Secretul unui PR de succes, Anamaria Hancu: energie, diplomatie, viteza de reactie

Ana_-_ce_inseama_pr

Inna si Antonia sunt doua artiste care au foarte multi fani si sunt indragite. Nu putini sunt cei care ar dori sa petreaca o zi alaturi de una dintre ele, sa le insoteasca la shooting-uri sau la filmari. O intreaga echipa de profesionisti se ocupa de tot ce este legat de imaginea si promovarea artistilor. Cum arata o zi la munca pentru PR-ul INNEI si al Antoniei, am aflat chiar de la sursa. Anamaria Hancu ne-a acordat un interviu extrem de interesant despre munca sa de PR la Global Music Management.

Pe Anamaria Hancu am cunoscut-o in cadrul unei conferinte de presa despre proiectul "Let`s do it, Romania!". Vorbea cu atata pasiune despre importanta voluntariatului, incat deveneai pe loc fascinat de discursul sau. O persoana cu un aspect fizic placut si delicat, dar foarte hotarata, ambitioasa, energica si foarte prietenoasa. In prezent, Anamaria se implica, in continuare, in proiecte de voluntariat si este foarte pasionata de domeniul comunicarii. Despre jobul de PR pentru artistii romani spune ca a ajuns sa-l iubeasca. Ea este unul dintre oamenii de baza din echipa INNEI si a Antoniei, dar si a altor artisti. Este mereu in miscare, asa ca Anamaria isi imparte timpul intre shooting-uri, programari de interviuri si viata personala.

 

FemeiaStie.ro: Multa lume te cunoaste prin prisma coordonarii si implicarii in cadrul proiectului “Let`s do it, Romania!”.  Dar eu am aflat un lucru inedit despre tine, Anamaria, si anume, esti Promotion Manager la Global Music Management. Povesteste-ne, pe scurt, cum a inceput aceasta colaborare?

Anamaria Hancu: Asa este, foarte multi oameni ma asociaza puternic cu Let’s Do It, Romania!, un proiect foarte drag mie pe care l-am co-initiat alaturi de Liana Buzea. A fost multa munca, rezultate pe masura eforturilor, o perioada de sacrificii si renuntari, dar nu regret absolut nimic, din contra. De atunci, mi s-a schimbat viata: am cunoscut oameni minunati in randul colegilor de proiect alaturi de care am continuat munca de voluntariat pentru inca doua actiuni de curatenie nationala si pregatim proiecte noi. Prin intermediul Let’s Do It, Romania!, am ajuns in legatura cu echipa INNEI, ei cautau colegi pentru ca proiectul era in dezvoltare si se pare ca am fost omul potrivit la locul potrivit.

 

FemeiaStie.ro: Mai exact, te ocupi de promovarea si de imaginea unor artisti romani foarte in voga, in momentul de fata. Este de ajuns doar sa spun ca este vorba despre INNA si Antonia, doua cantarete foarte iubite si apreciate, atat in tara, cat si in afara ei….

Anamaria Hancu: Intr-adevar, ma ocup de promovarea INNEI si Antoniei, insa avem si alti artisti la firma (Lucia – o tanara artista de 18 ani, foarte talentata, care a atras atentia cu piesa “Silence”, The Marker – au castigat Cerbul de Argint in 2008, merg cu INNA in concerte pentru reprezentatiile live), avem in mod constant proiecte si planuri si intotdeauna suntem in miscare. Nu mi-as fi imaginat ca voi ajunge sa lucrez cu artisti, insa stiam sigur ca imi doresc sa lucrez in domeniul comunicarii. Astazi, insa sunt bucuroasa sa spun “I love my job”.

 

FemeiaStie.ro: Cu totii ne imaginam ca in spatele artistilor, se afla, de fapt, o intreaga echipa, incepand de la stilisti, make-up artisti pana la manager, PR. Dar ce presupune job-ul tau, care sunt sarcinile tale zilnice?

Anamaria Hancu: Sarcinile mele zilnice difera destul de mult: sunt zile in care munca mea se rezuma la raspuns la e-mail-uri si programat sedinte foto, clipuri, interviuri, telefoane, dar si zile in care am multe intalniri, shooting-uri, filmari de videoclipuri, sedinte de styling.

 

FemeiaStie.ro: Cat de importanta este mentinerea unei relatii bune cu presa? De multe ori, tabloidele, spre exemplu, au tendinta de a alimenta niste zvonuri sau sa-i prezinte pe artisti in diverse situatii care ajung sa le deformeze si chiar sa dauneze imaginea in fata cititorilor, fanilor sai. Cum gestionezi niste situatii mai delicate, sa le spunem?

Anamaria Hancu: Este important sa ai o relatie buna cu presa si pentru ca datorita jurnalistilor si prin intermediul lor, publicul afla adevarul despre viata si activitatea artistilor. E adevarat, insa ca atunci cand vine vorba de tabloide, lucrurile sunt usor diferite si nu ma refer la faptul ca nu ar exista o relatie buna cu acestea. Insa tabloidele publica zilnic o stire-doua creionata intr-o maniera indoielnica, fara dovezi concrete sau fara continut. Dupa caz, in functie de gravitatea informatiei, intervin sau nu.

 

 

FemeiaStie.ro:  Insotesti artistii de care te ocupi, la concerte, deplasari prin tara sau la sedinte foto? Le dai anumite sugestii / sfaturi?

 Anamaria Hancu: La concerte merg destul de rar pentru ca nici nu imi permite timpul, dar si pentru ca de obicei, tour managerul este cel care insoteste artistul in astfel de deplasari. Desigur, merg de fiecare data cand este nevoie si este o alta perspectiva a job-ului: ii vezi pe fanii de pe net in realitate, ii vezi bucurandu-se de muzica si de prezenta artistilor lor preferati. In ceea ce priveste shooting-urile, cam la toate sunt prezenta. Nu pot sa spun ca dau sfaturi, caci aici intervin specialistii(make-up, par, tinute), insa vin cu sugestii, imi spun parerea. Asta si pentru ca am ajuns sa le cunosc destul de bine, cam vad ce li se potriveste, stiu ce le place si vorbim aceeasi limba.

 

FemeiaStie.ro: Cu Antonia ai inceput sa lucrezi din acest an, in vreme ce din echipa Innei faci parte deja de un an. Ce satisfactii iti aduce acest job? Este o munca dificila?

Anamaria Hancu: Unii dintre prietenii mei o percep ca pe o munca dificila si din cauza timpului pe care il aloc sau a programului care este flexibil si care presupune weekend-uri la munca sau zile de filmare prelungite pana in toiul noptii. Eu nu vad lucrurile asa, mie imi place foarte mult ceea ce fac, reusesc sa imi fac treaba si sa am si timp de mine. Poate nu de tot ce mi-ar placea sa fac, dar sunt perioade si perioade, e si o chestiune de optiune. In aceasta perioada, aleg sa invat cat mai multe, sa ma implic tot mai mult, pentru mine, este foarte important. Satisfactiile sunt mari cand vezi la final rezultatele si abia apuci sa te bucuri de ele pentru ca imediat vin alte provocari si o iei de la capat.

 

FemeiaStie.ro: Fiind mai tot timpul impreuna, este firesc sa se lege si prietenii. Dauneaza acest lucru profesional vorbind sau dimpotriva?

Anamaria Hancu: Nu suntem neaparat atat de mult impreuna mereu, insa comunicam constant. Nu are ce sa dauneze cata vreme nu amestecam prietenia cu partea profesionala. Cand vine vorba de munca, ne dam cu totii interesul sa ne facem treaba cat mai bine si mai profesionist cu putinta, iar cand vine vorba de prietenie, lucrurile stau altfel.

 

FemeiaStie.ro: Ce rol joaca social media in promovarea artistilor? Afecteaza vanzarile?

Anamaria Hancu: Retelele de socializare sunt foarte importante pentru un artist, reprezinta forma lor de a fi aproape de fanii lor in afara concertelor. Twitter, Facebook sunt cele mai folosite retele in acest sens, YouTube-ul pentru muzica, videoclipuri, dar si intamplari amuzante din turnee, filmulete de “making of” dar si blog. Vanzarile au scazut cand vine vorba de albume fizice, pentru ca vanzarile digitale castiga teren, insa sunt si exceptii (spre exemplu: artisti ca Adele cu vanzari de zeci de milioane de albume).

 

FemeiaStie.ro:  Artistii foarte buni devin adevarate branduri si multe firme vor sa-si asocieze numele cu ei. Spre exemplu, Inna a fost imaginea Pepsi in Romania. Cum se iau aceste decizii?

Anamaria Hancu: INNA a fost imaginea Pepsi in Romania, intr-adevar. Conteaza mult brand-ul, valorile lui, daca se potrivesc cu cele ale artistului, ale publicului sau, conteaza si campania propusa artistului pentru brand-ul respectiv. Sunt multe asocieri “nefericite”, care nu sunt credibile si care nu ajung sa aiba rezultatele scontate. Asocierea cu un brand trebuie sa aduca beneficii de ambele parti.

 

FemeiaStie.ro:  Care sunt cele mai bune mijloace de promovare, astazi?

Anamaria Hancu: Continut de calitate, in primul rand, face diferenta, atrage atentia presei, a publicului, duce la viralizare, la promovarea si raspandirea “produsului”. Si apoi comunicare constanta – cu presa, social media, campanii.

 

FemeiaStie.ro:  Daca un artist a fost implicat recent intr-un scandal si a ajuns pe prima pagina a ziarelor, cat de greu ii este sa scape de o anumita amprenta negativa?

Anamaria Hancu: Unii traiesc din asta si gasesc in permanenta modalitati de a se pastra in centrul atentiei prin astfel de mijloace, insa din punctul meu de vedere, exista o anumita eticheta pusa care ii costa pe termen lung si care le va stagna evolutia. Sunt scandaluri peste care se trece usor mai ales daca vii cu argumente in favoarea ta, sunt scandaluri care raman puternic asociate cu o anumita persoana si este greu sa schimbi perceptia.

 

FemeiaStie.ro:  In afara de talent, ce ii mai trebuie unui artist ca sa se faca remarcat? Mai este doar vocea un atu?

Anamaria Hancu: Este important sa ai talent, sa ai voce, sa arati bine, insa eu cred ca personalitatea face diferenta. Si munca, mai ales multa munca, perseverenta. Este foarte important pentru un artist sa fie implicat si sa lucreze alaturi de echipa sa pentru campanii, shooting-uri; se vede si se simte de fiecare data lucrul acesta. 

 

FemeiaStie.ro:  Ce inseamna succesul, in viziunea ta?

Anamaria Hancu: Succesul inseamna o incununare a muncii depuse pentru o perioada de timp, inseamna o recunoastere a rezultatelor, inseamna sa nu te culci pe-o ureche si sa vrei tot mai mult de la tine insuti si sa crezi mereu ca poti mai mult. Altfel, succesul este doar ceva trecator de care poate se bucura multi, insa putini stiu sa il pastreze.

 

FemeiaStie.ro:  Ai mai lucrat ca si PR la diverse companii. Ce le poti spune tinerilor care vor sa lucreze in domeniul acesta?

Anamaria Hancu: Pasul 1 este sa fii realist si onest cu tine insuti. Sa simti daca aceasta meserie ti se potriveste, iti place, te stimuleaza, nu te inhiba. In cazul multora, am observat ca isi doresc sa lucreze in PR pentru ca suna cool sau pentru mitul creat in jurul acestei meserii. Daca simti ca nu e de tine, nu iti irosi timpul si energia, cauta ce ti se potriveste. Daca ai ales acest domeniu si el te-a ales pe tine, iti trebuie multa rabdare, energie, proactivitate, perseverenta, viteza de reactie, diplomatie, dorinta continua de a cunoaste, de a citi, de a fi la curent cu ce este nou. Si probabil multe altele care nu imi vin acum in minte.

 

FemeiaStie.ro: Anamaria, care este cea mai mare dorinta a ta?

Anamaria Hancu: Am multe dorinte, insa daca este sa ma rezum la partea profesionala, stiu ca vreau mai mult si pot mai mult si fiecare zi este pentru mine o noua incercare si o noua dovada pentru mine insami ca nu trebuie sa ma opresc aici si mai am multe de spus.

 

FemeiaStie.ro:  Cum iti petreci timpul liber?

Anamaria Hancu: Dorm, ies cu prietenii, ma implic pe cat de mult pot in activitatile Let’s Do It, Romania! dar si in alte proiecte de voluntariat, mici excursii la mare, la munte, concerte, shopping. Sper sa reusesc curand sa merg la dansuri si la tae bo, tot aman momentul… 

Prezentare Anamaria Hancu

Data nasterii: 18.09.1986

Locul nasterii: Braila

Locuieste in: Bucuresti

Frati sau surori: O sora, Anca

Ocupatie: PR

StudiiMaster- Comunicare, Mass-media si Societate, Universitatea din Bucuresti

Universitatea Bucuresti, Facultatea de Sociologie si Asistenta Sociala

Animale de companie:  O pisica, Suzie

Pasiuni: Moda, muzica, volei, tae bo, ecologie

Oameni care o inspira: Incerc sa ma inconjor mereu de oameni de la care am ce sa invat, indiferent de varsta lor sau experienta.

Imi place sa:  Fiu mereu in actiune, sa ma simt utila si implicata.

Nu suport: Indiferenta oamenilor

 

Foto: arhiva personala Anamaria Hancu

Un interviu realizat de: Andreea Samoila

Nota obtinuta:
9.4 (16 voturi)
5249 vizite
Noteaza si tu acest articol:
10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

Postat de: Andreea-Samoila Vineri, 26 Octombrie 2012

Etichete pentru acest articol:

voluntariat bucuresti, program voluntariat, proiect voluntariat, relatii publice, ce inseamna pr


S-ar putea sa va intereseze si:

Ne-am cunoscut la un curs despre nutritie, e vesela, prietenoasa, dar cand isi aminteste [..]
citeste si comenteaza
La prima vedere, intre economie, contabilitate si design vestimentar nu exista nicio [..]
citeste si comenteaza
Pe Florentina Opris o cunoasteti de la TV, din emisiunile Sport, Dieta & O Vedeta si [..]
citeste si comenteaza
Cand spunem Liviu Antonesei ne gandim cu totii la “Despre dragoste. Anatomia unui [..]
citeste si comenteaza

De acelasi autor:

Desi initial am gandit intr-un mod diferit acest material, am decis ca este mai potrivit sa-l [..]
citeste si comenteaza
Propria casa de moda este ceea ce isi propune Roxana. Avand in vedere talentul si daruirea sa, cred [..]
citeste si comenteaza
Se stie ca atunci cand este vorba de dat sfaturi, toata lumea este experta. De aceea, iti prezentam [..]
citeste si comenteaza

comentarii:

Adauga comentariu

Care este varsta ta, cititoare a portalului www.femeiastie.ro?

  • - 10 ani
  • 11 - 14 ani
  • 15 - 18 ani
  • 19 - 24 ani
  • 25 - 30 ani
  • 31 - 35 ani
  • 36 - 40 ani
  • 41 - 45 ani
  • 46 - 50 ani
  • 50 + ani

vezi rezultate