Greutatile colectionarului

Greutăţile_colecţionarului

Asa cum v-am promis intr-un articol precedent revin cu acest nou material pentru a face o scurta radiografie a problemelor, greutatilor si impedimentelor cu care colectionarii de ceasuri se confrunta in demersurile lor de a-si promova si dezvolta colectiile.

Fiindca fara nici un dubiu ca intretinerea, pastrarea si marirea unei colectii este o intreprindere foarte migaloasa si costisitoare, care ii determina pe foarte multi sa renunte ori imediat, ori pe parcurs. Dar pentru a evita instalarea plictiselii, va propun in continuare sa vedem care sunt greutatile si impedimentele majore ale colectionarilor de ceasuri si nu numai.

 

Securitatea – grija pentru colectia fiecaruia este data si de valoarea de patrimoniu a colectiei detinute, fiindca vor trebui sisteme de securitate diferite in cazul unor piese unicat de acum cateva secole fata de niste replici cumparate de la talciocul de week-end din orasul tau.

 

Garantia – fiindca este o meserie ce impune foarte multi ani de studiu si experienta si sunt foarte putini pe piata, evaluatorii percep (de cele mai multe ori) tarife care ii fac pe detinatorii de ceasuri sa se lipseasca de certitudinea si garantia ca detin un original.

 

Portabilitatea – este data de cele mai multe ori de dimensiunile si valoarea colectiei, deoarece este mult mai facil sa transporti si sa expui o colectie de 50 de ceasuri de mana din secolul al XX-lea, fata de o colectie 100 de ceasuri de buzunar din secolul al XIX-lea.

 

Prezentarea – orice colectie, care se respecta, trebuie expusa si prezentata intr-un spatiu corespunzator si adecvat, adica o galerie de arta sau intr-o sala de muzeu, aceste spatii implica, de fiecare data, costuri pe care multi dintre colectionari nu si le pot permite.

 

Originalitatea  - daca detii aceeasi colectie (fie ea si valoroasa), care a mai fost expusa si prezentata si de altii, lumea isi va pierde din interes, asa ca cel mai bine ar fi sa te reorientezi catre o alta tematica, care chiar daca nu va fi la fel de valoroasa, va fi mai atractiva si spectaculoasa.

 

Promovarea – ca sa ai o colectie cunoscuta (si apreciata), trebuie sa o promovezi cat mai mult si mai intens, un site sau blog nu este intotdeauna cea mai eficienta solutie, asa ca pliantele, cataloagele si flyerele firmelor de advertising (pe bani multi) sunt solutia.

 

Atractivitatea – o colectie este atat de atractiva pe cat de pasionat, implicat si frenetic este detinatorul acesteia. Fiindca intotdeauna aceste elemente se vor rasfrange si in spectaculozitatea ceasurilor din colectie, indiferent de opiniile sosite din afara acestei arii.

 

Internationalitatea – pentru a avea o colectie foarte valoroasa, aceasta trebuie sa fie prezentata international. Din pacate, in ciuda globalizarii tot mai accentuate, sa prezinti o colectie international, este „misiune imposibila”, mai ales daca detii piese de patrimoniu.

 

Profitabilitatea – colectiile nu aduc niciodata un profit imediat, ci mereu este nevoie de trecerea multor ani numai pentru amortizarea investitiei, iar daca doresti sa inregistrezi venituri imediate, atunci cu siguranta ca nu colectiile de ceas reprezinta solutia.

 

Speculativitatea – un ceas produs in serie limitata sau (mai rau, unicat) pe care ti-l doresti parte a colectiei tale, va fi supus intotdeauna supraevaluarii si va reprezenta un adevarat paradis pentru toti samsarii si speculantii care cunosc acest lucru.

 

Intretinerea  - simpla stergere de praf a unei piese de colectie, poate reprezenta o cheltuiala importanta, mai ales atunci cand discutam despre obiecte de patrimoniu, fiindca nu poti sterge cu servetele umede de la super market o opera de arta.

 

Informarea – pentru a fi cat mai bine documentat si informat, un colectionar, trebuie sa participe la simpozioane, cursuri, expozitii, targuri si intalniri, iar toate aceste actiuni implica, de fiecare data, un efort financiar substantial din partea sa.

 

Colectionarii sunt (de cele mai multe ori) oameni obisnuiti, manati doar de pasiunea pentru ceasuri, tocmai acest lucru este generatorul greutatilor si impedimentelor prezentate in acest material. Daca toti colectionarii ar fi multimilionari in euro, atunci cu siguranta acest articol nu ar fi fost scris niciodata, iar dumneavoastra ati fi admirat multe ceasuri in colectiile private ale unor mari companii.

 

Colectiile de ceasuri au avut, au si vor avea intotdeauna un farmec aparte, poate si datorita faptului ca reusesc sa ne fascineze, cu mecanismele lor foarte diferite, dar intotdeauna asemanatoare, prin varietatea de modele, forme, culori si mecanisme. Cine stie, poate si acestia au fost factori care au determinat aparitia greutatilor, impedimentelor si problemelor din activitatea unui colectionar.

 

Asa cum se poate observa, o colectie implica de fiecare data, eforturi financiare, organizatorice si emotionale. Fiindca nu exista indoiala ca cel mai simplu lucru este sa-ti faci o colectie de ceasuri, partea dificila si anevoioasa va interveni atunci cand intretinerea si marirea colectiei va deveni o obligativitate si nu doar o optiune. Insa, despre cum se depoziteaza, intretine si extinde o colectie de ceasuri, imi voi lua libertatea sa va vorbesc (scriu) intr-un viitor articol deoarece reprezinta un domeniu mult prea vast ce nu s-ar incadra acum aici.

Nota obtinuta:
10 (13 voturi)
1061 vizite
Noteaza si tu acest articol:
10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

Postat de: Robert-Codescu Miercuri, 05 Martie 2014

Etichete pentru acest articol:

despre ceasuri, colectii de ceasuri, colectionari de ceasuri, intretinerea ceasurilor, costuri colectie


S-ar putea sa va intereseze si:

Fiecare dintre noi are nevoie de un hobby. Trebuie sa ne umplem cumva timpul in mod [..]
citeste si comenteaza
Pasiunea este ceva de care te bucuri si pe care il faci oricand, nu conteaza ora, ziua, [..]
citeste si comenteaza
Coltul colectionarului este un anticariat online, cu o bogata oferta de carte, acoperind [..]
citeste si comenteaza
Muzica este pentru mine oaza de aer, intr-o lume zgomotoasa si plina de tertipuri menite [..]
citeste si comenteaza

De acelasi autor:

Fiindca foarte multi dintre dumneavoastra, cei care ne cititi, ne-ati cerut informatii despre [..]
citeste si comenteaza
Cu o traditie de 110 ani, Festina a devenit de-a lungul anilor, unul din cele mai celebre branduri [..]
citeste si comenteaza
Londonezii il au pe „Amiralul Horatio Nelson”, cei din Copenhaga o au pe „Mica Sirena”, [..]
citeste si comenteaza
Cormaia este o localitate componenta a statiunii Sangeorz-Bai, Cormaia este un rau in judetul [..]
citeste si comenteaza

comentarii:

Adauga comentariu

Care este varsta ta, cititoare a portalului www.femeiastie.ro?

  • - 10 ani
  • 11 - 14 ani
  • 15 - 18 ani
  • 19 - 24 ani
  • 25 - 30 ani
  • 31 - 35 ani
  • 36 - 40 ani
  • 41 - 45 ani
  • 46 - 50 ani
  • 50 + ani

vezi rezultate