Invata sa-ti repari singura masina!
Nu, nu ma refer sa te apuci acum sa inveti mecanica si sa-ti bagi nasul prin toata masina. Vreau sa spun ca trebuie sa stii cateva lucruri esentiale despre autoturismul tau, sa te poti descurca si singura in anumite situatii. Daca mergi des cu masina, citeste sfaturile de mai jos!
Alimentarea cu benzina
Stiu ca e mult mai simplu sa rogi un angajat al benzinariei sa te ajute, dar poti sa faci asta si singura. In primul rand, ca sa-ti fie mai usor, incearca sa opresti masina cu orificiul rezervorului inspre pompa. Apoi alege combustibilul de care ai nevoie (vezi sa nu incurci benzina cu motorina!) si urmareste pe pompa cu cati litri de benzina alimentezi si costul lor. La final, inainte de a merge sa platesti, inchide bine capacul de la rezervor.
Schimbarea rotii
Poti sa faci pana oricand si oriunde si nu intotdeauna gasesti pe cineva sa te ajute. Ce faci in astfel de cazuri?! Te descurci si singura! Tot timpul sa ai in masina roata de rezerva, o cheie speciala (coarba) si cric. Opreste masina, baga in viteza si trage frana de mana. Scoate roata de rezerva din masina (de obicei este prinsa in portbagaj cu un ax terminat cu o piulita, pe care trebuie sa o desfaci ca sa scoti roata), desfa cu coarba cele 4 sau 5 prezoane (suruburi) care tin roata, dar nu complet. Pune cricul sub pragul masinii si ridic-o. Abia acum poti sa desfaci de tot prezoanele rotii, scoti roata “accidentata”, o inlocuiesti cu cea de rezerva si strangi la loc prezoanele, cat poti de bine. Dupa ce le strangi pe toate, scoti cricul si le strangi din nou. Nu e asa complicat, nu?! Totusi, la primul service intalnit sa te opresti si sa-i rogi pe angajati sa-ti mai stranga ei prezoanele, ca sa nu te trezesti ca ti se desface roata in mers.
La unele masini, roata de rezerva are dimensiuni mai mici decat cea normala, asa ca sa nu mergi cu viteza. De fapt, niciodata sa nu mergi!
Verificarea uleiului
Uleiul este esential pentru functionarea masinii, asa ca este necesar ca din cand in cand sa-i verifici nivelul. Nu e deloc complicat. Deschide capacul si scoate joja (e o tija din plastic sau metal, subtire si cu un maner mic si colorat la capat). Sterge-o bine si apoi introdu-o iarasi la locul ei. Apoi scoate-o din nou si uita-te cu atentie la ea. Are o gradatie cu maxim si minim. Uleiul de pe ea trebuie sa fie aproape sau chiar in dreptul maximului, insa niciodata sa nu-l depaseasca. Daca este la minim, ia mai bine un taxi si nu mai folosi masina pana nu completezi cu ulei.
Hai ca n-a fost greu, nu-i asa?!
Postat de: Andreea-Ristea Miercuri, 04 Mai 2011
masina, pana, roata de rezerva, cric, ulei, pompa, alimentare benzina, rezervor, prezoane, service
S-ar putea sa va intereseze si:
citeste si comenteaza
citeste si comenteaza
citeste si comenteaza
citeste si comenteaza
De acelasi autor:
citeste si comenteaza
citeste si comenteaza
citeste si comenteaza
citeste si comenteaza
comentarii:
- Cum sa te imbraci la o cina romantica? 5 sfaturi utile
- Drepturile pasagerilor: tot ce trebuie sa stii inainte de zbor
- Ce trebuie sa stii despre asigurarea RCA cand inchiriezi o masina?
- Beneficiile utilizarii produselor de curatenie profesionale in gospodaria ta
- 3 sfaturi utile pentru curatarea si intretinerea pardoselilor