Drepturile pasagerilor: tot ce trebuie sa stii inainte de zbor

adv-sh-drepturile-pasagerilor

Calatoriile cu avionul pot aduce uneori situatii neprevazute, cum ar fi intarzieri, anulari sau pierderea bagajelor. Este esential sa cunosti drepturile pasagerilor inainte de a zbura, astfel incat sa stii cum sa actionezi si ce compensatii poti solicita in cazul unor inconveniente.

Drepturi in cazul refuzului la imbarcare

Refuzul la imbarcare este o situatie neplacuta pe care, cu siguranta, nimeni nu si-ar dori sa o intampine. Imaginaza-ti: te-ai prezentat la timp la aeroport, ai trecut de toate formalitatile, dar odata ajuns la poarta de imbarcare, ti se comunica faptul ca nu mai poti urca la bordul avionului. Motivul? Suprarezervarea zborului de catre compania aeriana. Aceasta este una dintre situatiile in care poti beneficia de compensatie pentru refuzul la imbarcare.

Daca ti se refuza imbarcarea din motive care tin de compania aeriana, ai dreptul la anumite compensatii, conform legislatiei europene. Acestea pot ajunge pana la 600 de euro, in functie de distanta zborului.

Odata ce ti s-a refuzat imbarcarea, nu te lasa coplesit de situatie. Ai optiuni la dispozitie. Poti alege sa fii rerutat pe cel mai apropiat zbor disponibil sau poti solicita rambursarea integrala a biletului. Compania aeriana are obligatia de a-ti oferi aceste alternative.

Drepturi in cazul intarzierilor zborului

Ai cumparat biletul de avion, ti-ai facut bagajul si te-ai pregatit pentru zbor. Insa ce se intampla daca zborul tau intarzie? Te-ai gandit vreodata la ce drepturi ai in aceasta situatie? Ei bine, este important sa stii ca ai drepturi garantate de Regulamentul EC 261/2004, care au fost stabilite tocmai pentru a te proteja in astfel de situatii.

In caz de intarziere semnificativa a zborului, ai dreptul la asistenta din partea companiei aeriene, care include mese si bauturi racoritoare, comunicare (telefon sau e-mail) si cazare si transport daca este necesara o noapte suplimentara de asteptare. Da, ai citit corect. Compania aeriana este obligata sa iti asigure confortul in timp ce astepti.

Mai mult, daca intarzierea este de cel putin trei ore si este cauzata de compania aeriana, ai dreptul la compensatii financiare intre 250 si 600 de euro, in functie de distanta zborului.

Drepturi in cazul anularii zborului

Compania aeriana trebuie sa te informeze despre anularea zborului cat mai curand posibil. Aceasta este o obligatie a companiei si te ajuta sa-ti organizezi si sa-ti ajustezi planurile.

Poti opta pentru rerutare sau pentru rambursarea integrala a biletului. Rerutarea inseamna ca vei fi repartizat pe cel mai apropiat zbor disponibil. Aceasta poate fi o optiune buna daca trebuie sa ajungi la destinatie cat mai repede posibil. Insa daca preferi, poti sa alegi rambursarea. Ai control asupra situatiei si poti alege cea mai buna optiune pentru tine.

Daca ai fost informat despre anularea zborului cu mai putin de 14 zile inainte de data plecarii, poti solicita o compensatie financiara. Compensatia poate varia intre 125 si 600 de euro, in functie de durata intarzierii si distanta zborului.

Drepturi in cazul pierderii, intarzierii sau deteriorarii bagajelor

Daca bagajul tau se pierde si nu este recuperat in termen de 21 de zile, ai dreptul la compensatie financiara. Acest drept este garantat de Conventia de la Montreal. Suma maxima pe care o poti primi intr-o astfel de situatie este de 1.700 dolari. Asta inseamna ca nu trebuie sa iti faci griji daca bagajul tau dispare, pentru ca vei primi o compensatie.

Daca bagajul tau ajunge la destinatie mai tarziu decat tine, ai dreptul la o compensatie pentru cheltuielile esentiale. Aceasta include cumpararea de haine si produse de igiena. Nimic nu poate fi mai frustrant decat sa astepti bagajul la banda si sa iti dai seama ca acesta nu a ajuns inca.

Daca bagajul tau se deterioreaza in timpul transportului, poti solicita repararea acestuia sau o compensatie financiara. Valoarea compensatiei depinde de gradul de deteriorare a bagajului. Asa ca, daca vezi ca bagajul tau a fost deteriorat, nu ezita sa te adresezi companiei aeriene!

 

Desigur, nimeni nu isi doreste sa se confrunte cu astfel de situatii, dar este intotdeauna mai bine sa fii pregatit. In acest sens, cunoasterea drepturilor tale, asumarea unui rol activ si o buna planificare sunt esentiale. In final, nu uita ca tu, ca pasager, esti cel mai important actor in acest proces.

 

Sursa foto: Shutterstock

Nota obtinuta:
0 (0 voturi)
47 vizite
Noteaza si tu acest articol:
10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

Postat de: A-Editor Joi, 30 Ianuarie 2025

Etichete pentru acest articol:


S-ar putea sa va intereseze si:

Odata cu venirea primaverii a venit si timpul de a ne da un nou referesh pentru o [..]
citeste si comenteaza
In seara zilei de 05 martie 2012, sala Teatrului Muzical „Nae Leonard” Galati, s-a [..]
citeste si comenteaza
Restaurantele sunt prima noastra optiune atunci cand nu avem timp pentru a gati si ne [..]
citeste si comenteaza
Cand esti convins ca ai scris ceva, undeva despre ceva, cu siguranta va veni realitatea [..]
citeste si comenteaza

De acelasi autor:

Editura Litera a lansat volumul Cortina de Fier. Represiunea sovietica in Europa de Est, 1945-1956, [..]
citeste si comenteaza
Igiena este un aspect extrem de important in viata noastra, a tuturor, intrucat ne mentine buna nu [..]
citeste si comenteaza
Te-ai indragostit, te-ai logodit si deja ai planificat nunta? Este incredibil cât de repede trece [..]
citeste si comenteaza
Sa gasesti si mai ales sa mentii echilibrul intre profesie, familie si prieteni poate fi uneori [..]
citeste si comenteaza

comentarii:

Adauga comentariu

Care este varsta ta, cititoare a portalului www.femeiastie.ro?

  • - 10 ani
  • 11 - 14 ani
  • 15 - 18 ani
  • 19 - 24 ani
  • 25 - 30 ani
  • 31 - 35 ani
  • 36 - 40 ani
  • 41 - 45 ani
  • 46 - 50 ani
  • 50 + ani

vezi rezultate