Stresul - Boala moderna

Adesea, stresul este numit o boala moderna, deoarece pare a fi o maladie special aplicabila la stilul de viata de astazi. Desi fara agitatie, viata ar fi probabil monotona, prea mult stres ne poate afecta atat psihic, cat si fizic.

Aceasta „boala” reprezinta de fapt o adaptare a individului la agresiunile mediului, fiind un raspuns unic al organismului, adaptat fiecarei persoane in parte. Ceea ce pentru unii este stresant, pentru altii poate fi relaxant.

Cum ne afecteaza?

La nivel psihic, stresul se defineste ca fiind totalitatea conflictelor sociale sau personale ale individului care nu-si gasesc solutia pe moment si se pot manifesta prin incordare, stare de tensiune, agitatie, anxietate, nervozitate, deficit de concentrare, scaderea memoriei, stare de frustrare sau iesiri imprevizibile.

Din punct de vedere fizic putem avea reactii precum insomnii, aciditate stomacala, tulburari gastro-intestinale, ulcer, hiperventilatie, urticarie, pete si mancarimi la nivelul pielii, cearcane, matreata, hipertensiune sau hipotensiune, palpitatii, vedere incetosata, imunitate scazuta, senzatie de epuizare, fluctuatii in greutate si altele.

Ce este de facut?

Daca va confruntati macar cu o parte din simptomele de mai sus, inseamna ca este cazul sa luati o pauza si sa va relaxati. Organismul incearca sa va atraga atentia ca este suprasolicitat!

Desi nu putem scapa de aceasta afectiune care, pe majoritatea ne urmareste permanent, iata cateva solutii care pot reduce nivelul de stres:

  • Sportul – Este la indemana oricui, iar in timpul efortului corpul secreta endorfine (hormonul fericirii), ceea ce ne imbunatateste instantaneu starea de spirit;
  • Odihna – Dormi cel putin sapte ore in fiecare noapte! Un somn bun relaxeaza si revigoreaza corpul si psihicul;
  • Meditatia – Presupune relaxarea totala fizica si deconectarea psihica. Astfel iti poti induce o stare de pace si liniste interioara;
  • Exercitiile respiratorii – In momentul in care te afli intr-o situatie tensionata incearca sa inspiri si sa expiri adanc, pana cand scade nivelul hormonilor de stres.

In final este foarte important de stiut ca si o gandire pozitiva poate duce la scaderea stresului. Astfel, incercati sa fiti optimisti, sa ganditi o situatie la rece si sa nu dati prea mare importanta unei probleme insignifiante!

Nota obtinuta:
10 (2 voturi)
2105 vizite
Noteaza si tu acest articol:
10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

Postat de: Sabina-Dinu Vineri, 06 Mai 2011

Etichete pentru acest articol:

stres, psihic, sanatate


S-ar putea sa va intereseze si:

Herpesul este una dintre cele mai frecvente infectii virale umane. Herpesul se manifesta [..]
citeste si comenteaza
Constipatia reprezinta eliminarea rara sau dificila a continutului intestinal. Frecventa [..]
citeste si comenteaza
Palpitatiile reprezinta un simptom si sunt resimtite ca batai puternice, grabite ale [..]
citeste si comenteaza
Uneori seara tarziu, atipim cu televizorul aprins, iar a doua zi ne trezim obositi si nu [..]
citeste si comenteaza

De acelasi autor:

Specialistul in comunicare Dan Podaru si-a lansat luni seara primul volum de poezii intitulat [..]
citeste si comenteaza
Adesea, stresul este numit o boala moderna, deoarece pare a fi o maladie special aplicabila la [..]
citeste si comenteaza

comentarii:

Adauga comentariu

Care este varsta ta, cititoare a portalului www.femeiastie.ro?

  • - 10 ani
  • 11 - 14 ani
  • 15 - 18 ani
  • 19 - 24 ani
  • 25 - 30 ani
  • 31 - 35 ani
  • 36 - 40 ani
  • 41 - 45 ani
  • 46 - 50 ani
  • 50 + ani

vezi rezultate