Astenia de primavara. Cum o putem invinge?

Ai dormi intruna, nu ai chef de nimic, te iriti din orice, nu te mai poti concentra, nu esti in apele tale....Sunt doar cateva dintre neplacerile pe care renasterea naturii ni le poate crea, daca sistemul imunitar este slabit.

Poate va intrebati ce este aceasta astenie, afectiune, boala, stare fizica sau psihica? Eu as zice cate putin din toate, caci astenia, in general, se traduce printr-o slabiciune, o stare de oboseala avansata, aparent inexplicabila, nejustificata, ce duce la dereglari ale functiilor organismului. Afecteaza preponderent psihicul, iar de la astenie la o depresie in toata regula nu este decat un pas. Primavara este perioada propice pentru asemenea fenomene, dat fiind ca organismul depune un efort pentru a se adapta la trecerea de la vremea rece la cea calda.

Iar daca luam in considerare schimbarile atat de bruste de temperatura care se produc in ultima vreme la noi, aparitia starilor de disconfort este cu atat mai justificata.

Poate va intrebati cum se manifesta astenia?  Printre primele semne alarmante este oboseala, care nu trebuie ignorata. De cele mai multe ori, starea generala de moleseala este insotita de dureri de cap, nervozitate, palpitatii si de stari contradictorii. Capacitatea de concentrare si gandire scade simtitor, la fel ca si apetitul sexual. Pot aparea si dureri de spate, abdominale, musculare, in piept. Insomniile sau necesitatea unui somn prelungit se numara si ele printre simptome. Mai mult, pot aparea usoare stari de lesin, ameteli,  sunete ciudate in urechi, imagini in ceata. Iti vine sa plangi din orice sau nu-ti mai poti controla emotiile, ''rabufnesti'' la cea mai mica replica in contradictoriu, dorinta de insingurare sunt semne clare ca stenia de primavara iti poate da batai de cap.

Ce este de facut? Sistemul imunitar are nevoie de un imbold pentru a se adapta la noul stil de viata. Iarna, organismul este nevoit sa suporte capriciile frigului si invata sa-si conserve energia, in special prin alimentatie. In anotimpul geros lipsesc o mare parte dintre mineralele si vitaminele necesare, pe care trupul e nevoit sa le ia din resursele proprii, dar din pacate, si acestea se epuizeaza exact primavara. Asa ca, o dieta adecvata poate juca un rol crucial in depasirea problemelor create de astenie.

''Careul de asi'' cu care se poate invinge aceasta tulburare psihica este format din: odihna, hidratare, alimentatie corespunzatoare si miscare in aer liber. Un somn linistit de cel putin 7-8 ore pe noapte, face minuni in astfel de situatii, reface trupul obosit si da energia necesara zilei urmatoare. Cele minimum 8 pahare de apa pe zi sunt obligatorii pentru o buna functionare a metabolismului si a digestiei. O dieta bogata in legume, verdeturi de orice fel, fructe proaspete, radacinoase si pe cat posibil, saraca in prajeli, dulciuri, produse procesate, asigura energia necesara si nutrientii de care organismul are nevoie. Plimbarile lungi in aer liber, pun sangele in miscare si dau tonus si nu in ultimul rand, este foarte important sa va bucurati cat mai mult,sa vizati, sa iubiti.

Mai putin stres! Stresul constant sau intens poate fi un factor declansator al unui atac cerebral. Nu puteti controla tot timpul mediu extern, dar, cu putin efort, poti fi stapan pe reactiile tale. Pentru a scapa de acest ''dusman de temut'' transformati plimbarile in natura intr-un obicei,ascultati muzica relaxanta, intalniti-va cu prietenii buni, carora le puteti impartasi problemele voastre. Un alt ajutor de nadejde sunt plantele care favorizeaza relaxarea: valeriana, roinita, lavanda,musetelul, teiul,sunatoarea. Le puteti folosi sub forma de infuzie sau tinctura si puteti pune ulei esential in lampa de aromoterapie. O sa intrebati, ok, dar organismul nu are nevoie deloc de grasimi in cazul acesta?

Da, organismul are nevoie de grasimi chiar si in cazul adoptarii unui regim de viata sanatos,ele nu trebuie eliminate din alimentatie. O dieta echilibrata are nevoie de 30% grasimi. Totusi, este vorba despre grasimile nesaturate, care se gasesc in carnea slaba de pui, peste, precum si in uleiurile vegetale, cum sunt cel de masline, de floarea-soarelui si derivate ale acestora, de exemplu margarina, mai ales cea imbunatatita cu Omega3, Omega6 si vitamina din grupul B care ajuta la scaderea colesterolului.

Un articol de: Anca Dinu

Nota obtinuta:
10 (5 voturi)
1273 vizite
Noteaza si tu acest articol:
10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

Postat de: Redactor-Colaborator Joi, 29 Mai 2014

Etichete pentru acest articol:

astenia de primavara, cauze astenie


S-ar putea sa va intereseze si:

Medicamentele nu sunt indicate intotdeauna pentru rezolvarea unor probleme sau pentru [..]
citeste si comenteaza
Daca ai ales sa traiesti sanatos, sa inlocuiesti e-urile cu plantele si sa adopti un stil [..]
citeste si comenteaza
Dupa ce trecem destul de brusc de la hainele de vara la cela groase, organismului nostru [..]
citeste si comenteaza
Patrunjelul este o planta minune, bogata in fier, vitamine, provitamine, clorofila, [..]
citeste si comenteaza

De acelasi autor:

Deseori cuplurile trec prin anumite obstacole menite sa-i uneasca si mai mult sau nu. Se spune ca [..]
citeste si comenteaza
Cati dintre voi nu ati fost in situatia in care cautati cu disperare un nou loc de munca sau de ce [..]
citeste si comenteaza
Ai luat vacanta si nu stii unde sa mergi? Te gandesti ca vara aceasta sa te relaxezi in Romania? [..]
citeste si comenteaza

comentarii:

Adauga comentariu

Care este varsta ta, cititoare a portalului www.femeiastie.ro?

  • - 10 ani
  • 11 - 14 ani
  • 15 - 18 ani
  • 19 - 24 ani
  • 25 - 30 ani
  • 31 - 35 ani
  • 36 - 40 ani
  • 41 - 45 ani
  • 46 - 50 ani
  • 50 + ani

vezi rezultate