Stresul - Boala moderna

Adesea, stresul este numit o boala moderna, deoarece pare a fi o maladie special aplicabila la stilul de viata de astazi. Desi fara agitatie, viata ar fi probabil monotona, prea mult stres ne poate afecta atat psihic, cat si fizic.

Aceasta „boala” reprezinta de fapt o adaptare a individului la agresiunile mediului, fiind un raspuns unic al organismului, adaptat fiecarei persoane in parte. Ceea ce pentru unii este stresant, pentru altii poate fi relaxant.

Cum ne afecteaza?

La nivel psihic, stresul se defineste ca fiind totalitatea conflictelor sociale sau personale ale individului care nu-si gasesc solutia pe moment si se pot manifesta prin incordare, stare de tensiune, agitatie, anxietate, nervozitate, deficit de concentrare, scaderea memoriei, stare de frustrare sau iesiri imprevizibile.

Din punct de vedere fizic putem avea reactii precum insomnii, aciditate stomacala, tulburari gastro-intestinale, ulcer, hiperventilatie, urticarie, pete si mancarimi la nivelul pielii, cearcane, matreata, hipertensiune sau hipotensiune, palpitatii, vedere incetosata, imunitate scazuta, senzatie de epuizare, fluctuatii in greutate si altele.

Ce este de facut?

Daca va confruntati macar cu o parte din simptomele de mai sus, inseamna ca este cazul sa luati o pauza si sa va relaxati. Organismul incearca sa va atraga atentia ca este suprasolicitat!

Desi nu putem scapa de aceasta afectiune care, pe majoritatea ne urmareste permanent, iata cateva solutii care pot reduce nivelul de stres:

  • Sportul – Este la indemana oricui, iar in timpul efortului corpul secreta endorfine (hormonul fericirii), ceea ce ne imbunatateste instantaneu starea de spirit;
  • Odihna – Dormi cel putin sapte ore in fiecare noapte! Un somn bun relaxeaza si revigoreaza corpul si psihicul;
  • Meditatia – Presupune relaxarea totala fizica si deconectarea psihica. Astfel iti poti induce o stare de pace si liniste interioara;
  • Exercitiile respiratorii – In momentul in care te afli intr-o situatie tensionata incearca sa inspiri si sa expiri adanc, pana cand scade nivelul hormonilor de stres.

In final este foarte important de stiut ca si o gandire pozitiva poate duce la scaderea stresului. Astfel, incercati sa fiti optimisti, sa ganditi o situatie la rece si sa nu dati prea mare importanta unei probleme insignifiante!

Nota obtinuta:
10 (2 voturi)
2182 vizite
Noteaza si tu acest articol:
10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

Postat de: Sabina-Dinu Vineri, 06 Mai 2011

Etichete pentru acest articol:

stres, psihic, sanatate


S-ar putea sa va intereseze si:

Caldura mare, soare puternic, statiuni pline, plaja aglomerata nu doar de turisti ci si [..]
citeste si comenteaza
Te simti permanent obosita, ai o stare constanta de slabiciune, nu te poti mobilize, nu [..]
citeste si comenteaza
Atacul de panica este mai frecvent in cazul persoanelor care sufera de depresie sau de [..]
citeste si comenteaza
Mersul la psiholog este inca un subiect tabu. Ce sa mai spunem de mersul la psihiatru. [..]
citeste si comenteaza

De acelasi autor:

Specialistul in comunicare Dan Podaru si-a lansat luni seara primul volum de poezii intitulat [..]
citeste si comenteaza
Cum vremea calda se instaleaza treptat, toate femeile isi doresc sa fie in forma, sa parte [..]
citeste si comenteaza

comentarii:

Adauga comentariu

Care este varsta ta, cititoare a portalului www.femeiastie.ro?

  • - 10 ani
  • 11 - 14 ani
  • 15 - 18 ani
  • 19 - 24 ani
  • 25 - 30 ani
  • 31 - 35 ani
  • 36 - 40 ani
  • 41 - 45 ani
  • 46 - 50 ani
  • 50 + ani

vezi rezultate