Gara De Nord din Bucuresti
Fiindca ma stiti ca-mi place sa ma documentez „direct de la fata locului” si fiindca azi am fost (din nou) la Bucuresti in excursie si a fost a nu stiu cata oara cand am ajuns in Gara de Nord am considerat ca este cel mai bun moment sa vin in fata dumneavoastra, cu o noua impresie, despre Gara de Nord din Bucuresti.
Nu este necesar sa accesezi Wikipedia sau Google-ul ca sa afli istoria acestei impresionante cladiri fiindca peretii de la Gara de Nord sunt "tapati" cu placi memoriale care fac referire la aproape intreaga istorie a garii. Tocmai de aceea voi incerca sa scriu acest scurt articol doar din ceea ce mi-am notat eu din inscriptiile de pe aceste placi memoriale aflate pe peretii seculari ai garii, dar si din lucrurile pe care deja le cunosteam.
Amplasament conform datelor GPS-ului
Gara de Nord se afla amplasata in Piata Garii de Nord, Numarul 1, sector 1, Bucuresti pe coordonatele longitudine = 26.074573, latitudine = 44.446008.
Scurt istoric
Istoria Garii de Nord din Bucuresti ia nastere pe data de 10 septembrie 1868, cand, in prezenta domnitorului Carol I se aseaza prima piatra de temelie a cladirii. Gara este inaugurata pe data de 25 septembrie 1872, cand se deschide circulatia feroviara pe linia Roman-Galati-Bucuresti-Pitesti. La inceput, statia primeste numele de “Gara Targoviste” – deoarece Calea Grivitei de astazi purta, pe atunci, numele de Calea Targovistei. De abia undeva in anul 1888, gara primeste denumirea actuala. Initial, aceasta statie nu era conceputa pentru a deveni principala gara a Bucurestiului. Insa, odata cu trecerea anilor si cresterea demografica, aceasta devine cel mai important nod feroviar atat al capitalei, cat si al Romaniei.
Accesibilitate
Gara de Nord are o accesibilitate maxima fiind deservita de diverse rute de autobuze, troleibuze, tramvaie, o linie Expres (780) ale RATB care fac legatura cu absolut toate cartierele importante ale capitalei, numeroase taximetre (aproape toate), dar si de o statie de metrou, aflata pe magistralele M1 si M4.
Impresionanta cladire a garii este inclusa in Lista Monumentelor Istorice din Romania avand codul B-II-m-B-18803, ceea ce ar trebui sa-i confere (teoretic!), siguranta si protectie fata de aceia care doresc sa-i schimbe configuratia si/ sau arhitectura ei seculara; spun “teoretic” deoarece tot mai multi agenti economici in goanna lor dupa profit schimba originalitatea cu modernitatea, facand din Gara De Nord o cladire care incepe sa sufere tot mai mult. Ultima restaurare de mare angajament a avut loc intre anii 1997 si 1999.
Cu speranta ca v-am starnit cat de cat interesul, va invit si pe dumneavoastra ca atunci cand veniti sau plecati din Bucuresti cu trenul din Gara de Nord sa incercati sa-i admirati arhitectura impresionanta de peste 14 decenii si sa o priviti si din punctul de vedere al unei atractii turistice, veti fi surprinsi de tot ceea ce va va "povesti" superba Gara de Nord din Bucuresti!
Postat de: Robert-Codescu Sâmbătă, 12 Aprilie 2014
gara de nord, gari in lume, gari vechi
S-ar putea sa va intereseze si:
citeste si comenteaza
citeste si comenteaza
citeste si comenteaza
citeste si comenteaza
De acelasi autor:
citeste si comenteaza
citeste si comenteaza
citeste si comenteaza
citeste si comenteaza
comentarii:
- Mituri frecvente despre rinoplastie si adevarul din spatele lor
- Cum sa alegi cel mai bun parfum cu feromoni? 3 recomandari
- De ce sa alegi transferul privat pentru calatoriile catre aeroport?
- Cum sa incorporezi laptele si lactatele in rutina ta de fitness
- Cum ajuta Bonengem in ameliorarea durerilor musculare si articulare