Alimente cu continut ridicat de vitamina D (vitamina soarelui)

Organismul nostru are nevoie de vitamina D pentru a mentine un nivel optim de calciu si fosfor, ceea ce ajuta la sanatatea oaselor si a dintilor (iar daca esti gravida, ajuta la sanatatea oaselor si dintilor atat pentru tine, mamico, cat si pentru bebelusul care se afla in crestere).

Este important sa ne expunem suficient la soare, pentru a avea aport de vitamina D (sau sa luam suplimente de vit D ori sa mancam alimente cu continut de vitamina D). Alimente cu continut de vitamina D: lapte dulce, smantana, unt, branza, peste, portocale, oua, creveti, branza tofu, ciuperci.

Simptomele de deficit de vitamina D sunt destul de putin sesizabile sau usor confundabile ca avand alte cauze: dureri musculare, slabiciune generala, dureri de oase si articulatii, posibile fracturi.

Important:

Necesarul este de 15mcg de vitamina D/ zi pentru femei care NU sunt insarcinate.

Necesarul este de 45 - 50 mcg de vitamina D/  zi pentru femei insarcinate

 

Alimente cu continut ridicat de vitamina D

► somon in suc propriu la conserva (provenit din captura, nu din crescatorii!) 100 gr - 12 mcg de vitamina D

► macrou in suc propriu la conserva 100 gr - 6 mcg de vitamina D

► sardine in suc propriu la conserva 100 gr - 5 mcg de vitamina D

► suc fresh de portocale 200 ml - 2mcg de vitamina D

► lapte bio 200 ml - 2 mcg de vitamina D

► cereale 200 gr - 1 mcg de vitamina D

surse alimente vitamina D

 

Cata vitamina D pot sa iau de la soare?

Depinde de: culoarea pielii, locatie (una este sa fii la ecuator, alta este sa fii intr-o zona temperata), anotimp (vara vs iarna, spre exemplu), suprafata din corp expusa la soare, perioada zilei.

Astfel, o persoana ce are culoarea pielii mai deschisa necesita un timp mai mic pentru a-si lua necesarul zilnic de vitamina D. Astfel, in timpul verii, la amiaza, 20 minute expunere la soare pentru o astfel de persoana sunt suficiente pentru un minim aport de 1000 IU (aprox 25 mg) de vitamina D.

In timpul iernii, aceeasi persoana are nevoie de o expunere de minimum 1 ora, pentru a obtine acelasi aport de 1000 IU.

1 mcg = 1 microgram

Nota obtinuta:
10 (9 voturi)
1095 vizite
Noteaza si tu acest articol:
10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

Postat de: Ana Marţi, 03 Octombrie 2017

Etichete pentru acest articol:

alimente cu vitamina D


S-ar putea sa va intereseze si:

Perioada sarcinii, a procreerii si aducerii pe lume a unei fiinte este cea mai frumoasa [..]
citeste si comenteaza
Sanatatea dumneavoastra, ca si cea a partenerului dumneavoastra, va poate afecta [..]
citeste si comenteaza
Ce poate fi mai frumos pentru o familie si mai ales pentru o mama, decat sa dea nastere [..]
citeste si comenteaza
Cu siguranta cea mai frumoasa perioada din viata unei femei este cea in care este [..]
citeste si comenteaza

De acelasi autor:

Daca trebuie sa tii o dieta AIP sau Paleo painea obisnuita, cu faina de grau nu se regaseste pe [..]
citeste si comenteaza
Suferi de boli autoimune sau pur si simplu inflamatiile organismului iti provoaca dureri? Incearca [..]
citeste si comenteaza
Retete mancaruri calde, pe baza de pui. Iata secretul unei retete pe care multi o cauta, astfel [..]
citeste si comenteaza
Regina balului, zana cea buna sau sirena seducatoare? Tu ce preferi sa fii? Astfel sunt definite [..]
citeste si comenteaza

comentarii:

Adauga comentariu

Care este varsta ta, cititoare a portalului www.femeiastie.ro?

  • - 10 ani
  • 11 - 14 ani
  • 15 - 18 ani
  • 19 - 24 ani
  • 25 - 30 ani
  • 31 - 35 ani
  • 36 - 40 ani
  • 41 - 45 ani
  • 46 - 50 ani
  • 50 + ani

vezi rezultate