Cum sa ai un somn bun?

somn-bun

Un somn defectuos strica mersul corect al vietii noastre, determinad stari de anxietate, nervozitate extrema, chiar isterie si imposibilitatea - la un moment dat - de a ne mai odihni. Ne culcam obositi, adormim greu, ne trezim de cateva ori peste noapte, adormim cu greu spre dimineata si apoi suna ceasul care ne aminteste ca trebuie sa o luam de la capat

Indusa in timp, aceasta stare ne poate da peste cap  moralul si ne poate aduce boli atat de ordin psihic, cat si fizic. Somnul este un factor foarte important in viata noastra, indispensabil chiar si deloc de ignorat. Pierderea mai multor nopti in sir, luni sau ani la rand deregleaza metabolismul si ne trasnforma insesizabil in niste persoane bolnavicioase cu frica si....oboseala in oase, la propriu.

Daca stii ca ai probleme cu somnul si astepti sa se rezolve de la sine, aceasta asteptare te sfatuiesc sa nu fie mai indelungata de o luna. Nu te arunca imediat asupra pastilelor, ci incearca sa iti pregatesti singura somnul, inca din timpul zilei, atat prin intermediul gandului, cat si al alimentatiei potrivite.

► Incercati sa mancati mai putina carne o perioada, daca sunteti adepti ai ei.
► Inlocuiti ciorbele cu supe usoare de cartofi si legume si ceapa.
► Inlocuiti carnea de porc cu cea de pui sau peste
► Consumati multe fructe somn-bun.jpg
► Inainte de culcare beti un pahar de lapte cald, un ceai de tei sau macar mancati un iaurt natural. Aceste alimente induc un somn linistit, sanatos (si nu fortat asa cum fac pastilele)
► Pe cat posibil, evitati consumul de cafea, coca-cola sau ceai negru dupa ora 17:00
► Se recomanda seara, ca inainte de somn, sa nu se manance prea mult, ci mai usor si mai putin, axandu-ne pe paine prajita, branza, cascaval, smantana, iaurturi si fructe, eventual  mere, pentru ca ele sunt considerate un bun sedativ.
► Luati vitamine usoare cateva zile, pana la 14, facand pauza de alte doua saptamani si reluand vitaminele.
► Luati capsulele in timpul mesei. Continutul lor va fi mai bine asimilat.
► Consuma cateva cubulete de ciocolata zilnic si cate o banana cat mai des
► Incearca sa nu te mai autosugestionezi seara inainte de culcare. Daca din nou te vei gandi ca urmeaza o noapte alba...e foarte posibil ca asa sa fie.
► Consuma magneziu si vitamina B: ele ajuta la mentinerea unui bun echilibru psihic.
► E posibil sa nu ai timp, insa cateva exercitii fizice te pot ajuta seara, inainte de culcare.

Multa grija la ce mancati in cursul zilei, mai ales seara si la autosugestie. Lasati grijile pe a doua zi. Somnul este bun. Este sanatos, este vital!
Ca sa nu mai spunem ca...ne face si mai frumoase! :)
 

Nota obtinuta:
10 (4 voturi)
2331 vizite
Noteaza si tu acest articol:
10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

Postat de: Sorina-Corneanu Marţi, 08 Martie 2011

Etichete pentru acest articol:

sanatate, somn -sanatos, alimentatie corecta, somn-bun, insomnii


S-ar putea sa va intereseze si:

De cate ori ne simtim rau, vulnerabili sau pur si simplu slabiti ne grabim sa cumparam [..]
citeste si comenteaza
Auzim tot mai des in jur “sunt obosita”, “ce obosita sunt”, “nu mai pot de [..]
citeste si comenteaza
Stii ca vin sarbatorile, dar dintr-oadata racesti si nu te simti prea bine. Ca sa stii ce [..]
citeste si comenteaza
Cand vine vorba de inaintarea in varsta, timpul isi spune cuvantul in ceea ce priveste [..]
citeste si comenteaza

De acelasi autor:

Hidrosadenita reprezinta inflamarea unei glande sudoripare - care produce „transpiratia” si al [..]
citeste si comenteaza
Firele impletite perfect, cu multa grija si foarte mult drag. Un cordon subtire si delicat care se [..]
citeste si comenteaza
Haideti sa facem un exercitiu de imaginatie. Inchideti ochii si ganditi-va ca sunteti undeva, [..]
citeste si comenteaza

comentarii:

Adauga comentariu

Care este varsta ta, cititoare a portalului www.femeiastie.ro?

  • - 10 ani
  • 11 - 14 ani
  • 15 - 18 ani
  • 19 - 24 ani
  • 25 - 30 ani
  • 31 - 35 ani
  • 36 - 40 ani
  • 41 - 45 ani
  • 46 - 50 ani
  • 50 + ani

vezi rezultate