Relaxare cat ai zice “peste”

relaxare_-_yoga

Te simti mai stresata ca de obicei? Este bine stiut ca stresul ne afecteaza pe toti, intr-o mai mica sau mare masura, insa uneori ajunge la cote alarmante si ii facem fata cu greu.

Propunem, asadar, cateva metode simple si la indemana oricui pentru a scapa, macar pentru un timp, de aceasta “boala” a secolului.

 

Apuca-te de… curatenie! Un motiv in plus ca sa nu urasti sa faci asta. 20 de minute de activitate (sport, gradinarit sau chiar o plimbare) iti poate reduce nivelul de stres, conform unui studiu facut de British Journal of sport’s medicine: “Daca activitatea este atat de viguroasa, endorfinele insarcinate cu reducerea nivelului de stres vor fi vor fi eliberate in corp”, relateaza Mark Humer, autor de lucrari stiintifice si profesor al Universitatii din Londra.

Sa nu mai vorbim de rezultatul multumitor al unei munci bine indeplinite!

Priveste pe fereastra

Stii cat de bine te face sa te simti o plimbare in aer liber. Dar si privitul pe fereastra iti poate readuce calmul, conform unui studiu facut de “Journal of Enviromental Psychology”.

 Persoanele ce privesc scene din natura, cum ar fi o fantana publica, iarba, copacii, experimenteaza o placere mai intensa decat aceia care privesc aceleasi scene pe un ecran.

Asa ca tot ce ai de facut, e sa-ti alegi cea mai mare fereastra din locuinta, sa privesti afara si in timp ce crosetezi, iti sorbi ceaiul sau doar… visezi cu ochii deschisi.

Miroase cafea

Unele arome, cea a boabelor de cafea proaspat prajite, lamaiei sau scortisoarei au efect relaxant. Cumpara-ti cateva lumanari de aromoterapie cu aceste arome si lasa-te cuprinsa de atmosfera creata.

Joaca-te si tu!

E timpul sa te asezi si tu in fata calculatorului si sa te joci. S-a demonstrat ca e de ajuns 20 de minute pentru a te scapa de stresul cotidian. Pentru inceput alege jocuri mai usoare, mai mai putin competitive, care nu te solicita nervos foarte mult .

Practica yoga si meditatie

Nu mai e nici un secret ca yoga si meditatia te poate relaxa. O metoda simpla ar fi aceasta: Aseaza-te confortabil, inchide ochii, relaxeaza-ti corpul si … viseaza. E de ajuns sa practici acest exercitiu 15 minute in fiecare zi, si te vei simti mai bine.

Trage un pui de somn

Nu degeaba spun batranii ca somnul de dupa amiaza este “aur curat” pentru sanatate. Din cand in cand acorda-ti acest rasfat, poti bea o ceasca de ciocolata calda inainte si iti poti lua cu tine in pat si revista preferata.

Un pui de somn de aproximativ o ora ar trebui sa-ti reincarce bateriile.

Fa o baie calduta

Se cunosc din vechime propietatile curative ale apei. Nu uita ca iti poti decora baia in asa fel incat sa te simti minunat. Poti folosi lumanari, spoturi si poti chiar asculta muzica relaxanta…

Ovidiu Berinde

Nota obtinuta:
10 (2 voturi)
1419 vizite
Noteaza si tu acest articol:
10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

Postat de: FemeiaStie Marţi, 25 Mai 2010

Etichete pentru acest articol:

metode de relaxare



S-ar putea sa va intereseze si:

Fiindca tovarasa invatatoare ne dusese cu clasa in anii '70, la fel si dirigu' in anii [..]
citeste si comenteaza
Bucurie mare printre cei mici! In perioada 16 – 21 noiembrie se desfasoara cea de-a [..]
citeste si comenteaza
Ziua parintilor de ingeri este o zi pe care nu am vrea sa o sarbatorim sau sa o traim. [..]
citeste si comenteaza
Fiindca nu am pomenit mai nimic despre unul din monumentele istorice din Romania, ma simt [..]
citeste si comenteaza

De acelasi autor:

Una dintre cele mai cunoscute vedete autohtone, ce e mai bine de 14 ani pe ecranele noastre si a [..]
citeste si comenteaza
Si da, am gresit din nou, dar sunt un simplu om, facut din carne si oase care atunci cand calca [..]
citeste si comenteaza
Tenul uscat necesita aplicarea unor masti naturale in fiecare saptamana. Iata retete de masti [..]
citeste si comenteaza

comentarii:

Adauga comentariu

Care este varsta ta, cititoare a portalului www.femeiastie.ro?

  • - 10 ani
  • 11 - 14 ani
  • 15 - 18 ani
  • 19 - 24 ani
  • 25 - 30 ani
  • 31 - 35 ani
  • 36 - 40 ani
  • 41 - 45 ani
  • 46 - 50 ani
  • 50 + ani

vezi rezultate