Despre ingrijirea parului (III)

Ca si silueta, parul are nevoie de o "dieta" echilibrata. Afla ce trebuie sa incluzi in meniul tau zilnic pentru a avea un par puternic si sanatos, dar si cele mai frecvente greseli pe care le facem in ingrijirea parului.

 

Dieta pentru un par sanatos

Alimentele bogate in proteine precum pestele, lactatele, carnea slaba, ouale si legumele sunt surse de aminoacizi esentiali, necesari pentru reconstructia firului de par.

O sursa bogata in vitamine sunt verdeturile si fructele. Incearca sa consumi cat mai multe salate de legume asezonate cu verdeata din abundenta.

Fructele proaspete contin vitamina C, importanta pentru mentinerea starii de sanatate a parului.

Cerealele sunt bogate in vitamine si minerale. Zincul intareste radacina firului de par, iar vitaminele din clasa B stimuleaza refacerea keratinei, componenta de baza a structurii parului.

Toate aceste alimente au o actiune antioxidanta, care in plus combat matreata.

Greseli frecvente de ingrijire a parului

Parul degradat - uscarea cu foehnul. Chiar daca este o cale mai usoara pentru a obtine un plus de volum, uscarea parului cu foehnul afecteaza si mai tare parul degradat.

Parul gras - spalarea neregulata a parului. Spalarea la intervale regulate de timp este esentiala pentru acest tip de par. Daca optezi pentru spalarea zilnica, alege un sampon cu actiune blanda, cu PH neutru. Evita produsele cu efect degresant puternic pentru ca rezultatul va fi invers - glandele sebacee vor produce si mai mult sebum.

Parul cret - indreptarea parului cu placa. Cruta-ti parul si cauta alte solutii pentru diminuarea volumului. O tunsoare mai scurta, de exemplu, va lumina trasaturile, ajutandu-te sa scapi de buclele nedorite.

Parul fin - filarea suvitelor. Principala problema a parului fin este lipsa de volum. Insa filarea suvitelor nu este solutia ideala, deoarece parul se va degrada mult mai rapid si va capata un aspect matuit. Mult mai indicat este adoptarea unei coafuri in trepte.


Nota obtinuta:
10 (2 voturi)
3923 vizite
Noteaza si tu acest articol:
10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

Postat de: Alexandra-Lupsa Marţi, 01 Februarie 2011

Etichete pentru acest articol:

ingrijirea-parului, proteine, aminoacizi, sanatatea-parului, keratina, par-degradat, par-gras, par-cret, par-fin


S-ar putea sa va intereseze si:

Unghiile vorbesc despre sanatatea ta, asadar studiaza-le cu atentie. Unghiile sanatoase [..]
citeste si comenteaza
Floarea echivalenta feminitatii Florile au menirea de a aduce zambetul in viata fiintelor [..]
citeste si comenteaza
Una dintre cele mai bune inventii la capitolul manichiura este gelul UV. Cu ajutorul [..]
citeste si comenteaza
Ceaiul din frunze de nuc este o minune pentru podoaba noastra capilara, datorita [..]
citeste si comenteaza

De acelasi autor:

Odata cu sfarsitul concediului, cu siguranta ca sindromul post-vacanta va inlocui starea relaxata [..]
citeste si comenteaza
Sub soarele domol al Greciei, poti invata o lectie de istorie combinata cu relaxare. Chiar si prin [..]
citeste si comenteaza
Inca din adolescenta, ma intrebam cum reusesc femeile sa se machieze atat de ordonat si ingrijit. [..]
citeste si comenteaza
Zincul este un element esential pentru om, de o importanta biologica si de sanatate publica [..]
citeste si comenteaza

comentarii:

Adauga comentariu

Care este varsta ta, cititoare a portalului www.femeiastie.ro?

  • - 10 ani
  • 11 - 14 ani
  • 15 - 18 ani
  • 19 - 24 ani
  • 25 - 30 ani
  • 31 - 35 ani
  • 36 - 40 ani
  • 41 - 45 ani
  • 46 - 50 ani
  • 50 + ani

vezi rezultate