Nu lasa caderile de tonus sa-ti afecteze viata

Lipsa de energie a devenit o obisnuinta pentru fiecare dintre noi. Sa ne mai miram ca, uneori, ne simtim storsi de vlaga si fara pofta de viata?

De cele mai multe ori, trezitul de dimineata devine o tortura. Iar cand alarma ceasului ne reaminteste ca e vremea sa ne trezim, parca ne-am mai prelungi odihna cu inca 10 minute. Si cu toate acestea, trecerea de la toamna la iarna, ne supune cu greu organismul, efortului de adaptare.

Alimentatia incorecta, modificarile de temperatura, trecerea la ora de iarna, stresul, toate acestea duc la lipsa de energie si ne fac sa avem stari de somnolenta chiar in miezul zilei.

Si uite asa ajungem epuizati si nu dam randament la serviciu, dar nici in activitatile simple. De aceea, este bine sa ascultam sfaturile medicilor pentru ca aceste neplaceri sa fie combatute.

Micul dejun - un plus de energie755773_43459079.jpg

Asa cum ar trebui sa stim cu totii, micul dejun este, intr-adevar cea mai importanta masa din zi si este indicat sa fie compusa din alimente ce contin o cantitate mica de grasimi. Ceea ce ar trebui neaparat consumat dimineata, sunt alimentele cu cat mai multe vitamine si proteine. 

Cerealele cu lapte sunt un bun inceput, laptele fiind o importanta sursa de proteine. De asemenea, un iaurt, o felie de paine integrala sau o omleta si bineinteles fructele sunt binevenite la masa de dimineata.

Sfaturi pentru combaterea epuizarii

♦ Faceti-va inviorarea de dimineata cu cateva exercitii usoare: miscari ale bratelor, aplecari, rotiri ale trunchiului, genuflexiuni.

♦ O ceasca de cafea este de ajuns daca este savurata pana la pranz.

♦ Incercati un pranz variat si echilibrat, cum ar fi carne rosie sau de pui, cu legume fierte. Din nou, fructele sunt perfecte, in schimb evitati bauturile alcoolice, sucurile acidulate si cafeaua.

♦ Sportul este o buna metoda de a face fata rutinei cotidiene. Plimbati-va, alergati, mergeti la un curs de aerobic. Facand miscare, minim trei zile pe saptamana, se favorizeaza transferul oxigenului de la plamani, prin intermediul circulatiei sanguine, sporindu-se si rezistenta la boli.

♦ Acordati-va cateva minute de relaxare. Cititi o carte, faceti o baie relaxanta, sau orice va ajuta sa va deconectati.

♦ Evitati mancarea inainte de culcare caci va poate perturba somnul.

♦ Incercati sa dormiti minim 8 ore pe noapte. Alungati grijile inainte de a va baga in pat, caci altfel riscati sa va agitati minute bune inainte de a putea adormi.

Bucurati-va de viata in fiecare zi, chiar daca timpul nu va permite. Stresul si oboseala nu duc decat la o viata sedentara si la carente alimentare.

Nota obtinuta:
10 (1 vot)
1748 vizite
Noteaza si tu acest articol:
10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

Postat de: Alexandra-Lupsa Vineri, 03 Decembrie 2010

Etichete pentru acest articol:

odihna, organism, alimentatie-incorecta, stres, stari-de-somnolenta, epuizare, mic-dejun, vitamine, proteine, combaterea-epuizarii, exercitii, cafea, pranz-echilibrat, sport, rutina


S-ar putea sa va intereseze si:

Ce este astenia Cum se manifesta Cateva sfaturi practice pentru [..]
citeste si comenteaza
Intr-un secol in care tehnicile mentinerii unei siluete de manechin se tot imbogatesc [..]
citeste si comenteaza
Pentru ca vara este pe sfarsite si toamna ne bate la usa cu pasi grabiti trebuie sa ne [..]
citeste si comenteaza
Acneea este o afectiune a pielii cu care se confrunta atatia oameni incat am ajuns sa nu [..]
citeste si comenteaza

De acelasi autor:

Odata cu sfarsitul concediului, cu siguranta ca sindromul post-vacanta va inlocui starea relaxata [..]
citeste si comenteaza
Stralucirea si frumusetea parului depind foarte mult de mici amanunte de ingrijire. Neglijentele [..]
citeste si comenteaza
Nevoia de a merge la toaleta, arsuri si usturimi, dureri in zona inferioara a bazinului. Acestea ar [..]
citeste si comenteaza
Nu mi se pare usor sa pronunt "cancer". Sunetul cuvantului odata rostit, capata un aspect [..]
citeste si comenteaza

comentarii:

Adauga comentariu

Care este varsta ta, cititoare a portalului www.femeiastie.ro?

  • - 10 ani
  • 11 - 14 ani
  • 15 - 18 ani
  • 19 - 24 ani
  • 25 - 30 ani
  • 31 - 35 ani
  • 36 - 40 ani
  • 41 - 45 ani
  • 46 - 50 ani
  • 50 + ani

vezi rezultate