3 lectii importante invatate la joburile anterioare
Am lucrat atat pe call center, cat si pe turism si resurse umane pe diverse roluri. Iata cateva lectii invatate pe parcursul experientelor:
Primul job nu este perfect
Am pornit intr-un call center unde trebuia sa apelez directorii unor firme din Spania pentru a le cumpara diverse produse. Aveam de fiecare data acelasi script, discutii interminabile cu secretarele pentru a-mi putea face legatura, frustrate pentru ca lucram sub target si majoritatea nu erau dispusi sa vanda. Pe moment nu am realizat, insa am capatat mai multa incredere in a comunica, a avea initiativa, a negocia si a nu ma da batuta dupa cateva saptamani.
Munca in call center nu e chiar atat de horror
Cand auzi 100 de apeluri pe zi cu durata de minim 3 minute dintre care 70 la % dintre clienti tipa, injura sau iti povestesc diverse lucruri pe langa subiect ori isi descarca propriile frustrari pe care esti obligat sa le asculti 8 ore din 24. Aceasta experienta m-a facut sa vreau sa cunosc, sa descopar oamenii, sa le identific adevaratele nevoi, problema si sa imi dezvolt pasiunea pentru psihologie si dezvoltare personala.
Am ajuns sa fiu un client mai rabdator si sa zaambesc mai des celor care poate asculta si ei la randul lor ore intregi de plangeri si reclamatii. Sa ma pun in locul lor si sa inteleg ca este un cumul de situatii stresante sau neplacute pe care ajungi sa le versi pe persoana nepotrivita. Ori faptul ca pare mai simplu sa sun la customer service si in loc sa imi recunosc vina sau rusinea, neputinta ori pur si simplu neatentia sau ignoranta e mai usor sa o rasfrang asupra celui care imi preia apelul.
Nu exista echipa ideala si seful perfect
Mult timp am incercat sa fiu draguta cu toata lumea, sa am initiativa, sa ma ofer sa ajut pe toata lumea doar ca sa fiu placuta de colegi. Surpriza! Chiar si asa erau persoane care ma ignorau, nu imi acordau atentia pe care as fi vrut-o. Ori eram prea deschisa discutand probleme personale, ori eram prea retrasta sau rezervata.
Dupa cateva joburi am invatat ca nimeni nu ma poate placea in totalitate indiferent cat de draguta sunt. La munca lumea rade si glumeste, insa problemele personale sunt lasate acasa. Fiecare isi joaca rolul cat mai bine pentru a trece timpul cat mai repede si usor. Consider ca atitudinea fata de un sef un trebuie sa fie nici prea deschisa, nici prea inchisa, nu am castigat in niciuna din situatii.
Cand esti foarte deschis risti si spui lucruri care se pot interpreta, judeca, colegii si sefii necunoscandu-te asa cum o fac de exemplu familia si prietenii. Reversul, o persoana foarte tacuta si rezervata poate fi catalogata drept aroganta sau superioritate.
Un articol de: Diana Plescan
Postat de: Redactor-Colaborator Sâmbătă, 02 Decembrie 2017
cum sa fii la job
S-ar putea sa va intereseze si:
citeste si comenteaza
citeste si comenteaza
citeste si comenteaza
citeste si comenteaza
De acelasi autor:
citeste si comenteaza
citeste si comenteaza
citeste si comenteaza
citeste si comenteaza
comentarii:
- Cele mai frumoase plaje din Aruba: unde sa te relaxezi pe nisipul alb
- Curatarea pardoselilor din gresie, lemn si beton: ce detergent folosesti?
- Procedurile legale pentru import/export folosind containere maritime
- Top 5 cauze ale problemelor renale la caini si cum pot fi prevenite prin controale regulate?
- 3 modalitati de a optimiza spatiul de lucru de acasa