Stii cum poti recunoaste un atac de panica?

Atacurile de panica sunt episoade neasteptate de frica si anxietate care determina simptome precum cresterea ritmului cardiac si  ingreunarea respiratiei. Atacurile de panica provoaca un stres coplesitor, care e mai mare decat ar declansa acea situatie in mod obisnuit. Oamenii care au atacuri de panica se simt ca si cum ar trai un infarct sau ca isi pierd controlul gandurilor. De multe ori aceste persoane cauta asistenta medicala de urgenta pentru aceste simptome.

Atacurile de panica incep de multe ori dintr-o data si fara advertisment. Din momentul in care incep, isi ating punctul de maxima intensitate in 10 minute si dureaza aproximativ 30 de minute. Totusi, nu exista doua atacuri de panica la fel si unii pacienti au raportat atacuri de panica care au durat cateva ore sau chiar o zi intreaga. Atacurile de panica pot aparea oricand in timpul starii de veghe sau de somn.

 

Desi sunt inspaimantatoare pentru majoritatea pacientilor, ele tind sa fie inofensive.

Ce trebuie sa faci pentru a trata un atac de panica?

Cercetatorii au ajuns la concluzia ca un tratament eficient consta intr-o combinatie de psihoterapie si medicatie.

Psihoterapia cognitiv-comportamentala ii poate ajuta pe pacienti sa invete noi modalitati de a face fata atacurilor de panica atunci cand au loc. Pacientii invata sa recunoasca semnele unui atac de panica iminent si cum sa foloseasca tehnicile de respiratie si relaxare pentru a reduce simptomele. Pot invata cum sa schimbe felul in care gandesc despre atacurile de panica, intr-un mod mai realist, si sa inteleaga ca sunt inofensive din punct de vedere medical. In plus, pacientii pot fi expusi repetat la stimulii care le cauzeaza anxietatea pentru a depasi sursa fricii lor. 

Tratamentul medicamentos, cu andidepresive si anxiolitice trebuie urmarit indeaproape de specialist.

Sunt in egala masura eficiente, iar primele imbunatatiri pot fi observate dupa patru saptamani de la inceperea tratamentului. Pentru ca este o afectiuni care implica o degenerare a structurii nervoase, ea are nevoie de timp pentru refacere.

 

Iata ce poti face pentru a indeparta atacul de panica!


1. Constientizarea fenomenului - Atacul de panica este un raspuns normal la o situatie de criza, o rabufnire a senzatiilor fizice si a temerilor la nivel emotional. Starea de panica este apropiata de anxietate.

2. Prevenirea atacului
- Potrivit specialistilor, primul lucru pe care trebuie sa il facem este sa incepem sa gestionam momentele de panica, astfel incat, la primele simptome aparute, sa stim sa prevenim atacul. In cazul in care simptomele atacurilor de panica mimeaza semnele unei afectiuni este indicat sa consultam un medic, pentru a fi siguri ca nu există o boala. Atacurile de panica pot fi controlate, fiind nevoie doar de hotarare si de timp.

3. Tehnici de relaxare - In momentul in care simtiti ca apar primele simptome, inchideti ochii, concentrati-va asupra unei imagini placute, linistitoare si controlati-va respiratia.

4. Daca tehnicile de vizualizare nu functioneaza, puteti incerca exercitiile de respiratie ritmica. Acestea ajuta corpul sa se relaxeze, sa elimine senzatia de panica, prin inducerea sentimentului de siguranta.

5. Cursurile de yoga si cele de meditatie sunt o alternativa eficienta, deoarece, cu ajutorul unui instructor, puteti invata sa va relaxati treptat fiecare muschi al corpului.

Nota obtinuta:
10 (6 voturi)
2985 vizite
Noteaza si tu acest articol:
10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

Postat de: Loredana-Dudau Luni, 18 Aprilie 2011

Etichete pentru acest articol:

atac de panica, anxietate, atac de cord, control, simptome, ritm cardiac


S-ar putea sa va intereseze si:

Desi nu le acordam prea multa atentie, proastele obiceiuri isi pun amprenta asupra vietii [..]
citeste si comenteaza
Din punct de vedere medical, alunitele sunt aglomerari de celule pigmentate, care pot [..]
citeste si comenteaza
Hidrosadenita reprezinta inflamarea unei glande sudoripare - care produce [..]
citeste si comenteaza
Desi sunt foarte rar intalnite in casele noastre, migdalele sunt cunoscute pentru [..]
citeste si comenteaza

De acelasi autor:

Concubinajul este o uniune de fapt cu caracter de stabilizare si nu intra sub incidenta [..]
citeste si comenteaza
Nu demult, cand inca mai eram copii, ne bucuram de fiecare sarbatoare sfanta a Craciunului! Mergeam [..]
citeste si comenteaza
“Imi pasa de cei morti pentru ca nu pot vorbi pentru ei insasi. Cei vii sunt pe cont propriu!” [..]
citeste si comenteaza
Atacul de panica este mai frecvent in cazul persoanelor care sufera de depresie sau de diverse [..]
citeste si comenteaza

comentarii:

Adauga comentariu

Care este varsta ta, cititoare a portalului www.femeiastie.ro?

  • - 10 ani
  • 11 - 14 ani
  • 15 - 18 ani
  • 19 - 24 ani
  • 25 - 30 ani
  • 31 - 35 ani
  • 36 - 40 ani
  • 41 - 45 ani
  • 46 - 50 ani
  • 50 + ani

vezi rezultate