Conversatii decisive, ce sunt ele?

Conversatii_Decisive

Traim intr-o lume in care comunicarea este elementul de baza, iar relatiile interumane sunt cele care ne conduc inspre reusite. Doar ca, de multe ori, oricat de bine pregatiti am fi, avem un esec dupa altul, din cauza felului in care comunicam si a emotiei pe care o transmitem. Asa au aparut conversatiile decisive, conversatiile care ne invata cum sa punem problema.

Comunicarea, oricat de simpla ar putea fi – si este atunci cand ambele parti angrenate in discutie au capaciatea de a empatiza si au o inteligenta emotionala suficient de antrenata – ridica totusi probleme peste probleme in toate mediile, fara exceptie. S-a demonstrat si pana la urma, demonstratile sunt de prisos cand ne gandim ca experienta zilnica ne dovedeste mai intens decat orice teorie, acest fapt.

Comunicarea se leaga greoi, poate merge bine pana la un punct, dar se poate impiedica de un punct considerat decisiv in incheierea acesteia: punctul de decizie in care se lovesc cap in cap anumite opinii, dorinte si scopuri. Asadar, o conversatie care incepe excelent poate sfarsi prost din cauza unei comunicari deficitare care intampina divergente de opinie (atat de firesti, totusi in viata), la fel cum o conversatie care incepe fara speranta se poate incheia cu un mare succes pentru ambele parti.

Probabil este inutil sa mai dicutam despre faptul, atat de evident, ca la baza oricarei conversatii cu adevarat reusite sta o comunicare deschisa, sincera, bazata pe rabdarea de a-l asculta pe celalalt, de a-i intelege nevoile si de a incerca sa ajungi la o linie de plutire unde propriile interese sa rezoneze cu interesele celorlalti, astfel incat scopul tuturor sa fie atins intr-un mod cat mai frumos, clar si prietenos cu putinta.

Pornim de la premiza ca in afaceri scopul nu este sa fii sincer, ci sa fii convingator, sa te impui, sa subjugi. Gresit. In absolut niciun domeniu de activitate scopul nu este acesta; nici macar in vanzari. Lucrurile pot merge foarte bine atunci cand inainte de a te gandi la propriul interes si a-l impune intr-un limbaj verbal si de ce nu, corporal gresit, sa discuti cu celalalt astfel incat scopurile sa se intalneasca undeva la mijloc, sa fuzioneze intr-o oferta reciproc avantajasa si sa mergeti mai depate intr-o colaborare frumoasa.

In definitiv, in orice conversatie, scopul principal este de a transmte ceva: o dorinta, o intentie, o nemultumire sau o idee, urmarind un rezultat bun pentru ambele parti.

Si in “Conversatii decisive“ avem de-a face cu acelasi principiu numai ca dincolo de termenul simplu de conversatii, apare alaturat termenul de “decisiv” pentru a defini ce este o conversatie decisiva. “O discutie intre doua sau mai multe persoane, in care:

1. interesele sunt mari; 2. opiniile difera si; 3. atmosfera emotionala este incarcata

Iata deci pe ce se bazeaza aceasta carte: pe explicarea clara si concisa a ceea ce defineste o conversatie decisiva si pasii care ar trebui urmati inspre a deprinde aceasta arta a discutiilor sanatoase cu miza puternica si rezultat care se doreste a fi unul pozitiv si avantajos pentru toate partile implicate. Oamenii care poarta in mod obisnuit conversatii decisive si o fac bine sunt capabili sa exprime opinii controversate sau chiar riscante intr-un mod care sa-i faca auziti. Sefii lor, colegii, cei implicati direct ii asculta fara a trece in defensiva sau a se infuria. Acesta fiind rezultatul dorit,  Conversatii decisive este o carte ce se adreseaza tuturor oamenilor, indiferent de domeniul de activitate, care doresc sa ii cunoasca mai bine pe ceilalti dar mai ales care doresc sa se cunoasca pe sine, sa se accepte asa cum sunt si sa fie constienti de ei spre a reusi sa corecteze micile defecte de comunicare care obisnuiesc sa distruga o conversatie decisiva. Mai mult decat atat, cartea aduce sfaturi pentru viata personala intrucat comunicarea este mijlocul cel mai utilizat cand vine vorba de a lega relatii cu oamenii, indiferent de natural lor.

Joseph Grenny, Ron McMillan, Al Switzler, Stephen R. Cove, demonstreaza ca purtam conversatii decisive zi de zi, definite ca o situatie cand interesele sunt mari, opiniile difera si atmosfera emotionala este tensionata. De la cele mai simple situatii cu care ne intalnim zilnic pana la marile situatii de care depinde cariera noastra, toate sunt decisive atunci cand implica o tensiune cat de mica, acumulata.

Vrei sa fii promovat, iar seful este inca intr-o asteptare. Iubitul petrece prea multe ore la birou si iti doresti sa petreaca mai mult timp cu tine. Sotia te-a vazut la o petrecere cu altcineva, dar tu stii ca nu s-a intamplat nimic. Ce au in comun toate aceste situatii?  Autorii prezinta aici, ca urmare, faptul ca, in primul rand exista opinii diferite. In al doilea rand miza conversatiilor este mare. Si in al treilea rand tensiunile se acumuleaza.

Iata cum, in fecare caz, discutia devine decisiva. Promovarea iti va afecta intr-un grad foarte mare munca in companie de acum incolo, vei petrece din ce in ce mai putin timp acasa, cu familia si in felul acesta, oricare ar fi situatia, aceasta va degenera din ce in ce mai mult cand comunicarea este defectuoasa.

Principala tehnica pe care o propun autorii este talentul de a discuta, comunicarea sanatoasa, deschisa si inteligenta, ceea ce inseamna schimbul liber de semnificatie intre doi sau mai multi oameni. Parerile sunt diferite  si esential este schimbul de informatie care sa ii ajute pe cei implicate in conversatie, sa se exprime liber si sa caute o cale de mijloc in care sa isi permita cu totii sa discute liber, iar acest aspect sa conduca fara probleme la un izvor de semnificatii matur dezbatut si exprimat pentru ca decizia finala sa nu fie luata in necunostinta de cauza (de exemplu in conceperea unui nou plan de marketing, unde angajatii ar trebui incurajati sa se implice si in niciun caz in interesul unui singur participant la discutie.)

Cu o structura foarte frumos organizata care propune intrebari si probleme carora sa le raspunda, cartea “Conversatii decisive” urmareste claritatea si rezultatul unanim avantajos. La finalul lecturii, dupa parcurgerea tuturor capitolelor (prevazute cu scurt rezumat pentru extragerea ideilor principale inspre a fi aplicate)  practica va conduce catre o eficienta organizationala indiferent ca este vorba de sfera carierei sau sfera vietii personale. Controlul emotional este pionul principal al oricarei converstii, iar aceasta carte se ocupa indeaproape de explicarea sentimentelor, emotiilor constructive si distructive, ofera deopotriva povesti clare cu situatii de viata in care se regasesc persoane aflate in conversatii decisive si demersul acestora in drumul catre succesul comunicarii.

Cartea este una care vizeaza imbunatatirea relatiilor de orice tip, controlarea emotiilor si comunicarea sanatoasa in care nu trebuie sa te imaprti intre a fi sincer sau a vinde astfel incat sa cresti in cariera, ci te bazezi pe deschidere, controlul de sine in situatiile limita si renuntarea la a mai trece in defensiva sau a te infuria pentru orice incercand sa te impui.

Inveti sa vorbesti, sa asculti, sa te faci ascultat, sa fii respectat si sa iti atingi scopul fara a te impune, fara a lucra necinstit si fara a fi agresiv pentru a ajunge la nivelul dorit. Inveti sa comunici. Sa relationezi. Sa existi emotional intr-un cerc sanatos si sa rupi barierele care te inhiba, te tin blocat si te fac sa iti spui adesea ”nu sunt in stare”.

O carte-abecedar pentru orice antreprenor sau director de marketing la inceput de drum – dar nu numai – o carte de purtat in geanta pentru momentele de criza si fireste, o aventura in lumea comunicarii care sta la baza succesului nostru in viata cand vine vorba de interactiunea de orice tip.

Nota obtinuta:
10 (2 voturi)
751 vizite
Noteaza si tu acest articol:
10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

Postat de: Sorina-Corneanu Luni, 16 Martie 2015

Etichete pentru acest articol:

conversatii decisive, carti pentru antreprenori



S-ar putea sa va intereseze si:

Fiindca am observat ca ati citit si apreciat precedenta recenzie “Ceasurile” – [..]
citeste si comenteaza
Motto: „Destinul nu poate fi pacalit.” La prima vedere, „Platonia”, cartea scrisa [..]
citeste si comenteaza
“Reversul Medaliei” este o carte care ne invita la introspectie. In paralel cu [..]
citeste si comenteaza
Giacomo Casanova - Memorii este cartea autobiografica a celui despre care se spune ca a [..]
citeste si comenteaza

De acelasi autor:

Pliantul publicitar nu mai reprezinta pentru multi, se pare, o buna strategie de promovare a unei [..]
citeste si comenteaza
Indiferent ca va place sau nu aceasta sarbatoare, intr-un fel, inertia de a o sarbatori s-a [..]
citeste si comenteaza
Gustarea de dupa amiaza, de la birou sau de peste zi, atunci cand vrei sa rontai ceva, este [..]
citeste si comenteaza
Pentru ca traim intr-un ritm atat de alert incat nu mai apucam sa ne dam seama cand trece timpul, [..]
citeste si comenteaza

comentarii:

Adauga comentariu

Care este varsta ta, cititoare a portalului www.femeiastie.ro?

  • - 10 ani
  • 11 - 14 ani
  • 15 - 18 ani
  • 19 - 24 ani
  • 25 - 30 ani
  • 31 - 35 ani
  • 36 - 40 ani
  • 41 - 45 ani
  • 46 - 50 ani
  • 50 + ani

vezi rezultate