Fructele si legumele, un plus de energie zilnica

Fructele si legumele constituie cele mai bune surse de energie care ar trebui sa fie prezente in alimentatia de zi cu zi a fiecaruia. Fie vara, fie iarna, fructele si legumele trebuie consumate in cantitati ridicate, asigurand in acest fel un ritm de viata excelent. De asemenea, cu totii stim ca atat fructele, cat si legumele sunt sarace in calorii. O cura de fructe si de legume este ideala pentru detoxifierea organismului. Este de preferat ca ele sa fie consumate in stare naturala sau sub forma de sucuri, si nu uscate. Prin uscare se pierde o cantitate mare de vitamine. O portie de fructe in fiecare zi poate inlocui una dintre mese, asigurand, astfel, buna functionare a organismului.

Ce contin fructele si legumeleLegume_in_piata.jpg

Cunoscute pentru numeroasele vitamine si minerale pe care le contin, fructele si legumele reprezinta elementele de baza pentru o alimentatie sanatoasa. Elementele nutritive pretioase, precum glucidele, enzimele, vitaminele A, B, C, E, acizii organici sau sarurile minerale se gasesc in compozitia fiecarui fruct sau fiecarei legume. Un lucru important este faptul ca fructele si legumele nu contin grasimi, de aceea ele sunt permise si in cele mai drastice diete.

Avantaje in consumul de fructe si legume    

Datorita elementelor nutritive care intra in compozitia lor, unele fructe si legume au chiar capacitatea de a arde calorii. Ele reprezinta sursa naturala de hrana sanatoasa ce aduce foarte multe beneficii organismului. Cantitatea de fibre vegetale si apa, atat din fructe, cat si din legume, ajuta la o buna digestie, fiind totodata si surse de hidratare foarte sanatoase. Folosite in majoritatea dietelor si regimurilor alimentare, fructele si legumele reduc pofta de mancare, confera senzatia de satietate si ofera necesarul de energie zilnica prin continutul lor bogat in fructoza.

Consumul ridicat de fructe si legume protejeaza organismul impotriva diferitelor boli, aportul de energie pe care il au ajutand chiar in ameliorarea sau vindecarea acestora.

Pentru o alimentatie sanatoasa si igienica, este necesar ca fructele si legumele sa fie consumate intregi, proaspete, viu colorate si nevestejite. Pentru a avea o viata sanatoasa, a fi in forma si a emana energie este nevoie de o alimentatie corespunzatoare. Asadar, alimentatia zilnica nu trebuie conceputa fara fructe si legume!

Alexandra Andreevici

Nota obtinuta:
9.3 (10 voturi)
5083 vizite
Noteaza si tu acest articol:
10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

Postat de: FemeiaStie Miercuri, 10 Februarie 2010

Etichete pentru acest articol:

fructe, legume, vitamine, A, B, C, E, acizi organici, saruri minerale, dieta, energie, in forma


S-ar putea sa va intereseze si:

Organismul nostru are nevoie de anumite alimente in functie de perioada in care ne aflam, [..]
citeste si comenteaza
Broccoli reprezinta o super-leguma ce are nenumarate beneficii pentru noi si ceilalti [..]
citeste si comenteaza
Pomelo este cunoscut drept fructul citric intre grapfruit si portocal, de culoare [..]
citeste si comenteaza
Nu de putine ori medicii ne sfatuiesc sa consumam cat mai multe fructe si legume [..]
citeste si comenteaza

De acelasi autor:

Cum se realizeza pas cu pas o coafura eleganta, romantica, feminina. [..]
citeste si comenteaza
Plansele de colorat cu personaje din povesti sunt potrivite pentru stimularea imaginatiei copilului [..]
citeste si comenteaza
Educative, dar si distractive, plansele de colorat pentru copii sunt piese importante ale [..]
citeste si comenteaza
Catalog de moda primavara 2011. Ce bluze se poarta? Tendintele primaverii 2011 aduc o bogatie de [..]
citeste si comenteaza

comentarii:

Adauga comentariu

Care este varsta ta, cititoare a portalului www.femeiastie.ro?

  • - 10 ani
  • 11 - 14 ani
  • 15 - 18 ani
  • 19 - 24 ani
  • 25 - 30 ani
  • 31 - 35 ani
  • 36 - 40 ani
  • 41 - 45 ani
  • 46 - 50 ani
  • 50 + ani

vezi rezultate