Puterea publicitatii sau romanii spun lucruri trasnite!

Ideea acestui articol mi-a venit parafrazand o emisiune celebra (la vremea ei) de la TV. Mai exact folosirea marcilor inregistrate ca si cuvinte 100% romanesti.

Sa incep sa va detaliez si sa va explic mai pe indelete: „Sa iei si tu niste dero daca ajungi in piata!” asta in ciuda faptului ca se stie foarte bine ca „Dero” este o marca de detergenti si ca nu are unitate de masura (un dero, doua derouri!) si ca nimeni nu cerem vanzatoarei un detergent anume decat dupa ce suntem rugati sa specificam marca. O alta marca impamantenita este si Adidas, fiindca azi nimeni nu-si mai ia pantofi de sport, ci toti ne luam adidasi asta chiar daca pe cutia pantofilor este trecuta mare sigla si denumirea unei alte marci sportive.

Insa cea mai „romanizata” companie este fara doar si poate Xerox care a dezvoltat si un verb in limba romana. Toata lumea merge sa „traga la xerox de parca am fi vite si animale de tractiune, iar conjugarea verbului a xeroxa este facila pentru oricine. Poate asta se datoreaza si faptului ca in perioada comunista si cea imediat urmatoare, principala companie de copiatoare prezenta la noi in tara era cea sus amintita. Mai in gluma, mai in serios stau si ma intreb oare ce s-ar fi intamplat, daca la acea vreme, compania Cannon ar fi fost cea mai implementata in economia romaneasca am fi mers toti sa … cannonizam niste documente!?

Sa nu uitam sa luam pampersi pentru cei mici, care indiferent de ce scrie pe ambalaj, nu sunt scutece pentru copii sau adulti cu incontinenta, ci intotdeauna sunt pampersi si nimeni nu ne intreaba de ce!?

Despre blugi nu mai vorbim, caci nu am mai finaliza articolul; chiar daca nu sunt albastri (blue jeans = pantalon din panza albastra) mereu vom vrea niste blugi negri, albi sau maro si niciodata albastri!

Vegeta nu face nici ea nota discordanta de la aceasta tema abordata, asa ca indiferent daca este Knorr, Maggi sau Delikat, mereu v-om intreba vanzatorul de pe raionul supermarketului daca are si unde gasim niste vegeta!?

Nu vreau sa fac filozofia batului de chibrit, dar ma gandesc ca in procesul nostru de europenizare si adoptarea standardelor internationale nu ar strica sa fim mai atenti la felul in care vorbim!

P.S. Sper sa nu fiu acuzat cu acest scurt articol al meu de publicitate mascata, fiindca intre noi fie vorba, la publicitatea asta contribuim cu totii fara sa ne dam seama si fara sa primim sumele cuvenite din difuzarea „spoturilor publicitare” in conversatiile si dialogurile noastre zilnice!

Nota obtinuta:
9.8 (29 voturi)
2781 vizite
Noteaza si tu acest articol:
10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

Postat de: Robert-Codescu Marţi, 15 Noiembrie 2011

Etichete pentru acest articol:

publicitate, spoturi


S-ar putea sa va intereseze si:

Cu mult timp in urma, o fetita pe nume Estee, lasa jucarile traditionale varstei sale [..]
citeste si comenteaza
Pedro Garcia Maggi este inventatorul unui brand barbatesc folosit cu precadere de femei. [..]
citeste si comenteaza
Cu mari emotii, asteptam Oscarurile parfumurilor! In curand, pe data de 21 mai 2012, la [..]
citeste si comenteaza
Au trecut peste 150 de ani de la nasterea uneia dintre cele mai de seama personalitati [..]
citeste si comenteaza

De acelasi autor:

Fara nici un dubiu ca titlul nu spune mare lucru multora dintre noi, insa este o mare diferenta [..]
citeste si comenteaza
“Cine face ca mine, ca mine sa pateasca!”, asa spune un proverb si asa zic si eu cand va [..]
citeste si comenteaza
Din pacate, foarte putina lume stie ca pe teritoriul orasului valcean Calimanesti se afla o [..]
citeste si comenteaza
Cand te inregistrezi cumva, undeva in lumea virtuala cu siguranta te gandesti ca vei avea de [..]
citeste si comenteaza

comentarii:

Adauga comentariu

Care este varsta ta, cititoare a portalului www.femeiastie.ro?

  • - 10 ani
  • 11 - 14 ani
  • 15 - 18 ani
  • 19 - 24 ani
  • 25 - 30 ani
  • 31 - 35 ani
  • 36 - 40 ani
  • 41 - 45 ani
  • 46 - 50 ani
  • 50 + ani

vezi rezultate