest sens pot fi: colorat – carti cu desen mari; insirat margele pe ata – mari; sa apuce boabe de fasole/porumb/orez dintr-un borcan; puzzle mari. Puteti face activitati acasa pentru dezvoltarea abilitatilor de desen – copiere de figure geometrice: triunghi, patrat, desenul unei figuri umane. Sunt utile activitatile de sortat in categorii - jucarii miniaturale de exemplu: animale salbatice/domestice; fructe/legume. De asemenea, puteti identifica “intrusul” dintr-o categorie – ce anume nu se potriveste.
Pentru orientare in timp oferiti copiilor cat mai multe exemple, repere concrete.
Si nu in ultimul timp, distrati-va cat mai mult cu copiii dvs!
Postat de: Giorgiana-Cristea Joi, 09 Mai 2013
psihologia copilului, sfaturi psiholog, pentru copii, despre copii
S-ar putea sa va intereseze si:
citeste si comenteaza
citeste si comenteaza
citeste si comenteaza
citeste si comenteaza
De acelasi autor:
citeste si comenteaza
citeste si comenteaza
citeste si comenteaza
citeste si comenteaza
comentarii:
- Cele mai elegante ceasuri de dama in 2025: modele care cuceresc scena fashion
- Contraindicatiile RMN: cand si de ce nu este indicat
- Cele mai frumoase plaje din Aruba: unde sa te relaxezi pe nisipul alb
- Curatarea pardoselilor din gresie, lemn si beton: ce detergent folosesti?
- Procedurile legale pentru import/export folosind containere maritime