Top 5 seminte benefice pentru organism

ID-10055427

In timpul verii obisnuim sa consumam cat mai multe legume si fructe pentru a ne vitaminiza si energiza corpul. In randurile urmatoare va voi prezenta un top de cinci seminte ce nu trebuie sa lipseasca din alimentatia noastra.

O alimentatie sanatoasa nu inseamna numai consumarea legumelor si a fructelor, ci si a lactatelor si a semintelor. Nu multa lume da importanta semintelor, desi acestea au puteri vindecatoare asupra organismului.

1. Semintele de in – foarte putina lume le include in alimentatie desi sunt unele dintre semintele cu cel mai mare continut de substante nutritive. Contin multe minerale, acizi grasi esentiali Omega 3 si fitoestrogeni. Semintele de in reduc nivelul glicemiei, protejeaza inima, te scapa de constipatie, ajuta la scaderea colesterolului si te ajuta sa slabesti. Semintele de in pot fi consumate in salate, in iaurt alaturi de cereale, le poti adauga in diferite aluaturi sau compozitii. Se spune ca semintele de in sunt mai usor asimiliate de organism daca sunt macinate.

2. Semintele de susan -  sunt bogate in vitamine si minerale dar sunt si o buna sursa de calciu. Semintele de susan detoxifica ficatul si rinichii, intaresc sistemul imunitar si contribuie la scaderea colesterolului. Desi ajuta la reglarea metabolismului trebuie consumate cu prudenta deoarece sunt bogate  in calorii. Semintele de susan pot fi consumate in salate, in iaurturi in supe si chiar sub forma de desert.

3. Semintele de dovleac - sunt o sursa excelenta de magneziu si fier. Ca si beneficii semintele de dovleac au un efect echilibrant glandular si nervos, regleaza colesterolul, desfunda vasele de sange si ajuta la eliminarea parazitiilor intestinali. Semintele de dovleac pot fi consumate in salate, in iaurturi sau alaturi de o portie de legume sote.

4. Semintele de chimen - contin caroten si sunt bogate in uleiuri esentiale. Chimenul nu este ceva necunoscut gospodinelor care il au de multa vreme in bucatarie si il folosesc in diferite mancaruri pentru aroma sa speciala. Semintele de chimen ajuta la digestie fiind utile pentru tulburarile digestive si actioneaza ca un laxativ natural. De asemenea, in cazul in care suntem raciti tusea si durerile in gat pot fi combatute cu semintele de chimen. Le putem consuma sub forma de ceai, tincturi, cat si extern sub forma de uleiuri.

5. Semintele de chia - au un continut mare de acizi grasi esentiali Omega 3 sunt bogate in magneziu si calciu. Ca si proprietati ajuta la scaderea colesterolului, se digera usor, reduc senzatia de foame si te ajuta sa slabesti. Pot fi consumate in budinci, salate, iaurt sau pot fi o gustare sanatoasa.

Un articol de: Anca Avarvare

Nota obtinuta:
9.6 (29 voturi)
3372 vizite
Noteaza si tu acest articol:
10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

Postat de: Redactor-Colaborator Luni, 28 Mai 2012

Etichete pentru acest articol:

"seminte", "vitamine", "sanatate", "alimentatie sanatoasa", "energie", "salate"



S-ar putea sa va intereseze si:

Nutritionistii considera ca mancarea integrala are un tipar care se aseamana cu un organ [..]
citeste si comenteaza
Vara organismul nostru este mai solicitat decat in general datorita stresului termic, [..]
citeste si comenteaza
Inca de la inceput, autorul doreste sa atraga atentia ca acesta nu este un articol pro [..]
citeste si comenteaza
Incepem acest articol cu precizarea ca nu s-a gresit plasarea unei destinatii turistice [..]
citeste si comenteaza

De acelasi autor:

Senzatia de frumusete are mai multe surse si parfumurile sunt cu siguranta una dintre ele.Atunci [..]
citeste si comenteaza
Motto: O pelicula din tineretea apusa pe cand aveam semnal fluierat cu un prieten drag aceste [..]
citeste si comenteaza
A fost odata o furnica Cum stiti si voi-mititica. Si mai stiti ca ea munceste, Provizii isi [..]
citeste si comenteaza

comentarii:

Adauga comentariu

Care este varsta ta, cititoare a portalului www.femeiastie.ro?

  • - 10 ani
  • 11 - 14 ani
  • 15 - 18 ani
  • 19 - 24 ani
  • 25 - 30 ani
  • 31 - 35 ani
  • 36 - 40 ani
  • 41 - 45 ani
  • 46 - 50 ani
  • 50 + ani

vezi rezultate