Puterea publicitatii sau romanii spun lucruri trasnite!

Ideea acestui articol mi-a venit parafrazand o emisiune celebra (la vremea ei) de la TV. Mai exact folosirea marcilor inregistrate ca si cuvinte 100% romanesti.

Sa incep sa va detaliez si sa va explic mai pe indelete: „Sa iei si tu niste dero daca ajungi in piata!” asta in ciuda faptului ca se stie foarte bine ca „Dero” este o marca de detergenti si ca nu are unitate de masura (un dero, doua derouri!) si ca nimeni nu cerem vanzatoarei un detergent anume decat dupa ce suntem rugati sa specificam marca. O alta marca impamantenita este si Adidas, fiindca azi nimeni nu-si mai ia pantofi de sport, ci toti ne luam adidasi asta chiar daca pe cutia pantofilor este trecuta mare sigla si denumirea unei alte marci sportive.

Insa cea mai „romanizata” companie este fara doar si poate Xerox care a dezvoltat si un verb in limba romana. Toata lumea merge sa „traga la xerox de parca am fi vite si animale de tractiune, iar conjugarea verbului a xeroxa este facila pentru oricine. Poate asta se datoreaza si faptului ca in perioada comunista si cea imediat urmatoare, principala companie de copiatoare prezenta la noi in tara era cea sus amintita. Mai in gluma, mai in serios stau si ma intreb oare ce s-ar fi intamplat, daca la acea vreme, compania Cannon ar fi fost cea mai implementata in economia romaneasca am fi mers toti sa … cannonizam niste documente!?

Sa nu uitam sa luam pampersi pentru cei mici, care indiferent de ce scrie pe ambalaj, nu sunt scutece pentru copii sau adulti cu incontinenta, ci intotdeauna sunt pampersi si nimeni nu ne intreaba de ce!?

Despre blugi nu mai vorbim, caci nu am mai finaliza articolul; chiar daca nu sunt albastri (blue jeans = pantalon din panza albastra) mereu vom vrea niste blugi negri, albi sau maro si niciodata albastri!

Vegeta nu face nici ea nota discordanta de la aceasta tema abordata, asa ca indiferent daca este Knorr, Maggi sau Delikat, mereu v-om intreba vanzatorul de pe raionul supermarketului daca are si unde gasim niste vegeta!?

Nu vreau sa fac filozofia batului de chibrit, dar ma gandesc ca in procesul nostru de europenizare si adoptarea standardelor internationale nu ar strica sa fim mai atenti la felul in care vorbim!

P.S. Sper sa nu fiu acuzat cu acest scurt articol al meu de publicitate mascata, fiindca intre noi fie vorba, la publicitatea asta contribuim cu totii fara sa ne dam seama si fara sa primim sumele cuvenite din difuzarea „spoturilor publicitare” in conversatiile si dialogurile noastre zilnice!

Nota obtinuta:
9.8 (29 voturi)
2674 vizite
Noteaza si tu acest articol:
10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

Postat de: Robert-Codescu Marţi, 15 Noiembrie 2011

Etichete pentru acest articol:

publicitate, spoturi


S-ar putea sa va intereseze si:

Chiar daca Sarbatorile Pascale bat la usa, in acest articol nu o sa va vorbesc despre [..]
citeste si comenteaza
Femeile sunt pasionate de bijuterii, obiecte vestimenatare, genti, pantofi, insa arma lor [..]
citeste si comenteaza
Cu un secol de istorie sportiva si inovatii, Converse reprezinta mult mai mult decat [..]
citeste si comenteaza
Musette este unul dintre putinele branduri romanesti care au succes si sunt apreciate si [..]
citeste si comenteaza

De acelasi autor:

Fiindca nu ne indoim nicio clipa ca deja multi dintre dumneavoastra ati citit aici articolul [..]
citeste si comenteaza
Titlul acestui articol se vrea a fi un alt semnal de alarma tras la numarul tot mai scazut al [..]
citeste si comenteaza
Asa cum v-am promis intr-un articol anterior revin cu cateva sfaturi pentru promovarea, cresterea [..]
citeste si comenteaza
Intr-o lume aflata intr-o continua competitie si o permanenta ierarhizare, nu mai mira pe nimeni ca [..]
citeste si comenteaza

comentarii:

Adauga comentariu

Care este varsta ta, cititoare a portalului www.femeiastie.ro?

  • - 10 ani
  • 11 - 14 ani
  • 15 - 18 ani
  • 19 - 24 ani
  • 25 - 30 ani
  • 31 - 35 ani
  • 36 - 40 ani
  • 41 - 45 ani
  • 46 - 50 ani
  • 50 + ani

vezi rezultate