Drumuri de marinari

Motto: Paradoxal aceste drumuri pot fi atat de multe, insa caile atat de putine, cat de pe culoarul din tribord pe celalalt, cat si de pe puntea superioara pana la cel mai de jos nivel. Cu toate acestea, scarile presupun un efort mai mare decat in mod normal.

Printre drumurile marinarilor pot exista si ciudatenii, uneori parand ca tine de paranormal, desi prinde normalul de mijloc, spre exemplu: apar pe telefon mai multe mesaje unul dupa altul precum ca: "Bine ai venit in Belgia! Tarifele in Belgia sunt..."; sau, dupa cum mi s-a si intamplat mergand pe alt coridor al aceluiasi vas am primit un alt mesaj cu un continut asemanator, insa: "Bine ai venit in Olanda, tarifele..."

 

Antwerp

Antwerp - orasul  - se afla la o distanta de cel putin 10 km de port in acel timp, cu toate ca portul este impartit in patru, se pare ca noi am fost gazduiti pe ultima 'parcela'. De fapt, chiar canalul de trecere/ ajungere in port se pare ca este folosit de ambele state, fara ca sa-si ciocaneasca vasele pe el din intamplare! Aceasta pentru ca UE inseamna ordine si disciplina si se pare ca toate statele membre au inteles aceasta foarte bine, desi exista si exceptii. Poate ca am sa si fac comparatii intre cele mai ordonate state si cele mai...de fapt, celelalte. In care ar intra Africa desigur, unde posibil nu tocmai 'dezordinea' innascuta ce transpare atat in legi, cat si in oranduire, pentru ca cele mai mici ambarcatiuni, spre exemplu, au toata libertatea sa 'inoate' pe langa cele mai gigantice vase. Iata o comparatiune.

Orasul impresioneaza atat prin eleganta constructiilor noi, cat si a celor vechi bine intretinute. Dintre cele vechi pot mentiona gara - un gigant de metal - ce impresioneaza prin vechimea sa, dar si prin colorit - frumusete. "Constructia' (un pic impropriu spus, deoarece nu are macar o caramida/ boltar/ placa de beton, ci doar placi imense din metal) a inceput in a doua jumatate a sec. 18 (informatii aflate prin viu grai de la turisti, de fapt, de la marinari). Aceste placi mari de metal au fost imbinate cu nituri si este chiar multicentenara - o splendoare sa te uiti la ea, desi mai impresioneaza si calitatea intregii lucrari - faptul ca a rezistat atatia ani - dar si anumite aspecte ce tin de ingeniozitate, anume faptul ca geamurile au rezistat la fel de mult si modul cum au fost incorsetate placilor de metal; cat si rezistenta acelor garnituri de etansare, care la fel de mult si-au atins apogeul milenar. Acestea din ziua de azi se corodeaza si parca se topesc cu timpul. Comparativ cu ce este in Romania: fabrici si uzine de numai cativa zeci de ani se duc toate la fier vechi, motivul ras-uzitat, ba chiar uzat auzului, dar nu pentru cei care-l folosesc, fiind faptul ca nu mai este productiva sau ca a ajuns la faliment, adevarul fiind ca s-a dorit a se ajunge aici pentru un profit imediat al unor oameni incapabili sa mai gandeasca si pentru altul de langa el, pentru profitul unor incapabili si a unor iresponsabili, ce nicidecum nu vor face sa ajungem ca aceste tari!

Trenurile sunt ultramoderne, bineinteles. Si, iata ca la un moment dat, pe cand se termina constructia de metal, incep blocurile de piatra, beton si de fier masiv, chiar imens, pentru ca gara este practic la al doilea etaj, iar cand se termina constructia metalica incep a se vedea 'amenajarile' de sustinere a cailor ferate la acea inaltime, tocmai de aceea gara are la parter in gazduire magazine, care in speta sunt de bijuterii. De fapt, toata 'strada garii' este a bijutierilor ce se intrec in maiestrie si in precizia luxului scontat, cat si al elegantei si al dexteritatii ei, nu numai in a capta clientii, pentru ca aici am observat o dificultate... Faptul ca si vecinul poate avea ceva mai frumos si poate atrage mai mult...Cum sa faca el - bijutierul - sa vada ce are vecinul mai de pret? Dificultate?

Trimiterea in strada a salariatului de a face reclama sau de a alunga curiosii, ce totusi nu cumpara. Ori, dupa cum pare, aceasta afacere este una de familie si stupoare, dupa accent si dupa comportament sunt evrei...iar, angajati nu cred ca mai mult de unul de magazin, ca doar este criza, iar pe cand apar crizele trebuiesc sa fie si ele mai putine, ca n-au pe cine sa le descarce!

 

Un oras pe cat de pitoresc, pe atat de modern!

Dupa cum am zis, acest oras imbina perfect noul cu vechiul, dar parca totusi vechiul este mai cu gust, mai delicat, mai mult timp lucrat si poate tocmai de aceea! Apropo, sunt mai multe sosele care au acele placi micute de pavaj, insa nici nu simti ca mergi pe ele, iar rotile masinilor nici nu fac asa urat precum o sosea din Romania. Ah, aceasta este, cu ea trebuia sa compar. Da! Daca nu tot strainii ar fi vazut constructia si pitorescul deosebit al strazii Lipscani, nici macar aceasta nu se refacea/ reconstruia si reconditiona pana a ajuns la o 'fata' ce o imita pe aceea straveche. Oricum, cum ii spune? De kitch tot nu am scapat pe cand reclame ultramoderne...

Antwerp, la capitolul restaurante, se pare ca la fel de bine se imbina stilul traditional cu cel modern, intr-unul super-modern, as spune!  Superbe sunt acele turnulete specifice, chiar fascinante! Restaurantele au un pitoresc aparte si am vazut acolo in restaurantul in care am servit un pranz alaturi de noii mei colegi, un ceas, ma rog, un cadran de ceas foarte vechi - ce era ca o emblema acolo - aviz colegului, Robert, ce poate citi mai multe de pe el daca l-ar vedea.

Un articol de: Valerian Mihoc

Nota obtinuta:
10 (3 voturi)
2257 vizite
Noteaza si tu acest articol:
10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

Postat de: Redactor-Colaborator Joi, 14 Noiembrie 2013

Etichete pentru acest articol:

turism, drumuri de marinari, pe mare, turism



S-ar putea sa va intereseze si:

Isi privea absenta mainile ce zaceau inerte deasupra tastaturii. Brazdate de nervuri [..]
citeste si comenteaza
Pe Horia Brenciu il stiu de multa vreme, toti romanii, indiferent de varsta, sex, loc sau [..]
citeste si comenteaza
„Bratele unei mame sunt alcatuite din tandrete, iar copii adorm profund in ele” [..]
citeste si comenteaza
Prin liceu, cand aveam timp si citeam un raft de carti fara sa tin cont de nimic, am [..]
citeste si comenteaza

De acelasi autor:

Amic, nu iubit! Si voi care va repeziserati sa ma indrumati spre site-urile matrimoniale. Este mai [..]
citeste si comenteaza
Tomi e un motanel Necajit si vai de el, Va-ntrebati – Oare de ce? - E lovit de…dragoste! [..]
citeste si comenteaza

comentarii:

Adauga comentariu

Care este varsta ta, cititoare a portalului www.femeiastie.ro?

  • - 10 ani
  • 11 - 14 ani
  • 15 - 18 ani
  • 19 - 24 ani
  • 25 - 30 ani
  • 31 - 35 ani
  • 36 - 40 ani
  • 41 - 45 ani
  • 46 - 50 ani
  • 50 + ani

vezi rezultate