Alimente cu continut ridicat de vitamina D (vitamina soarelui)

Organismul nostru are nevoie de vitamina D pentru a mentine un nivel optim de calciu si fosfor, ceea ce ajuta la sanatatea oaselor si a dintilor (iar daca esti gravida, ajuta la sanatatea oaselor si dintilor atat pentru tine, mamico, cat si pentru bebelusul care se afla in crestere).

Este important sa ne expunem suficient la soare, pentru a avea aport de vitamina D (sau sa luam suplimente de vit D ori sa mancam alimente cu continut de vitamina D). Alimente cu continut de vitamina D: lapte dulce, smantana, unt, branza, peste, portocale, oua, creveti, branza tofu, ciuperci.

Simptomele de deficit de vitamina D sunt destul de putin sesizabile sau usor confundabile ca avand alte cauze: dureri musculare, slabiciune generala, dureri de oase si articulatii, posibile fracturi.

Important:

Necesarul este de 15mcg de vitamina D/ zi pentru femei care NU sunt insarcinate.

Necesarul este de 45 - 50 mcg de vitamina D/  zi pentru femei insarcinate

 

Alimente cu continut ridicat de vitamina D

► somon in suc propriu la conserva (provenit din captura, nu din crescatorii!) 100 gr - 12 mcg de vitamina D

► macrou in suc propriu la conserva 100 gr - 6 mcg de vitamina D

► sardine in suc propriu la conserva 100 gr - 5 mcg de vitamina D

► suc fresh de portocale 200 ml - 2mcg de vitamina D

► lapte bio 200 ml - 2 mcg de vitamina D

► cereale 200 gr - 1 mcg de vitamina D

surse alimente vitamina D

 

Cata vitamina D pot sa iau de la soare?

Depinde de: culoarea pielii, locatie (una este sa fii la ecuator, alta este sa fii intr-o zona temperata), anotimp (vara vs iarna, spre exemplu), suprafata din corp expusa la soare, perioada zilei.

Astfel, o persoana ce are culoarea pielii mai deschisa necesita un timp mai mic pentru a-si lua necesarul zilnic de vitamina D. Astfel, in timpul verii, la amiaza, 20 minute expunere la soare pentru o astfel de persoana sunt suficiente pentru un minim aport de 1000 IU (aprox 25 mg) de vitamina D.

In timpul iernii, aceeasi persoana are nevoie de o expunere de minimum 1 ora, pentru a obtine acelasi aport de 1000 IU.

1 mcg = 1 microgram

Nota obtinuta:
10 (9 voturi)
988 vizite
Noteaza si tu acest articol:
10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

Postat de: Ana Marţi, 03 Octombrie 2017

Etichete pentru acest articol:

alimente cu vitamina D


S-ar putea sa va intereseze si:

Te gandesti cum va decurce procesul de nastere? Cat vei sta in travaliu? Cat de intense [..]
citeste si comenteaza
Bolile ereditare sunt boli transmise de catre parinti copiilor. Majoritatea bolilor [..]
citeste si comenteaza
Fierul este esential pentru a face hemoglobina (proteina din celulele rosii care [..]
citeste si comenteaza
Sarcina este un motiv de bucurie pentru tine si pentru intreaga familie, este o perioada [..]
citeste si comenteaza

De acelasi autor:

Beretele frantuzesti sunt iarasi la moda, nu doar ca tin de cald in sezonul rece, insa sunt si [..]
citeste si comenteaza
Fiecare doamna, domnisoara, care se respecta ar trebui sa se ingrijeasca din cap pana in picioare. [..]
citeste si comenteaza
Vitamina B 7, cunoscuta si ca Biotin, responsabila de aspectul unghiilor, pielii, parului [..]
citeste si comenteaza
Care sunt tendintele modei pentru incaltamintea de iarna 2013 - 2014? Moda sezonului: cizme din [..]
citeste si comenteaza

comentarii:

Adauga comentariu

Care este varsta ta, cititoare a portalului www.femeiastie.ro?

  • - 10 ani
  • 11 - 14 ani
  • 15 - 18 ani
  • 19 - 24 ani
  • 25 - 30 ani
  • 31 - 35 ani
  • 36 - 40 ani
  • 41 - 45 ani
  • 46 - 50 ani
  • 50 + ani

vezi rezultate