Relatia, produs aparut pe piata
Relatiile difera de la un caz la altul, cert este insa ca fiecare poate fi comparata cu produsele scoase pe piata, spre comercializare. Daca aprofundam putin ideea de relatie, vom observa ca o idee de sensibilitate, poate fi materializata foarte usor si comparata cu obiectele.
Relatiile in perioada de pionierat
Desi nu este o maniera sensibila, pentru a face o radiografie clara a relatiilor, la modul general, trebuie sa incepem sa vedem faptul ca o relatie este asemenea unui produs de comercializat. Ea trece prin toate etapele prin care trece si un produs: pionierat, etapa maturitatii si spre final cea de declin. In prima perioada, relatia este in stadiul superficial, in care persoanele implicate incep sa se cunoasca usor usor, sa isi descopere calitati, defecte, sa isi testeze compatibilitatea.Asemenea unui produs abia intrat pe piata, exista neincredere, dubii, nesiguranta, toate acestea se vor sedimenta abia in momentul in care produsul va fi testat si rezultatele vor fi multumitoare. In relatie se experimenteaza diverse lucruri. Oamenii ies la un film, sa vada daca au gusturi comune in aceasta directie, merg la un restaurant pentru a isi creea o atmosfera mai romantica ce ii poate ajuta sa se cucereasca unul pe celalalt. Am comparat relatia cu un produs pentru ca la un moment dat, fiecare dintre parteneri are sansa de a sta in locul produsului. Incearca sa dea ce are mai bun, pentru a-l impresiona pe celalalt si astfel relatia va putea continua.
Relatiile in perioada de maturitate
Pentru unii dintre noi relatiile pot functiona, pentru altii nu. Pentru cei care relatia creste, inseamna ca impactul aparitiei in viata lor a fost unul laudabil. Exista insa aceasta perioada de aprofundare, aceea a maturitatii, in care persoanele implicate incep sa se apropie din ce in ce mai mult, sa capete incredere, sa se identifice unul cu altul, sa isi petreaca mai mult timp impreuna, sa isi impartaseasca reciproc si bunele si relele. Aceasta este de fapt, perioada vitala pentru orice relatie. In momentul in care unul dintre membrii se implica mai mult, bineinteles ca ne confruntam cu o problema asemanatoare cu cea a cazului in care produsul este bine promovat, insa publicul tinta nu este suficient de deschis sa accepte, sa receptioneze si sa testeze. In acelasi sens, in momentul in care unul dintre parteneri isi pune sufletul pe tava, iar celalalt este inca sceptic si nu s-a decis sa faca acest pas, relatia va lua o intorsatura nefericita. Cel mai fericit caz este acela in care relatia creste, se dezvolta, evolueaza, trece la un stadiu avansat, exact cum se intampla si pe piata: produsul isi largeste segmentul publicului tinta, isi adauga sortimente, etc. Cand spunem ca isi largeste aria, nu ne referim la adaugarea celei de-a treia persoana in relatie, in niciun caz, ci ne referim la etape precum mutatul impreuna, cunoasterea parintilor celuilalt, etc. Exista situatii in care, dupa cum spuneam, in cazul aparitiei unei a treia persoane, interesul pentru partener scade, deci relatia se deterioreaza. Exista situatii in care focul pasiunii se stinge singur, pentru ca nu exista cu adevarat, ci a fost doar o iluzie de care ne-am agatat, sau nu a fost suficient intretinut de ambii parteneri. Cert este ca dintr-o serie numeroasa de cauze, specifice zilelor noastre, relatia trece in perioada de declin.
Relatiile in perioada de declin
Este dureros sa vezi ca relatia ta, a incetat sa mai functioneze. Insa in vremurile noastre, este un lucru tot mai des intalnit. Cum se intampla si pe piata bunurilor: apar din ce in ce mai multe marci, din ce in ce mai multe categorii de produse, din ce in ce mai multe lucruri nefolositoare. Ei bine, asta este si decursul relatiilor. Prea multe incercari, bineinteles ca reusesc sa creeze in fiecare dintre noi sceptism si nesiguranta. In momentul in care incerci patru tipuri de sampon si niciunul nu este eficient pentru tine, vei tinde sa crezi ca toate sunt inutile. La fel si cu barbatii, daca deja ai avut prea multe experiente nefericite, ai impresia ca vei ramane singura toata viata. Insa in momentul in care relatia ta se afla in perioada de declin, trebuie sa lupti pentru o transformare radicala, care sa va aduca pe linia de plutire. Daca investitiile in relatie sunt mari, daca aceasta merita si are un fundament solid, daca exista incredere si un om bun pe partea de promovare a sentimentelor, nu vei avea mult de furca. Trebuie investite sentimente cat mai multe, trebuie inlaturate barierele de comunicare, trebuie trecut peste impedimente si concurenta, pentru ca relatia sa isi devina. Bineinteles ca din nou ne confruntam cu problema produselor aflate in perioada de declin. In momentul in care reusesti sa treci peste o astfel de etapa, relatia va fi mai solida, mai puternica, mai fructoasa. De aceea, uneori este bine sa iti scoti toate armele, armura de femeie puternica si sa fii tu cea care isi salveaza relatia, nu sa o lasi sa naufragieze pana se va pierde definitiv sau va gasi calea de intoarcere.
Relatiile, ca si produsele trebuie slefuite, trebuie sa se afle mereu in atentia celor implicati direct si trebuie sa muncesti ca sa ai o relatie, nu munca fizica, ci timp alocat, sentimente investite, incredere acordata. Dupa ce o relatie trece de etapa de declin cu adevarat, intotdeauna va deveni mai puternica si va dura mai mult, pentru ca este invatat cu hopuri mari, iar pe cele mici nici nu le va mai sesiza. Aveti grija de relatiile voastre ca si cum ar fi cel mai de pret bun, fara de care viata nu ar mai avea aceeasi culoare.
Postat de: Stefana-Veria Vineri, 18 Ianuarie 2013
despre relatii, despre evolutia relatiilor, cum sa imi salvez relatia, despre sentimente
De interes in online:
S-ar putea sa va intereseze si:
citeste si comenteaza
citeste si comenteaza
citeste si comenteaza
citeste si comenteaza
De acelasi autor:
citeste si comenteaza
citeste si comenteaza
citeste si comenteaza
citeste si comenteaza
comentarii:
- Atacurile de panica si anxietatea. Cum le depasim?
- Reduceri de zeci de mii de lei la abatitoare performante, in regim outlet!
- 7 lucruri de care ar trebui sa scapi atunci cand iti decorezi casa
- 5 facilitati oferite de stat, de care poti beneficia pentru firma ta
- Cauti idei de depozitare la exterior? Dulapul pentru gradina este solutia de care ai nevoie!