Un alt blogger. Care sunt platformele de blog cele mai populare?

In zilele noastre bloggerii si bloggingul sunt lucruri cotidiene, nu mai este ca acum 10 ani cand a avea blog impunea vaste cunostinte IT si de navigare online. Erau vremurile pioneratului in blogging si cu toti ii priveam (citeam) cu invidie si respect pe cei care aveau un blog. Termenul de blog provine din limba engleza, mai exact din expresia weblog care s-ar traduce prin jurnal online.

Fata de primii ani ai bloggingului tehnologia a avansat enorm, intre timp au aparut instrumente (Tools), care fac activitatea bloggerilor mult mai facila. La momentul actual cele mai populare si puternice platforme de blogging sunt Wordpress si Blogger iar pentru blogosfera romaneasca Ebloguri. Aceste platforme au reusit sa se impuna prin mai multi factori si anume: gratuitatea crearii blogului, simplitatea comenzilor, posibilitatea interactiunii cu Social Media, interactiunea cu cei care-ti citesc blogul.

Personal am bloguri pe toate cele 3 platforme, mai sus amintite, insa (trebuie sa recunosc) cel mai bine situat este blogul meu cu toate articolele pe care le-am publicat in revista “PRACTIC IDEI PENTRU CASA, GRADINA SI APARTAMENT, un blog ce a avut o ascensiune constanta, dar sigura cu fiecare articol ce mi-a fost publicat in revista.

Fiindca tocmai am pomenit de “ascensiune”, haideti sa va spun si dumneavoastra ce anume face ca un blog sa urce in clasamente. Cel mai important factor este continutul care trebuie sa fie explicit, original si cat mai mult fiindca valoarea continutului va atrage intotdeauna cititorii si-ti va crea un mare aflux de vizitatori (trafic) pe blogul tau. Nu te astepta insa ca si numarul comentariilor si a feedback-urilor sa fie egal cu cel al vizitatorilor, aceasta deoarece in goana dupa informatie oamenii uita sa-si exprime opinia despre blogul tau. Reputatia de blogger se castiga foarte greu si se pierde extrem de usor, asa ca ai mare grija ce postezi pe blogul tau ca sa nu-ti pierzi prestanta si credibilitatea castigate cu atata efort.

Page Rank-ul este o clasificare (sa-i zicem asa) acordata de Google Analytics si reprezinta un algoritm intre, volumul feedback-urilor, intre calitatea, cantitatea si actualitatea continutului de pe blog si traficul de vizitatori pe blogul tau. Mai precis, degeaba ai milioane de vizualizari si numai vreo 10 comentarii oferite de cititorii tai. Bloggingul si bloggerii au dus la crearea unor comunitati specific, toate aceste comunitati fiind denumite generic blogosfera. Mai nou, a devenit la moda concursurile si competitiile tematice intre bloggeri si blogurile lor, astfel RoBlogfest, SuperBlog, Blogwards sau Blogalinitiative, fiind considerate a fi actualmente cele mai populare competitii din blogosfera romaneasca.

Miniaturizarea si cresterea performantelor dispozitivelor de comunicare au facut ca bloggingul sa fie o activitate care ne acapareaza timpul si pasiunea oriunde am fi, deoarece s-a ajuns sa ai acoperire (semnal de Internet) la baie, la cofetarie, in varf de munte, in largul marii, in fundul vailor mai pe scurt, oriunde! Fata de anii precedenti cand netul era greoi si pe bani, acum este super-rapid si tot mai des gratuit, ceea ce (trebuie sa recunoastem) este pe placul nostru al romanilor.

Bloggingul poate deveni, in cazul unei administrari eficiente chiar o sursa constanta de bani, prin plasarea unui banner, unui advertorial sau a unui link, diferentele de bani o dau reputatia blogului, talentul nostru de negociatori si compatibilitatea materialului cu blogul pe care il administram. Prin urmare, un blog poate reprezenta fara nicio indoiala o “Idee de afacere”, un “Jurnal de calatorii”, un “Retetar culinar”, un “Ghid de sanatate”, o “Pasiune”, practic orice decidem noi sa fie.

Ca sa fii blogger sunt suficiente cateva lucruri: conexiune la Internet, un dispozitiv informatic, pasiune si mai ales dorinta de a impartasi cu milioane de alti internauti ceea ce tu consideri a fi frumos. Acum sincer nu stiu daca acest articol va va determina sa deveniti un blogger inrait, dar cu siguranta va va da mai mult de gandit, asa ca daca ajungeti in “Lumea virtuala”, nu va sfiiti sa ma contactati, eu sunt deja acolo.

Daca nu ati inteles chiar totul, nu va panicati, promit ca voi reveni cu un nou material cat de curand.:)

Nota obtinuta:
10 (7 voturi)
1840 vizite
Noteaza si tu acest articol:
10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

Postat de: Robert-Codescu Luni, 11 Ianuarie 2016

Etichete pentru acest articol:

bloguri, bloggeri


S-ar putea sa va intereseze si:

Daca iti doresti o sedinta foto – pentru birou, un eveniment, un portofoliu sau pur si [..]
citeste si comenteaza
Pe Diana Novac am “clickuit-o” prima data pe cand activam pe o platforma de blogging [..]
citeste si comenteaza
In toata aceasta frenezie comerciala si in toata avalansa de ura si minciuni, toate spuse [..]
citeste si comenteaza
Pe Diana Neata am cunoscut-o cand mi-am facut un nou blog pe o platforma de blogging de [..]
citeste si comenteaza

De acelasi autor:

Un alt brand faimos din lumea orologeriei este, fara nici un dubiu, Davidoff. Un brand elvetian cu [..]
citeste si comenteaza
Fiindca v-am povestit deja ca am fost la editia a 8-a FemeiaStie.ro si ma stiti ca-mi place sa iau [..]
citeste si comenteaza
Am decis, atunci cand am creat aceasta rubrica, sa vorbesc aici nu doar de istoria unor companii [..]
citeste si comenteaza
Spre bucuria unora si deziluzia altora, nu am sa ma apuc acum sa va povestesc actiunea filmului [..]
citeste si comenteaza

comentarii:

Adauga comentariu

Care este varsta ta, cititoare a portalului www.femeiastie.ro?

  • - 10 ani
  • 11 - 14 ani
  • 15 - 18 ani
  • 19 - 24 ani
  • 25 - 30 ani
  • 31 - 35 ani
  • 36 - 40 ani
  • 41 - 45 ani
  • 46 - 50 ani
  • 50 + ani

vezi rezultate