Perceptia femeii in societate trebuie sa fie alta! Semneaza si TU aceasta petitie!

elena_udrea,_cristina_topescu,_mircea_toma

Multe persoane utilizeaza clisee si stereotipuri de gen si le reproduc fara a fi constiente de acest lucru si de consecinte. Stereotipurile despre femei si barbati sunt primite, mostenite sau invatate de la diverse surse. Cele mai puternice surse sunt mass-media si publicitatea, ambele fiind foarte prezente in viata cotidiana. Acestea promoveaza in mod constant stereotipuri de gen, fiind formatoare de opinie, care contruiesc si transmit mesaje.

ALTFEM este o organizatie non-guvernamentala care impreuna cu ziaristul Mircea Toma isi propune imbunatatirea perceptiei asupra femeilor si cresterea gradului de constientizare a expertilor si operatorilor mass-media, al partenerilor sociali, autoritatilor publice si a femeilor asupra problematicii egalitatii de sanse si de gen pe piata muncii, prin actiuni menite sa schimbe perceptia acestora asupra rolului profesional si social al femeii. Astfel, ALTFEM inseamna exprimare, atitudine, educatie, incredere, egalitate, imagine si istorie.

In acest context, ALTFEM ne invita sa analizam propriile stereotipuri in legatura cu femeile si barbatii si ne face sa intelegem influenta acestora asupra alegerilor si dezvoltarii, atat in viata personala, cat si in viata profesionala.

 

Cu o floare se poate incepe o primavara!

Prin urmare, ALTFEM in frunte cu ziaristul Mircea Toma au organizat, miercuri 14 decembrie la Palatul Parlamentului, o conferinta de presa pentru lansarea unei petitii referitoare la schimbarea imaginii femeii in societate. Scopul campaniei este de regandire a femeii, de regandire a intregului set de valori ce sta la baza societatii romanesti.

Nume cunoscute din Romania au semnat, in cadrul evenimentului, petitia pentru tiparirea primei bancnote romanesti cu imaginea unei personalitati feminine reprezentative. Printre semnatari s-au numarat Elena Udrea, Theodor Paleologu, Cristina Topescu, Carmen Moldovan si Andrei Gheorghe. Totodata, acestia au fost liberi sa propuna numele personalitatii pe care o considera potrivita pentru aparitia pe viitoarea bancnota.

 

“Toate proiectele, spune Elena Udrea, isi propun sa schimbe ceva, sa schimbe mentalitatea, atitudinea fata de ce ar trebui sa reprezinte femeia in societate. Am negat discriminarea, am negat ca ceea ce recunosti nu exista. Insa, de foarte multe ori acceptam discriminarea pentru ca asa am fost educate. Campaniile de constientizare vor schimba aceste lucruri. Femeile reusesc sa fie cel putin la fel de bune precum sunt barbatii”. Mai mult, Elena Udrea a propus ca Ana Aslan sa fie personalitatea de pe viitoarea bancnota romaneasca, considerand-o una dintre femeile care au facut ca tara noastra sa fie cunoscuta in toata lumea prin inventiile sale in domeniul geriatriei.


Cristina Topescu este de parere ca “femeile demonstreaza in toate domeniile ca sunt perfectioniste, pun mai mult suflet si sunt mai tenace decat barbatii. Femeile si barbatii sunt complementari: noi nu putem fara ei, ei nu pot fara noi”. Chipul propus de Cristina Topescu este acelasi la care s-a gandit si Theodor Paleologu, respectiv chipul Reginei Maria.

 

Femeile din Romania sunt victimele celor mai multe nereguli in regimul de salarizare si in accesul pe piata muncii. De asemenea, sunt cele mai adesea tinta abuzurilor si actelor de discriminare.

“Discriminarea poate fi privita atat ca un proces de discriminare al femeilor, cat si al barbatilor”, declara Carmen Moldovan. Acesta considera ca “Elena Cuza este personajul potrivit pentru o astfel de realizare”.

 

Semneaza si TU aici nu doar pentru schimbarea imaginii banilor, ci si pentru schimbarea imaginii societatii.

 

Autori articol

Alexandra Andreevici & Loredana Fintina

Nota obtinuta:
9.5 (11 voturi)
2529 vizite
Noteaza si tu acest articol:
10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

Postat de: FemeiaStie Miercuri, 14 Decembrie 2011

Etichete pentru acest articol:

petie, imaginii femeii in mass media



S-ar putea sa va intereseze si:

Vine intotdeauna o zi in care simti ca te-ai indepartat de ceea ce realmente conteaza in [..]
citeste si comenteaza
Cele mai frumoase povesti de dragoste sunt poate doar in filme…sau doar in carti. Unii [..]
citeste si comenteaza
Cea mai directa, accesibila, aproape si fara complicatii cale, de a acumula noi [..]
citeste si comenteaza
Soala a inceput de cateva saptamani bun, mai exact de luni 17 septembrie 2012. Toti [..]
citeste si comenteaza

De acelasi autor:

Atunci cand vine vorba de parul nostru, cautam sa cumparam cele mai bune produse, dar nu facem [..]
citeste si comenteaza
Logodna reprezinta o perioada de neuitat din viata oricarei femei. Faptul ca acel pe care il [..]
citeste si comenteaza
Cautand in sertarul dezordonat cu amintiri, am reusit sa gasesc o prafuita Orsova, cu un aer de [..]
citeste si comenteaza
Internetul, un paradox al dezvoltarii si al binelui. Cateva vorbe de duh ale parintelui Bartolomeu [..]
citeste si comenteaza

comentarii:

Adauga comentariu

Care este varsta ta, cititoare a portalului www.femeiastie.ro?

  • - 10 ani
  • 11 - 14 ani
  • 15 - 18 ani
  • 19 - 24 ani
  • 25 - 30 ani
  • 31 - 35 ani
  • 36 - 40 ani
  • 41 - 45 ani
  • 46 - 50 ani
  • 50 + ani

vezi rezultate