Acidul folic si beneficiile sale

alimente_ce_contin_acid_folic

Doamnelor, este primavara, asa ca sa profitam la maxim de legumele si fructele proaspete, mai ales de verdeturi care contin minunatul acid folic, atat de util pentru sanatatea fiecareia dintre noi.

 

 

Acidul folic face parte din complexul de vitamine B, fiind cunoscut si sub denumirea de B9. Fiind foarte bun pentru noi, femeile, este indicat ca el sa se administreze chiar cu un an inainte de a ramane insarcinate, in cazul celor care intentioneaza sa aiba copii, dar si la inceputul gravidiei. Astfel se reduce riscul malformatiilor congenitale - mai ales a coloanei vertebrale (defectul de tub neural sau spina bifida) si a fetei (gura de lup, buza de iepure) - si a nasterilor premature - risc cu 70% mai mic. Doza necesara zilnica administrata inainte cu un an este de 0,4 mg pe zi.  Acidul folic previne aparitia problemelor respiratorii si a infectiilor. Vitamina B9 are capacitatea de a mentine in limite normale valorile tensiunii arteriale. De asemenea, previne aparitia bolilor cardiovasculare si a accidentului vascular cerebral. Reduce nivelul de homocisteina, un aminoacid din sange care afecteaza inima in cantitati mari. Persoanele care sufera deja de o boala cardiovasculara ar trebui sa administreze zilnic acid folic, pentru a preveni infactul. Aparitia cancerului de colon este o problema majora care se poate rezolva cu ajutorul acestei vitamine B9. Previne aparitia de celule anormale la nivelul colonului - displazia cervicala - o faza premergatoare a cancerului de col uterin. Pe langa o hrana nesanatoasa, femeile care folosesc contraceptive si cele care fumeaza sunt inca si mai predispuse la aceasta boala. Acesti factori produc modificari ale celuleor colului uterin.

Multi cercetatori au observat ca bolile de memorie sunt de trei ori mai frecvente in randul celor cu carenta de acid folic. Administrarea suplimentelor cu B9 imbunatateste capacitatea de memorare.

 

Surse de acid folic:

Pe langa suplimentele ce contin aceasta vitamina B9 - este bine a fie naturiste, extrase din produsele proaspete ce contin o cantitate specifica de acid folic - este bine, fiindca tot este vremea prospetimilor, sa consumam, doamnelor, daca se poate zilnic, unul dintre urmatoarele alimente bogate in B9: broccoli, spanac, salata verde, precum si toate tipurile de cereale integrale. B9 este o vitamina solubila in apa, de aceea, este cel mai indicat sa nu preparam termic produsele, ci sa la consumam proaspete pentru a nu-si pierde proprietatile. Salatele sunt cel mai la indemana de consumat in aceasta perioada, pentru ca asigura dozele necesare de vitamine si minerale.

spanac.jpgpaine_integrala.jpgcereale.JPGbrocoli.jpg

Sa ne ingrijim de sanatatea si frumusetea noastra prin consumul constient de produse naturale care au efecte benefice, atat de evidente. Trebuie doar sa perseveram in a folosi aceste metode pentru a avea rezultate optime.

Nota obtinuta:
10 (16 voturi)
2287 vizite
Noteaza si tu acest articol:
10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

Postat de: Ana-Nedelcu Marţi, 04 Mai 2010

Etichete pentru acest articol:

acidul folic, surse de vitamine si minerale, sanatate


S-ar putea sa va intereseze si:

In trecut oamenii se tratau de diferite boli band ceai natural din plante naturale. Si in [..]
citeste si comenteaza
Va numarati printre persoanele care se confrunta cu neplacuta problema numita furuncul? [..]
citeste si comenteaza
Asa cum in arta culinara imbinarea culorilor joaca un rol extrem de important in modul de [..]
citeste si comenteaza
Puterea naturii isi spune inca o data cuvantul si ne atentioneaza asupra a ceea ce am [..]
citeste si comenteaza

De acelasi autor:

Catina este considerata a fi un aliment-minune pentru sanatate. Catina alba este cunoscuta inca [..]
citeste si comenteaza
Capsunile, ciresele, visinele, zmeura, dudele, caisele sau piersicile sunt fructele de sezon care [..]
citeste si comenteaza
Doamnelor, exista cateva surse de hormoni vegetali care pot regla echilibrul hormonal din organism [..]
citeste si comenteaza
Plantele din natura sunt miracol pentru sanatate, si de aceea, este foarte important sa le folosim [..]
citeste si comenteaza

comentarii:

Adauga comentariu

Care este varsta ta, cititoare a portalului www.femeiastie.ro?

  • - 10 ani
  • 11 - 14 ani
  • 15 - 18 ani
  • 19 - 24 ani
  • 25 - 30 ani
  • 31 - 35 ani
  • 36 - 40 ani
  • 41 - 45 ani
  • 46 - 50 ani
  • 50 + ani

vezi rezultate