Tai Chi - Arta miscarii armonioase

TAI_CHI

Tai Chi este o arta a miscarii aparuta in China acum cateva secole. Fiind la inceputuri o arta martiala eficienta, odata cu trecerea timpului Tai Chi este recunoscut si practicat pentru nenumaratele beneficii aduse sanatatii corpului si mintii.

Omologat in 1988 de Organizatia Mondiala a Sanatatii drept „cea mai buna practica pentru sanatate”, Tai Chi incepe sa se raspandeasca din China catre lumea occidentala devenind unul dintre cele mai practicate „sporturi” de catre oameni de toate varstele.

 

Beneficiile practicii Tai Chi asupra sistemului nervos:

Avand in vedere ultimile cercetari asupra sistemului nervos, cat si dezvoltarea psihologiei si stiintelor de studiu alternative, realizam din ce in ce mai mult importanta sistemului nervos asupra fiintei umane, mai ales in ceea ce priveste viata de zi cu zi, adaptarea la mediu si sanatatea psihica. Din acest punct de vedere, orice exercitiu care ajuta la dezvoltarea sistemului nervos este benefic pentru celelalte sisteme in legatura cu acesta, cat si pentru toate aspectele vietii cotidiene.

Practica Tai Chi ne invata sa fim relaxati si calmi, dar cu toate acestea sa ne mentinem atentia focalizata, la inceput intr-un singur punct, apoi, pe masura ce avansam in practica, in mai multe directii. Divizarea si focalizarea atentiei reprezinta un exercitiu foarte bun pentru mental, iar concentrarea necesara pentru a mentine coordonarea intre membre, respiratie, ochi, etc., stimuleaza sistemul nervos, avand ca efecte schimbarea atitudinii interioare.

 

Beneficiile practicii Tai Chi asupra sistemului cardiovascular si respirator:

Miscarile Tai Chi activeaza muschii si tendoanele, producand respiratie ritmica, mai ales la nivelul diafragmei. Dupa cum se cunoaste, contractia si expansiunea muschilor ajuta circulatia sangelui cat si stabilirea presiunii corecte la nivelul inimii. Respiratia regulata este de asemenea un ajutor pentru buna circulatie a sangelui.

Miscarile din Tai Chi sunt efectuate relaxat, in functie de ritmul respiratiei fiecarei persoane. De asemenea, Tai Chi contine atat miscari care au la baza sistemul aerob, cat si sistemul anaerob, ceea ce duce la o echilibrare a respiratiei si a presiunii sangelui. Exersarea constanta a muschilor de la nivelul diafragmei si abdomenului duce la fluctuatia presiunii abdominale, avand un efect pozitiv asupra presiunii de la nivelul inimii, marind alimentarea cu sange si oxigen, ceea ce stimuleaza dezvoltarea metabolismului in general.

 

Beneficiile practicii Tai Chi asupra sistemului osos si muscular:

Tai Chi foloseste multe exercitii care ajuta la intretinerea si dezvoltarea coloanei, axa vietii in corpul uman. Miscarea bazinului si a coloanei vertebrale in armonie cu respiratia duc la o dezvoltare a structurii organice a sistemului osos, intensificand activitatea celulelor de la nivelul oaselor si tendoanelor, pentru a ne face mai mobili si mai armoniosi in miscare.

Avand in vedere ca in viata de zi cu zi nu ne folosim de toti muschii si toate ligamentele in aceasi masura, Tai Chi ne ajuta sa echilibram acest neajuns prin exercitii care stimuleaza ligamentele si muschii mai putin folositi, restabilind armonia corpului.

 

Beneficiile practicii Tai Chi asupra sistemului digestiv:

Aproape toate exercitiile din Tai Chi activeaza circulatia sangelui si ritmica respiratiei, influentand in acest fel si sistemul digestiv, la nivelul asimilarii, digestiei si secretiei. Traiectele gastro-intestinale sunt de asemenea stimulate de acest gen de exercitii; intensificarea circulatiei snagelui duce la imbunatatirea digestiei si la prevenirea constipatiei. 

 

In ce consta practica Tai Chi:
Tai Chi, denumit si „dansul supremei perfectiuni”, consta intr-un set de miscari practicate in mare parte foarte lent, cu corpul relaxat, in armonie cu respiratia, si cu atentia focalizata. Aceste miscari, inventate avand la baza stiinta meridianelor energetice din traditia orientala, dezvolta unitatea dintre minte si corp echilibrand energia subtila a corpului - yin si yang. Executate atat de unul singur cat si cu partener, miscarile de Tai Chi ajuta la intelegerea felului in care corpul si mintea pot lucra impreuna, in miscare, cat si la intelegerea energiei in miscare.

Explorand circularitatea si estetica miscarii, Tai Chi aduce un plus de conexiune intre minte si corp cu ajutorul focalizarii atentiei, cat si o modalitate relaxata de a ne folosi corpul pentru a genera miscari in spatiu.

Exercitiile corecteaza postura, dezvoltand armonios muschii, tendoanele si sistemul osos, prin exercitii inedite, usor de inteles si executat, impartite in nivele de dificultate, cu variante ale exercitiillor in functie de starea fizica a fiecarui participant.

Aceasta practica este o adevarata minune a lumii antice, inca accesibila in zilele noastre.

Eugen A. Cristea

Nota obtinuta:
10 (9 voturi)
3087 vizite
Noteaza si tu acest articol:
10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

Postat de: FemeiaStie Marţi, 15 Octombrie 2013

Etichete pentru acest articol:

practica tai chi, intretinere fizica, cursuri de tai chi


S-ar putea sa va intereseze si:

Este bine sa faci sport, sa te mentii in forma, sa slabesti. Daca esti talentata si [..]
citeste si comenteaza
Accesibil tuturor, necostisitor, fara riscuri si sanatos. Ne pastreaza sanatatea fizica [..]
citeste si comenteaza
Dupa cum bine se stie, toti vrem sa avem trupuri de invidiat, sa mancam sanatos, implicit [..]
citeste si comenteaza
Deveanul Bogdan Juratoni legitimat la Dinamo a castigat finala la categoria mijlocie (75 [..]
citeste si comenteaza

De acelasi autor:

Lacoste propune pentru iarna 2010 - 2011 haine in culori deosebite: nuante neutre, dar si nuante [..]
citeste si comenteaza
Ce modele de rochii de mireasa se poarta in 2011? Pentru inspiratie, urmariti video-ul de mai jos: [..]
citeste si comenteaza
Cu siguranta copiii vor gasi inspiratie si interes in colorarea urmatoarelor planse simpatice: [..]
citeste si comenteaza

comentarii:

Adauga comentariu

Care este varsta ta, cititoare a portalului www.femeiastie.ro?

  • - 10 ani
  • 11 - 14 ani
  • 15 - 18 ani
  • 19 - 24 ani
  • 25 - 30 ani
  • 31 - 35 ani
  • 36 - 40 ani
  • 41 - 45 ani
  • 46 - 50 ani
  • 50 + ani

vezi rezultate