10 motive pentru care nu vrei sa fii manager
Iti doresti un job ca manager? Inainte de a te entuziasma peste masura, asigura-te ca stii cu adevarat ce presupune un astfel de job.Iata care sunt cele mai dificile parti ale acestui job. Daca nu esti pregatita sa le faci fata, atunci managementul nu este pentru tine.
1. Vei lua decizii ce nu vor fi agreate
Fie ca e vorba de a concedia pe cineva sau ceri sa se lucreze peste program, vei lua uneori decizii ce nu iti vor incanta echipa.
2. Vei spune oamenilor ca nu isi mai fac bine treaba
Uneori aceste persoane iti pot fi prietene sau pot fi oameni care se straduiesc cu adevarat, insa pe primul loc este succesul echipei si al firmei. Este o discutie grea si inconfortabila, insa nu poti scapa de acest lucru intrucat un managerare si aceasta misiune.
3. Vei concedia oameni
Te poti imagina spunandu-i cuiva ca este ultima sa zi de lucru? Daca nu, gandeste-te de doua ori inainte de a alege sa devii manager.
4. Vei refuza colegi
Vei fi nevoita sa spui nu destul de des-cererilor de marire a salariului sau de promovare, nu poti accepta orice pretentie chiar daca vei aduce nemultumiri si suparari.
5. Cand vor fi probleme tu vei fi raspunzatoare
Daca lucrurile merg foarte bine va fi meritul echipei tale. Insa atunci cand apar probleme tu vei responsabila. Chiar daca a fost vina unui angajat tu trebuie sa raspunzi pentru greseala lui.
6. Deciziile tale sunt cele mai importante
Daca nu angajezi persoana potrivita sau vii cu o idee nepotrivita, hotararile tale pot aduce probleme companiei. Orice ai decide, cat de neinsemnat, ar fi poate avea urmari pe viitor.
7. Vei fi nevoita sa aplici reguli cu care nu esti de acord
Nu esti de acord cu politica sefului tau in legatura cu programul de lucru? Nu ai ce face, este datoria ta sa aplici aceste reguli chiar daca nu sunt pe placul tau.
8. Prietenia cu angajatii trebuie sa aiba o limita
Ca si manager nu poti fi la fel de apropiat de colegii de serviciu ca inainte. Tu esti managerul lor si trebuie sa te impui ca atare pentru a fi respectata.
9. Orice gest iti va fi analizat
Orice ce spune sau face managerul este atent analizat si comentat. Daca iti arati entuziasmul pentru o anumita idee, ceilalti vor crede ca e cea mai buna solutie. Daca vei lipsi o zi intreaga oamenii vor vorbi despre acest lucru incontinuu.
10. Nu vei mai fi la fel de simpatizata
Daca esti un bun manager vei lua decizii ce vor supara sau enerva pe ceilalti. Trebuie sa te obisnuiesti cu ideea ca oamenii iti vor contesta deciziile pentru ca nu poti multumi pe toata lumea. Mereu vor exista persoane impotriva ta si persoane care iti sprijina deciziile.
Un articol de: Maria Marusec
Postat de: Redactor-Colaborator Joi, 19 Ianuarie 2012
calitati, manager
S-ar putea sa va intereseze si:
citeste si comenteaza
citeste si comenteaza
citeste si comenteaza
citeste si comenteaza
De acelasi autor:
citeste si comenteaza
citeste si comenteaza
citeste si comenteaza
citeste si comenteaza
comentarii:
- 3 modalitati de a optimiza spatiul de lucru de acasa
- Beneficiile otetului de mere: utilizari in bucatarie si sanatate
- Secretele unei petreceri reusite: 5 reguli de care sa tii cont
- Tipuri de saltele pentru anumite categorii de oameni si/sau obiceiuri de dormit
- Sanatatea cerebrala: care sunt investigatiile care ajuta in evaluarea acesteia?