10 obiceiuri sanatoase

Suntem totdeauna pe fuga, mereu grabiti, stresati, obositi si prea infometati dupa o zi atat de grea, pentru a ne mai gandi sa mancam sanatos. Ne oprim la cel mai apropiat fast-food si ne potolim adesea foamea cu mancaruri pe cat de delicioase, pe atat de nesanatoase.
Spunem  NU din start cand vine vorba de echilibru pentru ca din nou...nu e timp pentru asta. Totusi, pentru toate persoanele grabite, ocupate, stresate si cu un ritm de viata destul de dezordonat, introducerea catorva obiceiuri sanatoase in viata de zi cu zi, va poate oferi un echilibru aproape de la sine realizat, fara sa depuneti efort.

Iata 10 obiceiuri sanatoase, usor de deprins si care nu necesita timpul de care tu nu dispui!


1. Cand te trezesti dimineata bea un pahar de apa pe burta goala.


2. Daca obisnuiesti sa mananci dimineata, incearca sa inlocuiesti sau macar sa adaugi meniului tau cateva fructe. Un mar, un strugure, o felie de pomelo, sau orice alt fruct proaspat. Daca iti este mai la indemana, consuma compot! Este tot atat de sanatos.


3. Daca de obicei iei pranzul pe fuga intr-un fast-food in singura ta ora libera, incearca sa schimbi locatia. Sigur gasesti in preajma un loc unde sa poti manca o supa care este clar, mult mai sanatoasa. Daca totusi nu ai in apropiere un astfel de loc, incearca sa schimbi putin meniul de la fast-food , adaugand un fruct, o salata si inlocuind cartofii prajiti cu un piure.


4. Bea in timpul zilei cel putin 2 litri de apa.


5. Consuma pe parcursul zilei cel putin un iaurt sau un produs lactat.


6. Adauga meniului tau o gustare usoara, in timpul zilei, intre mese (axeaza-te pe mancaruei usoare, iaurturi de baut, un ceai verde)


7. Fa miscare zilnic. Daca esti o persoana care se urca in masina cand pleaca dimineata la job si se mai da jos seara, nu esti tocmai pe drumul cel bun, dar pentru ca asta se intampla majoritatii, te sfatuiesc sa sacrifici 10 minute zilnic pentru o plimbare sau putina miscare, fie si in casa, pentru a scapa de vesnica replica "ce ma doare spatele" sau "am intepenit in scaun".


8. Incearca o dieta bazata pe legume si peste. Masa de seara desi poate de multe ori e singura pe care o servesti, nu trebuie sa fie atat de incarcata, ci din contra, cat mai usoara. Daca mancarea este sanatoasa, indiferent ca este usoara, te va satura. Incearca macar o perioada sa mananci la cina peste, legume, salate, supe, iaurturi, fructe sau recomandata portie de mamaliga cu branza si smantana, ce s-a dovedit a fi un bun prieten al digestiei. Olingurita de miere zilnic, este din nou un mare plus pentru sanatate. Ea actioneaza fara ajutorul tau!


9. Inlocuieste macar una dintre cafelele zilnice, cu un ceai. Si incearca sa consumi 3 din 7 zile, cate un ou.


10. Nu uita ca oricat de ocupata ai fi, ai nevoie si de somn. Fa un efort pentru cele minim 6, maxim 8 ore recomandate unui adult.
 

Nota obtinuta:
10 (3 voturi)
2069 vizite
Noteaza si tu acest articol:
10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

Postat de: Sorina-Corneanu Miercuri, 16 Februarie 2011

Etichete pentru acest articol:

diete, obiceiuri sanatoase, fructe, legume, sanatate


S-ar putea sa va intereseze si:

Ti-ai propus sa scapi de burta si de cateva kilogram pana la sarbatori? Te anuntam ca nu [..]
citeste si comenteaza
Cum sarbatorile se apropie, iar pastrarea unei greutati optime este o problema, [..]
citeste si comenteaza
Toate fetele, dar si baietii isi fac abonament la o sala de gimnastica sau de forta. [..]
citeste si comenteaza
In goana noastra dupa placeri, uitam ca ne imbolnavim trupul si psihicul. Consumam doar [..]
citeste si comenteaza

De acelasi autor:

Te-ai obisnuit deja, cu siguranta, cu mirosurile provocatoare ale parfumurilor din gama Givenchy, [..]
citeste si comenteaza
Il intalnesti cel putin o data in viata. Cand esti in scoala, in liceu, la admiterea in facultate, [..]
citeste si comenteaza
Sistemul nostru imunitar trebuie sa aiba propria "trusa de prim ajutor" pentru a putea [..]
citeste si comenteaza
Ne preocupa sanatatea noastra insa nu avem timpul necesar si poate nici rabdare pentru a ne [..]
citeste si comenteaza

comentarii:

Adauga comentariu

Care este varsta ta, cititoare a portalului www.femeiastie.ro?

  • - 10 ani
  • 11 - 14 ani
  • 15 - 18 ani
  • 19 - 24 ani
  • 25 - 30 ani
  • 31 - 35 ani
  • 36 - 40 ani
  • 41 - 45 ani
  • 46 - 50 ani
  • 50 + ani

vezi rezultate