Networking-ul, pion de baza in dezvoltarea oricarei afaceri

Networking-ul reprezinta cea mai moderna, simpla si rapida modalitate de a schimba pareri si de a obtine informatii pretioase dezvoltarii oricarei afaceri si vine in ajutorul oricarui intreprinzator ce urmareste a-si creste reteaua de contacte si a-si facilita accesul catre o comunicare cat mai directa si mai eficienta cu potentialii viitori parteneri de business.

Altfel spus, la baza intalnirilor de networking sta relationarea: comunicarea directa dintre oameni – in detrimentul comunicarii virtuale - ca strategie esentiala in vederea acumularii de informatii importante pentru cresterea oricarei afaceri. Networking-ul este o cale inteligenta la indemana oricui doreste sa isi conduca afacerea in top prin crearea de legaturi cu oameni de top.

Pentru ca esentiala in dezvoltarea profesionala este acceptarea oricarei oportunitati ivite si deschiderea catre a primi noi informatii pretioase si idei care vin in sprijinul cresterii afacerii, networking-ul se desfasoara in intalniri periodice care ofera:

► public tinta inclinat catre succes;

► oportunitatea de a cunoaste persoane influente si de a lega parteneriate reciproc avantajoase;

► potentiali clienti intresati de ceea ce ofera o afacere sau alta;

► oportunitatea de a prezenta in public planul afacerii pe care doresti sa o demarezi astfel incat persoanele intersate sa te sprijine, sa se asocieze sau sa iti propuna colaborari;

► oportunitatea de a-ti creste o afacere;

► ocazia de invata noi tehnici de marketing si promovare;

► sansa de a invata cum sa iti realizezi o imagine care sa atraga, sa vanda, sa aduca profit.

In cadrul intrunirilor de networking se realizeaza cele mai multe relatii cheie in afaceri si se deprind cele mai importante strategii de promovare.

Pentru cei care sunt la prima interactiune directa, exista trei reguli esentiale intr-o intalnire de networking:

  1. Este bine ca in prezentare sa se rosteasca foarte clar numele fiecaruia pentru a fi retinut corect, iar tonul prezentarii sa fie unul cat mai prietenos – dar intr-o maniera profesionista – astfel incat mesajul sa aiba un impact pozitiv asupra auditoriului (nu numai in afaceri, dar in general, in orice situatie de comunicare de succes, un aspect major este reprezentat de tonalitatea vocii, gestica, energie – deci de comunicarea nonverbala);
  2. Este esential ca in cadrul prezentarii sa se prezinte totul foarte simplu si la obiect astfel incat sa nu ramana foarte multe necunoscute;
  3. Este obligatoriu ca in urma intalnirilor de networking sa existe un schimb de carti de vizita realizat intre cel putin 30 de persoane, legaturi care sa faciliteze pe viitor cresterea afacerii si asocieri constructive si profitabile.

In orasele cu un numar mai mic de locuitori, networking-ul se realizeaza in locurile cele mai cunoscute din oras, unde se aduna de regula cei mai multi si mai diversi oameni din toate domeniile si se organizeaza din timp astfel incat sa fie o intalnire productiva de la care sa plece cat mai multe persoane multumite si care sa dea nastere cat mai multor colaborari profitabile.

In Bucuresti si alte orase mari din tara, lucrurile stau putin diferit in sensul ca orice eveniment, intalnire intr-un mediu mai mult sau mai putin conventional, workshop sau conferinta, poate sa devina rapid o intalnire de networking prin comunicarea realizata direct intre cei aflati in mediul respectiv. Orasele mari facliteaza networking-ul si fara o organizare prealabila insa exista, deopotriva, spatii cunoscute, special destinate acestor intruniri periodice care par sa castige tot mai mult teren. In tarile cu o traditie mai dezvoltata in networking (exemplu Statele Unite), acesta a devenit deja un stil de viata si un mod de petrecere a timpului liber.

Pentru ca circumstantele se schimba continuu, networking-ul este o sursa sigura de idei noi, productive si strategii moderne de imbunatatire a oricarei metode de lucru, de promovare si de dezvoltare profesionala. O intalnire de networking ii aduce antreprenorului cel putin 50 de carti de vizita din partea celorlalti participanti, cel putin 10 contacte utile, circa 5 potentiali viitori colaboratori care vor ajuta la cresterea afacerii sau la planul dezvoltarii acesteia cu informatii si expriente pretioase prin care e au trecut si din care au ivatat. Sau cum spunea Robert Kiyosaki: „Daca vrei sa ajungi undeva, cel mai bine este sa gasesti pe cineva care a fost deja acolo”

Nota obtinuta:
10 (1 vot)
2332 vizite
Noteaza si tu acest articol:
10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

Postat de: Sorina-Corneanu Luni, 16 Martie 2015

Etichete pentru acest articol:

networking, retea business, retea afaceri


S-ar putea sa va intereseze si:

Construirea unei echipe de muncitori care sa te ajute la construirea unei case poate fi [..]
citeste si comenteaza
Cu mult timp in urma, atunci cand vedeam pe vreo retea de socializare ca cineva sustinea [..]
citeste si comenteaza
Maria Grapini este o femeie de afaceri care s-a facut remarcata atat pe plan national, [..]
citeste si comenteaza
Ne-am saturat sa fim subalterni, dorim si noi sa avem propria afacere si nu pentru a fi [..]
citeste si comenteaza

De acelasi autor:

Oamenii se cearta, sunt rai, nu se asculta, deci nu comunica, ci vorbesc toti odata, fiecare [..]
citeste si comenteaza
S-au dus deja cateva zile din Noul An si cum orice zi este pretioasa vreau sa te intreb un lucru: [..]
citeste si comenteaza
Coco Chanel spunea ca "Moda trece, stilul ramane". Si, cam tot ce a spus aceasta emblema [..]
citeste si comenteaza
In medicina ayurvedica, ceaiul de ghimbir este un rege al ceaiurilor si al tratamentelor [..]
citeste si comenteaza

comentarii:

Adauga comentariu

Care este varsta ta, cititoare a portalului www.femeiastie.ro?

  • - 10 ani
  • 11 - 14 ani
  • 15 - 18 ani
  • 19 - 24 ani
  • 25 - 30 ani
  • 31 - 35 ani
  • 36 - 40 ani
  • 41 - 45 ani
  • 46 - 50 ani
  • 50 + ani

vezi rezultate