Singur, dar nu singurul

Marimar, La Usurpadora, Esmeralda, Rosalinda, Salomé, Numai iubirea...cat te inspira fiecare? Realitatea sociala are un loc in virtual si probabil deja esti un protagonist. Dar, este oare suficient ?  

Telenovelele si succesul lor pot migra dincolo de ecran. Sarmul actorilor si scenariul de poveste incep sa fie eligibile odata cu numarul mare de episoade, ce fac din poveste un ideal accesibil si, din telespectator, un erou al rabdarii sau, mai bine spus, un elev eminent in scoala unei vieti perfecte.

Incepem ziua cu un nou episod, eventual reluarea celui de ieri, zaharul din cafea, sau ne proiectam propriul episod al acelei zile si remarcam acelasi succes. Si ce nu am face, in fervoarea unui vis care se desfasoara in fata noastra, pentru a da frau imaginatiei? Luxul si stereotipia unor caractere cu mult orgoliu acompaniaza viata publicului obisnuit, totul predeterminand acelasi mesaj si servind crezul iubirii. Fiecare episod deschide o lume unde personajele si actiunile lor au acelasi scop, anticipat sau atins in fiecare episod, dragostea. Din acest motiv, o telenovela nu trebuie generalizata in plan real. In realitate, modelul unui personaj te poate superficializa sau depresonaliza, pentru ca dramatismul teatral este cel mai expresiv si posibil cel mai educativ. Nu are sens sa te comporti exagerat, cand poate nu esti un bun actor pentru anumite masti sociale. Poti aspira sa evoluezi, fara un joc ridicol.

Revenim zilnic la un camin strain, unde si tu te-ai mutat cu fidelitate. Revedem decorul edenic al unei povesti de dragoste, cu ispita nelipsita si alte impedimente cu suspans, pasiunea latina, turca sau romaneasca ne reincalzeste, imnul dragostei se canta din nou, empatizam cu actorii in incercarea lor putin anevoioasa de a reuni protagonistii si ne identificam cu acestia. 

Nici pentru un corporatist sau pentru un muncitor necalificat telenovela nu faciliteaza profesional. Ea este un laitmotiv pentru iubire, care nu isi face, insa, prea usor loc in cladirile de birouri, oricati candidati am avea si nici printre cei cu meserii simple, la fel de istoviti.

Telenovela are nevoie sa ii alocam timp liber, bani, dispozitie. Acum, conturile de socializare complinesc aceasta nevoie de reprezentare, provocati sa ne demonstram ca putem. Ma intreb de cate ori viata bate filmul, fata in fata nu cu o consolare, ci cu o realitate mai pretioasa decat un bilet la un film sau un abonament tv.

Ca spectator, procesul este de identificare si de aici de reprezentare, de comunicare cu lumea in urma actualizarii tendintelor prin fresca sociala numita, acum, film.  

Telenovela va suplini mereu singuratatea, dar nu doar atat, avand suficiente motive si dovezi sa nu glumim pe seama fanilor, care pot fi declarati sau ... nedeclarati.

Un articol de: Cassandra Petrescu

Nota obtinuta:
10 (1 vot)
1532 vizite
Noteaza si tu acest articol:
10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

Postat de: Redactor-Colaborator Luni, 01 August 2016

Etichete pentru acest articol:

telenovele


S-ar putea sa va intereseze si:

Daca vrei sa schimbi putin macazul si iti doresti sa treci dincolo de filmele comerciale [..]
citeste si comenteaza
Filmul… fie el drama, comedie, musical, western, razboi, fantezia, thriller, SF, [..]
citeste si comenteaza
Acest film este unul original si demn de vazut tocmai pentru ca nu respecta tiparul [..]
citeste si comenteaza
O adevarata drama cu suspans psihologic, presarat cu toate condimentele. [..]
citeste si comenteaza

De acelasi autor:

Pentru a fi feminina trebuie sa fii tu insati, sa iti asculti corpul, inima si mintea si sa le [..]
citeste si comenteaza
Inelia Benz si Teal Scott : doua femei in slujba umanitatii. Destinele maestrilor spirituali si [..]
citeste si comenteaza
Atentionare: acest articol nu este recomandat mincinosilor notorii pentru ca acestia isi pot [..]
citeste si comenteaza
Brasovul, este poate unul din cele mai frumoase orase din Romania. Aerul de munte, peisajele, [..]
citeste si comenteaza

comentarii:

Adauga comentariu

Care este varsta ta, cititoare a portalului www.femeiastie.ro?

  • - 10 ani
  • 11 - 14 ani
  • 15 - 18 ani
  • 19 - 24 ani
  • 25 - 30 ani
  • 31 - 35 ani
  • 36 - 40 ani
  • 41 - 45 ani
  • 46 - 50 ani
  • 50 + ani

vezi rezultate