Ceasuri elvetiene - Swatch
Cea mai directa forma de a spune ceas elvetian este, de aproape 3 decenii, Swatch (Switzerland WATCH), compania fondata in 1983 la Zurich, Elvetia, s-a vrut initial a fi o asociatie a producatorilor de ceasuri, din tara Cantoanelor, dar a sfarsit prin a deveni un nume de referinta si un simbol al orologeriei mondiale. Iata cateva amanunte despre istoria si succesul acestui brand.
Istoria Swatch incepe in anii ’70 cand industria de ceasuri elvetiana se gasea intr-o acuta criza generate de aparitia ceasurilor cu quartz. In anul 1979, o echipa de ingineri din cadrul ETA SA a avut ideea de a realiza cel mai subtire ceas din lume, pe care l-au denumit "Delirium Tremens" ce masura doar 1,98 mm grosime si avea doar 51 de componente (spre deosebire de 91, cate avea in medie un ceas quartz). Un ceas cu o acuratete buna, de inalta calitate si lansat la un pret extrem de accesibil. Ceasul a inregistrat un succes fenomenal, fiind considerat solutionarea la criza care se instalase in orologeria elvetiana, odata cu revolutia ceasurilor quartz generata de Seiko in Japonia, in anii '70.
De abia in anul 1983, proiectul s-a transformat in ceea ce este astazi: un brand de sine statator, preluand numele Swatch, lansat sub patronajul lui Nicolas G. Hayek, fondatorul Grupului Swatch.
1983, 1 martie > este lansata prima colectie Swatch, la Zurich, Elvetia. Datorita unei campanii agresive de promovare si unui pret extrem de rezonabil pentru un ceas elvetian, ceasurile au fost foarte bine primite pe piata locala.
1984 > Dupa doar un an de la lansare, compania Swatch celebreaza primul milion de ceasuri vandute.
1988 > odata cu implinirea a 5 ani de la lansare, se ajunge la 50 de milioane de ceasuri vandute.
1992 > se ajunge la 200 de milioane de ceasuri vandute, realizare neatinsa pana atunci de nicio alta companie.
1994 > este lansata colectia Irony.
1997 > se lanseaza colectia Skin.
2001 > sunt lansate pe piata colectiile Square si Skin Chrono.
2006 > Swatch aniverseaza vanzarea (totala) a 333 de milioane de ceasuri la nivel mondial, consolidandu-si pozitia de lider.
2011 > Swatch semneaza unul din cele mai stabile parteneriate, fiind sustinator al festivalului de arta de la Venetia.
Pentru anul 2013 Swatch nu a facut niciun anunt (oficial) insa nu trebuie sa uitam ca vorbim de una dintre cele mai prestigioase companii de ceasuri la nivel mondial si ca, in 2013, compania va aniversa 3 decenii de existenta, asa ca ne putem astepta la surprize din partea acestui brand.
Totusi, pentru cei mai nerabdatori si dornici de informare direct de la sursa, iata siteul oficial al acestui colos al orologeriei mondiale!
Postat de: Robert-Codescu Luni, 24 Decembrie 2012
ceasuri de mana, ceasuri dama, ceasuri elvetiene, ceasuri bune, ceasuri de dama
S-ar putea sa va intereseze si:
citeste si comenteaza
citeste si comenteaza
citeste si comenteaza
citeste si comenteaza
De acelasi autor:
citeste si comenteaza
citeste si comenteaza
citeste si comenteaza
citeste si comenteaza
comentarii:
- De ce sa alegi produse de carmangerie provenite de la ferme certificate?
- Top 5 experiente de neratat in Dubai: de la safari in desert la cumparaturi de lux
- 5 ingrediente de evitat in samponul tau si de ce
- Cat dureaza o interventie pentru implantarea unei proteze de genunchi?
- Sfaturi pentru un zambet de invidiat: cat de des e bine sa mergi la dentist?