4 lucruri de care sa tii cont pentru a proteja sanatatea inimii tale

adv-suplimente

Conform Organizatiei Mondiale a Sanatatii, bolile inimii si cele ale sistemului circulator reprezinta principala cauza de deces la nivel global.

Avand in vedere importanta inimii si functionarea corespunzatoare a acesteia, este recomandat sa iei masuri pentru a asigura protejarea ei, nu numai din cauza severitatii bolilor, ci si din cauza ca preventia este mult mai usor de realizat decat tratarea afectiunilor in sine.

Pentru ca tu sa fi cat mai bine informata cu privire la sanatatea ta, in continuarea acestui articol vom discuta despre cateva lucruri de care sa tii cont atunci cand vine vorba de inima ta.

4 lucruri de luat in considerare pentru protejarea inimii

De la schimbarea dietei, la exercitii si consultatii regulate, toate metodele de mai jos pot fi incorporate usor in stilul de viata actual, fara a exista astfel schimbari dramatice si greu de mentinut.

Axarea pe o dieta echilibrata si sanatoasa

Aportul de vitamine si minerale necesare inimii poate reprezenta fundatia pentru un stil de viata sanatos din punct de vedere cardiac.

Cateva alimente care sustin sanatatea inimii prin mentinerea in limite normale a colesterolului, reducerea tensiunii arteriale ridicate si ameliorarea inflamatiilor includ nuci si seminte, avocado, ulei de masline, peste, legume etc.

Excesul de sare poate afecta semnificativ sanatatea, motiv pentru care trebuie evitat cat mai mult posibil. Avand in vedere ca majoritatea alimentelor procesate contin cantitati mari de sodiu, limitarea acestora sau evitarea lor in totalitate ar putea ajuta la protejarea inimii.

Exercitii sau activitate fizica

Activitatea fizica regulata poate reduce riscul de aparitie al bolilor cardiace. Pe langa faptul ca aceste activitati pot ajuta la controlul greutatii corporale, ele au un rol si in reducerea probabilitatii de dezvoltare a altor probleme care pot forta inima cum ar fi hipertensiunea arteriala, colesterolul ridicat sau diabetul zaharat de tip 2.

Daca ai avut pana in acest moment un stil de viata sedentar atunci ar trebui sa incepi treptat exercitiile fizice, crescand intensitatea si durata acestora odata cu trecerea timpului. In general, ar trebui sa te axezi pe cel putin 30 sau 60 de minute de activitate fizica pe zi.

Suplimente alimentare

Daca nu poti obtine vitaminele si mineralele necesare doar din dieta, fie din cauza alergiilor, a preferintelor culinare sau pur si simplu din lipsa de timp, atunci poti opta si pentru alte surse cum ar fi suplimentele ce sustin sanatatea intregului sistem cardiovascular.

Chiar daca aceste suplimente contin de cele mai multe ori produse naturale care au fost cercetate si analizate de-a lungul timpului, trebuie mentionat insa, ca nu exista suficiente dovezi stiintifice care sa confirme ca suplimentele pot oferi beneficiile mentionate, printre care si sustinerea sistemului cardiovascular.

Aceste fiind spuse, daca doresti totusi sa incerci acest tip de protectie atunci poti cumpara produsul corespunzator problemelor tale atat online cat si de la farmacie, la indicatia medicului.

Consultatii regulate

Hipertensiunea arteriala si nivelul ridicat de colesterol pot afecta negativ vasele sangvine. Deoarece simptomele acestor probleme sunt de obicei usoare, este posibil sa suferi de aceste afectiuni fara sa stii.

Consultatiile regulate sunt recomandate astfel pentru a verifica periodic valorile tensiunii arteriale si de a analiza rezultatele analizelor de sange privitor la colesterol si trigliceride, pentru a putea depista din timp orice modificare aparuta si de a lua masurile corespunzatoare.

Tot din consultatiile regulate ar trebui sa faca parte si screening-ul pentru diabet zaharat tip 2, mai ales daca ai anumiti factori de risc cum ar fi istoric familial sau obezitate.

Datorita prevalentei si severitatii afectiunilor cardiovasculare, protejarea inimii ar trebui sa reprezinte un factor important pentru toata lumea. Asigura-te astfel ca iti reduci riscul de dezvoltare al acestor probleme prin dieta sanatoasa, exercitii fizice, somn corespunzator, consultatii regulate etc.

Programeaza-te cat mai curand posibil la o consultatie specializata daca esti de parere ca ai simptome asociate cu inima sau daca ai un stil de viata nesanatos, medicul putand sa iti recomande solutiile ideale pentru cazul tau specific.

Sursa foto: Shutterstock.com

Nota obtinuta:
0 (0 voturi)
79 vizite
Noteaza si tu acest articol:
10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

Postat de: A-Editor Miercuri, 29 Iunie 2022

Etichete pentru acest articol:


S-ar putea sa va intereseze si:

Steatoza (ficatul gras) reprezinta acumularea de grasime la nivelul ficatului si cand se [..]
citeste si comenteaza
Putem compara corpul uman cu o baterie reincarcabila? Sa incercam! [..]
citeste si comenteaza
Cu totii stim cat de importanta e spalarea dintilor dupa fiecare masa, de indepartarea [..]
citeste si comenteaza
Virusul hepatitei C se transmite mai ales pe cale parenterala, frecventa infectiei cu [..]
citeste si comenteaza

De acelasi autor:

Avem bucuria de a anunta aparitia la Editura Sophia a volumului „De vorba cu Laurentiu Mogosanu, [..]
citeste si comenteaza
Schimbarea locuintei reprezinta o provocare pentru oricine si de asemenea, reprezinta cheltuieli [..]
citeste si comenteaza
Chocolat Salon reprezinta centrul modern dedicate ingrijirii si infrumusetarii, care va propune de [..]
citeste si comenteaza
Odata ce vremea incepe sa se incalzeasca, iar hainele de iarna incep sa dispara treptat din [..]
citeste si comenteaza

comentarii:

Adauga comentariu

Care este varsta ta, cititoare a portalului www.femeiastie.ro?

  • - 10 ani
  • 11 - 14 ani
  • 15 - 18 ani
  • 19 - 24 ani
  • 25 - 30 ani
  • 31 - 35 ani
  • 36 - 40 ani
  • 41 - 45 ani
  • 46 - 50 ani
  • 50 + ani

vezi rezultate