Brandingul senzorial, important pentru promovarea magazinului tau
Un brand are impact total daca alaturi de stimulii vizuali si auditivi se activeaza si alte canale senzoriale – gustul, simtul tactil, mirosul.” (Martin Lindstrom)
Majoritatea tehnicilor de comunicare utilizate astazi au in comun un aspect esential: sunt bazate pe doua simturi – vaz si auz – si inlatura din schema celelalte trei simturi, desi s-a demonstrat ca simtul olfactiv are un aport major in luarea deciziilor.
In aceasta directie, pentru o piata globala extrem de aglomerata a brandurilor, Martin Lindstrom propune brandingul senzorial, care sa implice toate cele cinci simturi in vederea unei mai bune diferentieri a brandurilor existente.
Acest branding senzorial este un tip de branding dintre cele mai evoluate, bazat pe studii de neuromarketing si pe reactiile oamenilor. Exemplul cel mai palpabil pentru a explica acest termen de branding senzorial este reactia pe care o are o persoana la intrarea intr-un magazin in care se regaseste un miros anume. In urma acestei vizite, atunci cand individul respectiv va resimti acel miros, il va asocia unui nume.
Astfel, prin asocierea libera, un miros va aminti de un nume, va indrepta mai apoi catre un produs si va declansa in felul acesta un lant de reactii si ulterior de clienti pentru care brandul respectiv este usor recognoscibil.
Brandingul senzorial se adreseaza oricarui tip de afacere care fie doreste sa se dezvolte, fie vrea sa se lanseze pe piata intr-o maniera puternica si de neconfundat, care sa iasa in evidenta, sa fie usor retinuta si cautata. Practic, brandingul senzorial se adreseaza celor care doresc ca un produs sa fie cât mai personalizat.
Cateva dintre cele mai puternice branduri senzoriale sunt magazinele Stradivarius si Starbucks, in incintele carora se simt mirosuri puternice extrem de personalizate pe care nu le regasim decat in magazinele respective de pretutindeni.
Aceste branduri senzoriale sunt primele si printre cele mai puternice, fiind recunoscute usor pentru aceste mirosuri care, oriunde intalnite, conduc imediat catre asocierea cu magazinele respective.
In felul acesta, brandingul senzorial este o metoda inteligenta si pregnanta de promovare care renunta la a se mai limita la culori si logo-uri si aduce
un plus de originalitate prin miros sau gust. Cu cat sunt folosite mai multe simturi, cu atât brandul este mai puternic si mai usor de recunoscut. Asociatiile legate de brand sunt foarte importante in raspândirea si impactul social al acestuia.
Ele devin branduri puternice atunci cand personalitatea lor rezoneaza cu cea a consumatorilor-tinta si cand, implicit, le transmit acestora anumite mesaje, pasiuni comune, gusturi, mirosuri, imagini sau sunete placute.
Experienta senzoriala a brandurilor joaca un rol major in crearea loialitatii fata de marca!
Postat de: Sorina-Corneanu Luni, 19 Decembrie 2016
branduri cunoscute, brand senzorial
S-ar putea sa va intereseze si:
citeste si comenteaza
citeste si comenteaza
citeste si comenteaza
citeste si comenteaza
De acelasi autor:
citeste si comenteaza
citeste si comenteaza
citeste si comenteaza
citeste si comenteaza
comentarii:
- Cele mai frumoase plaje din Aruba: unde sa te relaxezi pe nisipul alb
- Curatarea pardoselilor din gresie, lemn si beton: ce detergent folosesti?
- Procedurile legale pentru import/export folosind containere maritime
- Top 5 cauze ale problemelor renale la caini si cum pot fi prevenite prin controale regulate?
- 3 modalitati de a optimiza spatiul de lucru de acasa