10 obiceiuri sanatoase

masa-de-dimineata

Suntem totdeauna pe fuga, mereu grabiti, stresati, obositi si prea infometati dupa o zi atat de grea, pentru a ne mai gandi sa mancam sanatos. Ne oprim la cel mai apropiat fast-food si ne potolim adesea foamea cu mancaruri pe cat de delicioase, pe atat de nesanatoase.
Spunem  NU din start cand vine vorba de echilibru pentru ca din nou...nu e timp pentru asta. Totusi, pentru toate persoanele grabite, ocupate, stresate si cu un ritm de viata destul de dezordonat, introducerea catorva obiceiuri sanatoase in viata de zi cu zi, va poate oferi un echilibru aproape de la sine realizat, fara sa depuneti efort.

Iata 10 obiceiuri sanatoase, usor de deprins si care nu necesita timpul de care tu nu dispui!


1. Cand te trezesti dimineata bea un pahar de apa pe burta goala.


2. Daca obisnuiesti sa mananci dimineata, incearca sa inlocuiesti sau macar sa adaugi meniului tau cateva fructe. Un mar, un strugure, o felie de pomelo, sau orice alt fruct proaspat. Daca iti este mai la indemana, consuma compot! Este tot atat de sanatos.


3. Daca de obicei iei pranzul pe fuga intr-un fast-food in singura ta ora libera, incearca sa schimbi locatia. Sigur gasesti in preajma un loc unde sa poti manca o supa care este clar, mult mai sanatoasa. Daca totusi nu ai in apropiere un astfel de loc, incearca sa schimbi putin meniul de la fast-food , adaugand un fruct, o salata si inlocuind cartofii prajiti cu un piure.


4. Bea in timpul zilei cel putin 2 litri de apa.


5. Consuma pe parcursul zilei cel putin un iaurt sau un produs lactat.


6. Adauga meniului tau o gustare usoara, in timpul zilei, intre mese (axeaza-te pe mancaruei usoare, iaurturi de baut, un ceai verde)


7. Fa miscare zilnic. Daca esti o persoana care se urca in masina cand pleaca dimineata la job si se mai da jos seara, nu esti tocmai pe drumul cel bun, dar pentru ca asta se intampla majoritatii, te sfatuiesc sa sacrifici 10 minute zilnic pentru o plimbare sau putina miscare, fie si in casa, pentru a scapa de vesnica replica "ce ma doare spatele" sau "am intepenit in scaun".


8. Incearca o dieta bazata pe legume si peste. Masa de seara desi poate de multe ori e singura pe care o servesti, nu trebuie sa fie atat de incarcata, ci din contra, cat mai usoara. Daca mancarea este sanatoasa, indiferent ca este usoara, te va satura. Incearca macar o perioada sa mananci la cina peste, legume, salate, supe, iaurturi, fructe sau recomandata portie de mamaliga cu branza si smantana, ce s-a dovedit a fi un bun prieten al digestiei. Olingurita de miere zilnic, este din nou un mare plus pentru sanatate. Ea actioneaza fara ajutorul tau!


9. Inlocuieste macar una dintre cafelele zilnice, cu un ceai. Si incearca sa consumi 3 din 7 zile, cate un ou.


10. Nu uita ca oricat de ocupata ai fi, ai nevoie si de somn. Fa un efort pentru cele minim 6, maxim 8 ore recomandate unui adult.
 

Nota obtinuta:
10 (3 voturi)
1660 vizite
Noteaza si tu acest articol:
10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

Postat de: Sorina-Corneanu Miercuri, 16 Februarie 2011

Etichete pentru acest articol:

diete, obiceiuri sanatoase, fructe, legume, sanatate


S-ar putea sa va intereseze si:

Noi, femeile, ne gandim deseori la diete, la metode de slabire, pentru ca vrem un trup [..]
citeste si comenteaza
Mai mult decat un magazin cu produse naturale, Plafar vrea sa fie aliatul nostru in [..]
citeste si comenteaza
Anotimpul rece aduce cu sine necesitatea unui meniu care sa aiba grija ca orgnismul sa se [..]
citeste si comenteaza
O mare parte din idei de la nutritionistul Heather Bauer le regasiti si la celebra [..]
citeste si comenteaza

De acelasi autor:

Toamna are farmecul sau unic. Cu seri racoroase, foc in soba, ploaie privita prin geam, deserturi [..]
citeste si comenteaza
Pentru ca a venit, oficial, toamna, m-am gandit sa adunam cateva melodii de sezon pentru serile [..]
citeste si comenteaza
Cistita – o boala confundata cel mai adesea de catre femei cu “raceala la ovare” sau cu [..]
citeste si comenteaza
Anul acesta purtam ochelari in stilul anilor 60. Daca acum cativa ani ne spunea cineva de mod retro [..]
citeste si comenteaza

comentarii:

Adauga comentariu

Care este varsta ta, cititoare a portalului www.femeiastie.ro?

  • - 10 ani
  • 11 - 14 ani
  • 15 - 18 ani
  • 19 - 24 ani
  • 25 - 30 ani
  • 31 - 35 ani
  • 36 - 40 ani
  • 41 - 45 ani
  • 46 - 50 ani
  • 50 + ani

vezi rezultate