Cum sa ne organizam timpul pentru o eficienta maxima
Timpul este ireversibil, o stim cu totii. Sa rezolvi mereu tot ce ti-ai propus in fiecare zi, poate fi o provocare. Cu toate aceastea, putem incheia un tratat astfel incat sa-i intoarcem cursul in favoarea noastra. La birou, la facultate sau stand acasa cu cei mici, pentru a putea duce la bun sfarsit toate sarcinile, avem nevoie de planificare.
Modul in care ne investim timpul in viata poate face diferenta cand vorbim de succesul nostru personal si profesional.
Iata cum poti castiga lupta cu timpul:
► Fa diferenta intre ce este important si ce este urgent. Atentie: ce este astazi important, maine s-ar putea sa fie urgent. Nu amana, incearca sa prioritizezi.
► To Do List. Intocmeste o lista cu ceea ce ai de dus la bun sfarsit in ziua respectiva, las-o la vedere si incearca sa o respecti. Apreciaza cat ti-ar lua sa duci la indeplinire fiecare activitate de pe lista ta. Noteaza in dreptul lor un I sau un U (important sau urgent) si apoi ocupa-te de ce este urgent. Astfel, vei descoperi ca esti mai eficienta, salvand timp si stres inutil. Numai asa vei reusi sa faci tot ce ti-ai propus! Bryan Tracy spunea ca toti oamenii de succes gandesc pe hartie.
► Elimina tot ce este neproductiv. Daca ai tendinta sa te lasi distras de alte lucruri nefolositoare care te fac sa te lungesti cu indeplinirea unei sarcini, scapa de ele. Inlatura din imediata ta apropiere telefonul sau ignora pps-uri dragute care circula pe mail in companie.
► Invata sa spui NU. Sunt sigura ca ti s-a intamplat de multe ori ca un coleg sa iti solicite ajutorul atunci cand esti aglomerat. Poti scapa elegant raspunzand simplu: Daca imi mai ramane timp dupa ce termin ce am de facut, te ajut cu mare placere!
► Nu mai amana! Tarand un proiect, o sarcina sau un obiectiv pe lista de To do in fiecare zi, nu inseamna ca evoluezi. Rezolva totul la timpul potrivit, chiar daca activitatea in sine nu te incanta.
► Ia o pauza. Psihologii recomanda o pauza de 10 minute la fiecare doua ore de lucru. Daca lucrezi la birou, este imperativ sa iti relaxezi ochii sau sa faci un pic de miscare la acest interval. Va functiona ca un boost de energie pentru tine si vei fi mai productiva, decat daca ai lucra sustinut ore intregi. Pentru ca angajatii reprezinta combustibilul fiecarei companii, angajatorii din Occident au ajuns la concluzia ca o jumatate de ora de somn la amiaza sporeste randamentul personalului si mareste profitul. Desi pentru noi inca nu este posibil acest lucru, daca lucrezi de acasa sau esti casnica, un pic de odihna la amiaza, va fi mai mult decat binevenita.
► Culca-te la o ora rezonabila ca sa te trezesti devreme. Medicii spun ca intervalul orar ideal pentru a merge la culcare este 22-24. In acest timp incepe procesul de regenerare a organismului nostru. Astfel, ai timp suficient sa dormi si cele 8 ore de care ai nevoie.
► Rezolva cele mai importante probleme dimineata. Oamenii de stiinta au descoperit ca activitatea creierului este mai intensa in cursul diminetii decat in alte intervale ale zilei.
Acestea sunt cateva din metodele cu care poti sa iti planifici timpul intr-un mod eficient. Daca mai ai si alte sugestii de management a timpului, te astept sa ni le impartasesti cu placere.
Un articol de: Georgiana Stoean
Postat de: Redactor-Colaborator Joi, 12 Februarie 2015
timpul, managementul timpului, organizarea timpului.
S-ar putea sa va intereseze si:
citeste si comenteaza
citeste si comenteaza
citeste si comenteaza
citeste si comenteaza
De acelasi autor:
citeste si comenteaza
citeste si comenteaza
citeste si comenteaza
citeste si comenteaza
comentarii:
- De ce sa alegi produse de carmangerie provenite de la ferme certificate?
- Top 5 experiente de neratat in Dubai: de la safari in desert la cumparaturi de lux
- 5 ingrediente de evitat in samponul tau si de ce
- Cat dureaza o interventie pentru implantarea unei proteze de genunchi?
- Sfaturi pentru un zambet de invidiat: cat de des e bine sa mergi la dentist?