Reclama - filmul vietii noastre

Televisions_Greatest_Hits_The_Commercials

Ma uit la un film bun, sambata seara. Un suierat de vant ma face sa arunc o privire catre geam; afara este frig si vant si tocmai a inceput ploaia. Ma invelesc mai bine si continui vizionarea. Personajele principale tocmai incep o discutie cruciala, in care se va afla cine este criminalul. Brusc, discutia acestora este intrerupta de un calup de publicitate interminabil. Numar pe ceas fix 20 de minute de publicitate, iar cand se reia filmul discutia celor doua personaje si-a pierdut suspansul si ma cuprinde plictiseala incercand sa-mi amintesc despre ce vorbeau cei doi.

Despre orice si nimic

Ce anume am vazut in cele 20 de minute care mi-au intrerup filmul? Reclame la tampoane, vopsea si ruj, exact in ordinea asta. A, sa nu uit de medicamentele de raceala, adica reclamele de sezon. Poate nu ar fi atat de deranjant daca aceste intreruperi ar fi bine gandite si realizate, dar nu este asa. Majoritatea reclamelor sunt ori puerile, ori nu au sens si il determina pe telespectator sa schimbe postul pentru a scapa de ele, nicidecum nu au puterea de a te convinge sa cumperi un anume produs.

Top five – all comment

In cele ce urmeaza am realizat un mic top al celor mai nereusite reclame din ultimele luni.

1.      Reclama tampoanelor care devin umbrele de plaja si sezlonguri; cine a avut ideea asta oare? Barbat, femeie, ce o fi, este clar ca are o gandire cel putin ciudata daca a fost in stare sa nascoceasca asa ceva, iar altii au aprobat-o si au mai si difuzat-o!

2.      Reclama la iaurt in care toata lumea are niste limbi supradimensionate; am citit undeva ca oamenii s-au salbaticit, iar cainii s-au civilizat si probabil si cei care au realizat reclama au citit si au tinut sa ilustreze cumva ideea. Si au reusit sa faca o reclama in care oamenii se intorc la timpurile trecute si “ling” iaurt.                                                  

P.S. Probabil pisicile si cainii persoanelor din reclama mananca iaurtul cu lingurita.

3.      Seria reclamelor in care apar copii mari, dar care gandesc putin. Ei, aici exemplele sunt multe, unele vechi – puiul zburator, altele mai noi – copilul salbatic care nu a mai vazut cascaval, etc. Toate au in comun o idee de baza: fac din copii niste omuleti mult prea naivi, care scot pe gura “porumbei” pe banda, desi au trecut de mult de varsta “perlelor” copilaresti, sau fac lucruri mai mult decat trasnite, care se vor a fi “sotii” specifice varstei, dar de fapt nu reusesc sa arate decat exemple ale lipsei de educatie tot mai des intalnita la noua generatie.

4.      O alta moda bine impamantenita printre realizatorii de reclame este “produsul obisnuit”. Fie ca este vorba despre detergent, sapun, sampon, toate sunt comparate cu o anume marca, al carui produs neobisnuit, este intotdeauna cu 100% mai bun decat celalalt. Problema este ca atunci cand vrei sa cumperi produsul de la marca “obisnuit”, acesta nu e de gasit in magazine.

5.      Reclamele la medicamentele pentru digestive. Deci suntem o natie de femei constipate si barbati balonati. Si toti, indiferent de sex, avem matreata. Ca sa fac o paranteza, avand in vedere ca majoritatea sampoanelor se adreseaza celor cu probleme ale scalpului. Una dintre reclamele de “profil digestiv” sugereaza ca liantul romancelor, esenta spiritului patriotic care le uneste pe aceste fiinte este chiar constipatia si remediul impotriva ei.

Exceptia mereu prezenta

In extrema cealalta, in materie de laude, aproape toate reclamele la masini sunt foarte reusite. Sunt amuzante, inovative si reusesc sa se faca remarcate sau macar retinute cateva momente dupa difuzare. Cine nu isi aminteste masina care se transforma intr-un robot dansator? Sau joaca masinilor prin oras?

O alta reclama reusita, dar ceva mai veche, este reclama la branza pufoasa asemuita cu finetea unei pisicute, si ea la randul ei, pufoasa. Sau poate mamele isi amintesc mai bine puisorii dansatori din reclama la un sampon pentru copii, care precis au reusit sa-I atraga pe cei mici.

Si daca as vrea as putea continua cu exemplele pozitive si reusite, dar nu este cazul. Chiar si cu cele cateva exceptii memorabile, majoritatea, care da intotdeauna tonul, este constituita din incercari nereusite de a-I atrage atentia unui telespectator plictisit si obosit, obisnuit sa ignore imaginile care I se perinda in fata ochilor dupa o zi lunga de munca.

Nota obtinuta:
10 (4 voturi)
1860 vizite
Noteaza si tu acest articol:
10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

Postat de: Simona Sâmbătă, 13 Noiembrie 2010

Etichete pentru acest articol:

reclama, timp, film, top cinci, reclame plictisitoare, reclame stupide, reclame interesante, reclame-haioase, publicitate, filme



S-ar putea sa va intereseze si:

Am ajuns in a 9-a luna din an, in septembrie, inceputul toamnei, cand se mai simt cele [..]
citeste si comenteaza
Ne apropiem cu pasi repezi de anul cel nou. Incheiem o etapa si suntem pregatiti sa [..]
citeste si comenteaza
Cu totii am auzit de “gandire pozitiva”, de ideea conform careia daca emiti o energie [..]
citeste si comenteaza
Inca de saptamana trecuta au fost scoase la Patriarhia din Bucuresti Moastele Sf. Mare [..]
citeste si comenteaza

De acelasi autor:

S-a picat bac-ul! - Inca un articol despre bacalaureatul 2011 Anul aceasta s-a produs [..]
citeste si comenteaza
Dupa multa truda, ai reusit, in sfarsit, sa treci examenul pentru permisul auto si esti sofer cu [..]
citeste si comenteaza
Ce este interesant este faptul ca Mishil a fost o femeie reala, care a trait intre anii 540-600 (cu [..]
citeste si comenteaza
Republica Dominicana este renumita ca destinatie turistica pentru plajele sale cu nisip alb si [..]
citeste si comenteaza

comentarii:

Adauga comentariu

Care este varsta ta, cititoare a portalului www.femeiastie.ro?

  • - 10 ani
  • 11 - 14 ani
  • 15 - 18 ani
  • 19 - 24 ani
  • 25 - 30 ani
  • 31 - 35 ani
  • 36 - 40 ani
  • 41 - 45 ani
  • 46 - 50 ani
  • 50 + ani

vezi rezultate